Αναδημοσίευση από
www.newmoney.gr
Ο πρόεδρος της Κίνας επισκέπτεται την Ελλάδα, ενώ μία εβδομάδα νωρίτερα ο Έλληνας πρωθυπουργός βρέθηκε στη Σαγκάη. Οι συζητήσεις για επενδύσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Όμως το βασικό χρώμα του καμβά είναι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Σύγκρουση γιγάντων. Για τον λόγο αυτόν ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, θα επισκεφθεί και άλλες χώρες στη διάρκεια της περιοδείας. Και οι δύο πλευρές μετράνε τους συμμάχους τους. Όμως δεν είναι πολύ εύκολο να διαλέξεις πλευρά.
Οι ΗΠΑ έχουν παραδοσιακές σχέσεις με κράτη-συμμάχους και ιδιώτες επιχειρηματίες που κάνουν επενδύσεις.
Από την άλλη η Κίνα έχει κατ’ επίφαση ιδιώτες επιχειρηματίες αφού από πίσω τους υπάρχει ο κρατικός μηχανισμός και ο πακτωλός του κρατικού χρήματος. Όμως οι Κινέζοι είναι εκείνοι που χειρίζονται το παγκόσμιο εμπόριο και αυτό προκαλεί κρίσεις συνείδησης σε πολλούς για το ποια πλευρά θα διαλέξουν.
Από την άλλη η Κίνα έχει κατ’ επίφαση ιδιώτες επιχειρηματίες αφού από πίσω τους υπάρχει ο κρατικός μηχανισμός και ο πακτωλός του κρατικού χρήματος. Όμως οι Κινέζοι είναι εκείνοι που χειρίζονται το παγκόσμιο εμπόριο και αυτό προκαλεί κρίσεις συνείδησης σε πολλούς για το ποια πλευρά θα διαλέξουν.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση με το λιμάνι του Πειραιά.
Την περασμένη Τρίτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο κινεζικό τηλεοπτικό δίκτυο CGTNΗ δήλωσε ότι ο απώτερος στόχος είναι η μετατροπή του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Τα ίδια επανέλαβε υποδεχόμενος τον πρόεδρο Σι στην Αθήνα.
Όμως για να συμβεί αυτό θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει στην Cosco να κατασκευάσει την προβλήτα IV. Έργο το οποίο δεν ενέκρινε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με την αιτιολογία ότι δεν είναι ώριμες οι συνθήκες. Και δεν είναι ώριμες γιατί το σχέδιο προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις της ευρύτερης κοινωνίας του Πειραιά.
Οπότε ή το λιμάνι του Πειραιά θα παραμείνει τέταρτο στην Ευρώπη ή θα πρέπει να αποκτήσει την τέταρτη προβλήτα για να ανεβάσει στα 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια την ετήσια εμπορική του κίνηση και να κτυπήσει…ευρωπαϊκό τίτλο.
Οι Κινέζοι επιμένουν παρασκηνιακά για την προβλήτα IV. Στη σημερινή τους ανακοίνωση με την οποία έκαναν γνωστή την υπογραφή δανείου ύψους 140 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για έργα επέκτασης και αναβάθμισης του λιμανιού του Πειραιά αναφέρουν μεταξύ άλλων:
Επενδυτικό πρόγραμμα που αφορά την επέκταση και αναβάθμιση των σταθμών κρουαζιέρας, εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, την ανάπτυξη ενός νέου κέντρου logistics και τη βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης». Πολλοί τη διάβασαν λίγο ίσως επεσήμαναν ότι οι Κινέζοι κάνουν αναφορά στην επέκταση και αναβάθμιση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων. Δηλαδή την κατασκευή της προβλήτας IV. Η συνέχεια να αναμένεται με ενδιαφέρον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.