Σε
μία εποχή που η οικονομία της Ελλάδας έχει ανάγκη την ελληνική
ναυτιλία, τα μέτρα που έχουν ληφθούν αλλά και η τεράστια γραφειοκρατία
οδηγούν στην απομάκρυνση από το ελληνικό νηολόγιο όλο και περισσότερων
πλοίων. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή μείωση κατά 3,6%
παρουσίασε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 κοχ
και άνω, το μήνα Νοέμβριο 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του
Νοεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 3,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη
σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού
Στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, το μήνα Νοέμβριο 2012 σε σύγκριση με
την αντίστοιχη χωρητικότητα του Νοεμβρίου 2011, παρουσίασε αύξηση 1,6%,
έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του
έτους 2011 προς το 2010.
Την περασμένη Τετάρτη ο Υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας και ο
Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, συναντήθηκαν και
συζήτησαν το σχέδιο για την απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της
διαδικασίας νηολόγησης, τη διεθνή προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού
νηολογίου.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να προσελκύσει περισσότερα πλοία στην
Ελληνική σημαία, αλλά και ξένες ναυτιλιακές εταιρίες στη χώρα μας. Τα
οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη διατήρηση των υφιστάμενων, καθώς
και από την προσέλκυση νέων πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο θα είναι πολύ
σημαντικά. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή ολοκληρωμένο σχέδιο για τον
εξορθολογισμό και την απλοποίηση της υφιστάμενης διαδικασίας νηολόγησης
πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.
Σήμερα σε όλα τα στάδια νηολόγησης ενός πλοίου ο ενδιαφερόμενος θα
πρέπει να συλλέξει 35 δικαιολογητικά και να πληρώσει 28 παράβολα τα
οποία προμηθεύεται από έξι διαφορετικές υπηρεσίες έκδοσης. Ειδικά για
την έκδοση της εγκριτικής πράξης απαιτείται η συγκέντρωση 36 υπογραφών
από τρία διαφορετικά υπουργεία.
|