Ο Νίκος Βαφειάς αφουγκράστηκε εγκαίρως τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται στη μεταφορά ενέργειας παγκοσμίως και έκανε την κίνησή του γρήγορα και αθόρυβα. Πιο συγκεκριμένα, η Stealth Maritime, η ιδιωτική εταιρεία δεξαμενόπλοιων του ομίλου Βαφειά, η οποία συμπλήρωσε 20 χρόνια λειτουργίας, επένδυσε συνολικά 126 εκατ. δολάρια για την απόκτηση δύο υπό ναυπήγηση πλοίων LPG σε ιαπωνικές γιάρδες και τριών μεταχειρισμένων, χωρητικότητας 35.000 κυβικών μέτρων (Medium Size Gas Carrier), ναυπηγημένων στη Hyundai της Νοτίου Κορέας.
Τα νεότευκτα πλοία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το μεν πρώτο τον Μάρτιο του 2020 και το δεύτερο τον Αύγουστο του 2020. Τα τρία μεταχειρισμένα είναι ήδη χρονοναυλωμένα στον πετρελαϊκό κολοσσό Total το ένα και τα άλλα δύο στην επίσης γαλλικών συμφερόντων Geogas.
Η Stealth Maritime ακολούθησε τη ρότα της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρείας του ομίλου, της Stealth Gas, η οποία εισήλθε στη συγκεκριμένη αγορά των μεσαίας χωρητικότητας LPG το περασμένο καλοκαίρι αγοράζοντας το «Eco Nebula», χωρητικότητας 38.000 κυβικών μέτρων, ναυπηγημένο το 2007 στις γιάρδες της Daewoo.
Ο κ. Βαφειάς, όπως επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας, προχώρησε σε μια κίνηση που θα έχει άμεσα οικονομικά αποτελέσματα και ειδικά με τα τρία μεταχειρισμένα LPG που αποφέρουν αμέσως κέρδη.
Η ιδιωτική εταιρεία του ομίλου έχει στόλο που αποτελείται από 18 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 12 είναι Aframax και έξι product. Με τις πέντε νέες αγορές σπάει λοιπόν το φράγμα των 20 πλοίων. Ο όμιλος Βαφειά, συμπεριλαμβανομένης και της εισηγμένης Stealth Gas, με τις νέες αγορές διαθέτει στόλο που αποτελείται από συνολικά 86 πλοία. Από αυτά 52 είναι LPG όλων των μεγεθών. Τους τελευταίους τρεις μήνες, δύο ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων επένδυσαν σε αυτού του μεγέθους πλοία LPG (MGC). Πρόκειται για τη Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου και την Byzantine Maritime του Μάριου Σταφυλοπάτη. Στο παρελθόν έχουν επενδύσει η ελληνικών συμφερόντων Eletson καθώς και ο Κρίτων Λεντούδης. Είναι μια αγορά στην οποία κυριαρχούν εταιρείες νορβηγικών και νοτιοαμερικανικών συμφερόντων, αλλά τώρα εισέρχονται δυναμικά και οι Ελληνες.
Ο κ. Βαφειάς στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού έκανε μπαράζ επενδύσεων στη ναυτιλία, αν υπολογίσει κανείς τη διάρκειά του. Αγόρασε συνολικά τέσσερα πλοίατον περασμένο Ιούνιο από τρεις διαφορετικές αγορές μέσα σε εννέα ημέρες Πιο συγκεκριμένα, αγόρασε ένα φορτηγό πλοίο τύπου cape, χωρητικότητας 176.000 τόνων, ναυπηγημένο το 2005, και δύο υγραεριοφόρα, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στα 63 εκατ. δολάρια.
Την επόμενη εβδομάδα έδωσε άλλα 26 εκατ. δολάρια και απέκτησε σε πλειστηριασμό που έγινε στη Σιγκαπούρη ένα δεξαμενόπλοιο aframax της Brightoil Petroleum, χωρητικότητας 107.000 τόνων, ναυπηγημένο το 2010. Μάλιστα είχε επικρατήσει ανάμεσα σε πολλούς ενδιαφερόμενους, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και άλλοι Ελληνες εφοπλιστές.
Την επόμενη εβδομάδα έδωσε άλλα 26 εκατ. δολάρια και απέκτησε σε πλειστηριασμό που έγινε στη Σιγκαπούρη ένα δεξαμενόπλοιο aframax της Brightoil Petroleum, χωρητικότητας 107.000 τόνων, ναυπηγημένο το 2010. Μάλιστα είχε επικρατήσει ανάμεσα σε πολλούς ενδιαφερόμενους, μεταξύ των οποίων βρίσκονταν και άλλοι Ελληνες εφοπλιστές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.