16 Σεπ 2019

Πώς θα κερδίσουν οι Έλληνες εφοπλιστές από τις επιθέσεις στην Aramco

Αναδημοσίευση
από το www.newmoney.gr

Η επίθεση σε δύο εγκαταστάσεις  του σαουδαραβικού κρατικού πετρελαϊκού κολοσσού Aramco στις επαρχίες Αμπκάικ και Χουράις το πρωί του Σαββάτου από 10 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones)  έχει  ως αποτέλεσμα εκτός από την πρωτοφανή για τα τελευταία χρόνια εκτίναξη της τιμής του  Brent το πρωί της Δευτέρας (16/9/2019) και την άνοδο των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.

Όπως επεσήμαναν στο NM στελέχη διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων, η άνοδος της ναυλαγοράς θα οφείλεται μείωση της παραγωγής πετρελαίου κατά 5 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ήτοι το 50% της σαουδαραβικής και το 5% της παγκόσμιας παραγωγής. την προσωρινή αναστολή της παραγωγής στις εγκαταστάσεις στο Αμπκάικ και στο Χουράις».
Σύμφωνα με τον Σαουδάραβα υπουργό Ενέργειας Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν, η αναστολή λειτουργίας των  δύο μονάδων αναμένεται να είναι προσωρινή όμως «κάλιο γαιδουρόδενε παρά γαιδουρογύρευε».
«Οι επιθέσεις στις εγκαταστάσεις της Aramco βραχυπρόθεσμα θα μειώσουν την παραγωγή πετρελαίου. Οι χώρες που προμηθεύονται τον μαύρο χρυσό  θα φροντίσουν να κάνουν secure- να διασφαλίσουν τα αποθέματά τους για κάθε ενδεχόμενο» επισημαίνουν στο NM στελέχη των ναυλομεσιτικών οίκων:
«Οι ναύλοι θα ανέβουν και αυτό γιατί θα πρέπει να προμηθεύονται πετρέλαιο από πιο μακρινές  χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Δυτική Αφρική. Για παράδειγμα η Κίνα που είναι η βασική ισαγωγική  χώρα crude πετρελαίου αντί από την Σαουδική Αραβία θα πρέπει να προμηθευτεί πετρέλαιο από τις ΗΠΑ-Βραζιλία-Δυτική Αφρική. Οι αποστάσεις είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερες άρα θα αυξηθούν τα τονομίλια» και προσθέτουν:
«Κερδισμένα θα είναι τα μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια, τα VLCC, άνω των 300.000 τόνων.
Η ναυλαγορά ήταν γύρω στα 30.000 δολάρια την ημέρα και αναμένεται να πάει στα 40.000 με 50.000 δολάρια».
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για το ποιοί Έλληνες έχουν τα περισσότερα VLCC, δηλαδή δεξαμενόπλοια χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων αναφέρονται οι εξής:
– Γιάννης Αγγελικούσης με 42 υπερ-δεξαμενόπλοια βρίσκεται στην κορυφή.
Ακολουθoύν:
– η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 16 κομμάτια
– Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10
– Η EasterMed του Θανάση Μαρτίνου με εννέα
-To Embiricos Group με εννέα της οικογένειας Εμπειρίκου
– Η Alpha tankers της Άννας Αγγελικούση με οκτώ
– Η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου με  επτά
– Ο Γιώργος Οικονόμου με τρία VLCC ,εκ των οποίων δύο ανήκουν στον στόλο της Cardiff και ένα στην εισηγμένη Dryships
–  Τρία έχει η Kyklades Maritime του Γιάννη Αλαφούζου
– Ο Όμιλος Τσάκου, των καπετάν Παναγιώτη και του γιού του Νίκου, με δύο υπερ δεξαμενόπλοια
– Η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου με δύο και
– Chandris Group με δύο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.