«Η τουριστική κίνηση υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί στα περσινά επίπεδα μόνο για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Σε όλα τα άλλα νησιά αναμένεται μείωση. Εφέτος θα είμαστε κάτω κατά 15%-18%». Την εκτίμηση αυτή έκαναν στο "newmoney.gr" κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου:
«Οι Έλληνες δεν έχουν χρήματα. Υπάρχει μείωση μισθών και μεγάλη καθυστέρηση καταβολής τους, ανεργία, μείωση συντάξεων που συντηρούσαν οικογένειες ολόκληρες. Καθημερινά δεχόμαστε τηλεφωνήματα για χαριστικές εκπτώσεις 20%-30% πάνω στις υπάρχουσες τιμές που είναι ήδη χαμηλές λόγω προσφορών» και προσθέτει:
«Και παρ' όλα αυτά υπάρχουν κάποιοι μεταξύ των οποίων και κυβερνητικά στελέχη που υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει αύξηση του τουρισμού. Υπολογίζουν στην αύξηση του αριθμού των αλλοδαπών τουριστών, οι οποίοι όμως το σκέφτονται πλέον δύο και τρεις φορές να έρθουν στην Ελλάδα βλέποντας τη χώρα να μετατρέπεται σε ένα τεράστιο hot spot. Αν συνεχιστούν τα προβλήματα με τους μετανάστες-πρόσφυγες, για ποιο λόγο να έρθουν οι ξένοι τουρίστες εδώ και να μην πάνε στην Ισπανία για παράδειγμα. Παρακολουθούμε μέρα με την ημέρα την κατάσταση. Όταν έρθει η καταστροφή θα δούμε τι θα κάνουμε. Αν γίνει κάτι τον Ιούλιο δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα από τώρα».
Όσο αφορά την πρόβλεψη ότι η επιβατική κίνηση το Πάσχα θα είναι ίδια με την περσινή επεσήμανε: «Υπάρχει όμως μία διαφορά. Πέρσι το Πάσχα είχε πέσει νωρίτερα, άρα η κίνηση ήταν λιγότερη, ενώ εφέτος αν και θα εορτασθεί τέλος Απριλίου, αρχές Μαΐου που ο καιρός είναι καλύτερος άρα θα έπρεπε να είναι αυξημένη η τουριστική κίνηση, θα παραμείνει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Άρα κάνουμε σύγκριση ανόμοιων καταστάσεων. Σωστά συμπεράσματα θα έβγαιναν εάν συγκρίναμε την κίνηση ανά εποχή και όχι ανά Πάσχα που είναι κινητή εορτή.»
Για τη δρομολόγηση των ταχυπλόων νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά όσοι έχουν επιφυλάξεις επισημαίνουν: «Για να δούμε αν θα κάνουν όλα τα δρομολόγια. Κανείς δεν μπορεί να δώσει εγγυήσεις ότι δεν θα υπάρξουν ακυρώσεις με επίκληση διάφορων λόγων» και προσθέτουν:
«Η κατάσταση θα χειροτερέψει. Μέσα σε όλα έρχονται και αυξήσεις 23% στα ανταλλακτικά πλοίων τα οποία προκαταβάλουμε. Τι να πεις. Μία αύξηση 3%-4% της τουριστικής κίνησης τον Αύγουστο δεν μπορεί να σώσει τη χρονιά».
Η περίοδος 2009 - 2014, ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της περιόδου ξεπέρασε τους 15 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν.
Η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της περιόδου ξεπέρασε τους 15 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν.
Η κρίση της περιόδου 2009-2014 δεν έμεινε χωρίς συνέπειες για την ακτοπλοΐα. Οι ζημιές των επιχειρήσεων μέσα σε μία πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δισεκατομμύριο ενώ εννέα ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε αδυναμία προσαρμογής των ναύλων στα νέα δεδομένα διότι η οποιαδήποτε αύξηση θα είχε ως συνέπεια την περαιτέρω μείωση της κίνησης και αύξηση των ζημιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.