Ανοδικά συνεχίζει να κινείται επί 40 συνεχόμενες ημέρες ο δείκτης ναυλαγοράς ξηρού φορτίου σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 85,8%.
Από τις 11 Φεβρουαρίου, όπου ο δείκτης σηµείωσε χαµηλό έτους, κλείνοντας στις 290 µονάδες, έχει κερδίσει 249 µονάδες. Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές όλα δείχνουν ότι ο Απρίλιος θα κλείσει µε ανοδική πορεία.
«Το θετικό στην αύξηση του δείκτη και αυτό που ουσιαστικά του έδωσε την µεγαλύτερη ώθηση, είναι η αντιστροφή του κλίµατος στα Capes και τα Panamax τις τελευταίες ηµέρες καθώς τα Supramax και τα Handysize είχαν ξεκινήσει την ανοδική τους πορεία νωρίτερα. Βέβαια, έως και σήµερα τα Capes και τα Panamax βρίσκονται σε επίπεδα όπου ο µέσος όρος ηµερησίων εσόδων ακόµη δεν καλύπτει τα OPEX των πλοίων ενώ τα Supramax και τα Handysize βρίσκονται σε επίπεδο OPEX Break Even Point» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικούς οίκος G.Moundreas SA:
«Την τελευταία δεκαετία οι πρώτοι 2 µήνες κάθε έτους χαρακτηρίζονται από υπό-απόδοση της ναυλαγοράς, µε µείωση του µέσου όρου ηµερησίων εσόδων για όλους του τύπους των πλοίων κατά 15% περίπου, συγκριτικά µε τους υπόλοιπους µήνες του έτους. Ιδιαίτερα το 2016 όµως η πτώση τους πρώτους 2 µήνες ήταν δραµατική µε τον µέσο όρο εσόδων για όλους τους τύπους των πλοίων τον Ιανουάριο να είναι µειωµένος κατά 41% σε ετήσια βάση, µε αποτέλεσµα ο BDI στα µέσα Φεβρουαρίου να φτάσει στο ιστορικό χαµηλό των 290 µονάδων, µειωµένος κατά 48% µε την αντίστοιχη περίοδο του 2015.»
Το 2015 χαρακτηρίστηκε από όλους ως µία κακή χρονιά µε τον ετήσιο µέσο όρο του BDI στις 718 µονάδες, ενώ ο µέσος όρος του δείκτη µέχρι στιγµής για το 2016 είναι στις 378 µονάδες. Από πλευράς προσφοράς, θετικότατη είναι η πορεία των διαλύσεων που οδεύει σε νέο ιστορικό ρεκόρ φέτος, µε τις εκτιµήσεις να κάνουν λόγο για 40 εκ. τόνους.
«Παράλληλα το ενθαρρυντικό νέο για την προσφορά, ιδιαίτερα για τα επόµενα χρόνια, είναι η ουσιαστικά ανύπαρκτη δραστηριότητα στον τοµέα των νέων παραγγελιών. Αν εξαιρέσουµε τα 30 Valemaxes, µόνο 4 παραγγελίες ή 0,3 εκ. DWT, έχουν καταγραφεί τους 2 πρώτους µήνες του έτους, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2015 οι παραγγελίες ήταν 41 ή 2.8 εκ. DWT» επισημαίνει ο G.Moundreas SA: «Αναπόφευκτα, η αρνητική πορεία της ναυλαγοράς είχε µεγάλο αντίχτυπο και στις τιµές των µεταχειρισµένων πλοίων οι οποίες έχουν φτάσει στο χαµηλότερο σηµείο τουλάχιστον των τελευταίων 25 χρόνων». Στα τέλη Ιανουαρίου ένα Cape 5ετίας µπορούσε να αγορασθεί στα 23 εκ.δολάρια όταν η τιµή για παραγγελία ενός νεότευκτου ήταν στα 46 εκατομμύρια. Εν ολίγοις δηλαδή το 5ετίας µεταχειρισµένο πλοίο ήταν 50% φθηνότερο από ένα νεότευκτο.
« Η ραγδαία πτώση των τιµών και παρά το γεγονός ότι η χρηµατοδότηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ιδιαίτερα για τα πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου, έχει αρχίσει και κεντρίζει το ενδιαφέρον αρκετών πλοιοκτητών, µεταξύ αυτών και των Ελλήνων, οι οποίοι έχουν αρχίσει να αγοράζουν µεταχειρισµένα πλοία µε την λογική του Asset Play, δηλαδή το όφελος της υπεραξίας από την µελλοντική µεταπώληση του πλοίου σε υψηλότερα επίπεδα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA.
Τους πρώτους τρείς µήνες του 2016 πραγματοποιήθηκαν 145 αγοραπωλησίες µεταχειρισµένων πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015 είχαν φθάσει τα 455. Οι Έλληνες αγόρασαν 46 αλλά πούλησαν 40.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.