Σε πλήρη εξέλιξη έχει η ελληνικών συμφερόντων, εισηγμένη στη
αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy Maritime Holdings
Corp. (NASDAQ: SHIP) πρόγραμμα εγκατάστασης συστημάτων καθαρισμού
καυσαερίων (scrubbers) στα πλοία του στόλου της εν όψει των νεων
κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2020.
Το συνολικό κόστος της επένδυσης μέχρι στιγμής υπερβαίνει τα 9 εκατ.
δολάρια και μέχρι το τέλος του 2019 εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 15 εκατ.
δολάρια.
Το σύνολο της επένδυσης καλύπτεται πλήρως από τους ναυλωτές.
Η εταιρεία έβαλε συστήματα σε τρία από τα capesize φορτηγά πλοία της,
στα M/V Lordship, M/V Partnership και M/V Championship. Αναμένεται να
ολοκληρώσει την εγκατάσταση των scrubbers σε δύο ακόμα capesize πλοία
του στόλου της, στα M/V και M/V Squireship, μέχρι το τέλος του έτους.
Τα scrubbers είναι ανοιχτού τύπου U-type κατασκευασμένα από την
Hyundai Materials της Ν. Κορέας και συμμορφώνονται με το ακόμη πιο
αυστηρό όριο θείου 0,1% στις ζώνες ECA. Η εγκατάσταση καθώς και όλοι οι
δεξαμενισμοί του στόλου έγιναν στο ναυπηγείο Yiu Lian στο Zhoushan της
Κίνας.
Ο Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε:
«Η Seanergy ολοκληρώνει με επιτυχία το σχέδιο της για πλήρη
συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που τίθενται σε
εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2020. Η εγκατάσταση των scrubbers στα
capesize πλοία μας ολοκληρώνεται χωρίς απόκλιση από το αρχικό
χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό.
Επιπλέον, κορυφαία προτεραιότητα για την Seanergy αποτελεί η εφαρμογή
κριτηρίων ESG – Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών και Εταιρικής
Διακυβέρνησης. Πέραν της εφαρμογής των κριτηρίων ESG στην εταιρεία μας,
σε συνεργασία με τους ναυλωτές μας ξεκινήσαμε την εφαρμογή τους σε ένα
πιλοτικό πλοίο, ώστε να επεκτείνουμε τις πρακτικές αυτές στο σύνολο του
στόλου μας.
Η Seanergy διερευνά διαρκώς αντίστοιχες πρωτοβουλίες για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των πλοίων μας.»
A. M/V Partnership και M/V Lordship
Μετά την επιτυχή εγκατάσταση των scrubbers, τα M/V Partnership και
M/V Lordship παραδόθηκαν σε διεθνή ναυλωτή ξηρού φορτίου, στις 11
Σεπτεμβρίου και 4 Αυγούστου αντίστοιχα, σε χρονοναύλωση 33-37 μηνών με
δικαίωμα επέκτασης 11-13 μηνών. Ο ημερήσιος ναύλος είναι βασισμένος στο
δείκτη BCI (μέσος όρος των 5 διαδρομών Capesize), ενώ η εταιρεία έχει
την επιλογή για περίοδο 3 έως 12 μηνών να μετατρέψει τον ημερήσιο ναύλο
σε σταθερό βασισμένο στα FFA των Capesize της αντίστοιχης περιόδου. Τα
έξοδα των scrubbers επωμίζεται εξολοκλήρου ο ναυλωτής είτε με απευθείας
χρηματοδότηση, είτε με αύξηση στον ημερήσιο ναύλο καθ’ όλη τη διάρκεια
της χρονοναύλωσης.
B. M/V Championship
Με την ολοκλήρωση εγκατάστασης του scrubber στις 18 Οκτωβρίου 2019,
το πλοίο επαναπαραδόθηκε στη ναυλώτρια Αμερικανική εταιρεία, σε συνέχεια
της πενταετούς χρονοναύλωσης που ξεκίνησε στις 7 Νοεμβρίου 2018. Ο
ημερήσιος ναύλος υπολογίζεται κατά τον ίδιο τρόπο με τα προαναφερθέντα
M/V Partnership και M/V Lordship.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στο M/V Championship, μαζί με το scrubber
εγκαταστάθηκαν συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, οι οποίες -στα πλαίσια
των ESG πρακτικών της εταιρείας- βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση του
πλοίου και μειώνουν κατ’ επέκταση το ενεργειακό αποτύπωμά του.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ναυλωτή, ο οποίος
κάλυψε το συνολικό κόστος τόσο της εγκατάστασης του scrubber όσο και της
ενεργειακής αναβάθμισης. Επιπλέον, αυξήθηκε η προαιρετική περίοδος
επέκτασης της χρονοναύλωσης σε 24-27 μήνες από 16-18μήνες και η εταιρεία
δικαιούται αύξηση στον ημερήσιο ναύλο κατά την περίοδο αυτή, αντίστοιχη
με τη βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.