28 Ιαν 2015

Θ.Δρίτσας: Δεν αμφισβητείται η σύμβαση με την COSCO για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων

Αναδημοσίευση

από protothema.gr + Photos 

«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα», είπε ο κ. Δρίτσας.

Χαμηλώνει τους τόνους η νέα κυβέρνηση όσον αφορά στην παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και τις διακρατικές σχέσεις με την Κίνα.
Μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση των στελεχών της, σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός στο θέμα της έναρξης νέων συζητήσεων για την συμφωνία παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.

Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας». 

 Όχι στην ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ

Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ που είναι διαφορετικό θέμα από εκείνο της σύμβασης με τη COSCO οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι δεν θα προχωρήσει η διαδικασία, με τον Θοδωρή Δρίτσα να επισημαίνει: «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την  ανασυγκρότησή τους».

Οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι η αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας είναι δεδομένη και η ένταξή του στο υπερυπουργείο Οικονομίας εντάσσεται σε μια ευρύτερη λογική αναβάθμισης του ρόλου και των σχέσεων της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Ιδιαίτερη μνεία έγινε για τη σημασία που έχει το Λιμενικό Σώμα για το υπουργείο Ναυτιλίας και υπήρξε δέσμευση για την αναβάθμισή του. 


Για την ακτοπλοΐα ο Θοδωρής Δρίτσας είπε ότι θα δοθούν βιώσιμες λύσεις ώστε να ενισχυθούν και οι τοπικές κοινωνίες, ενώ κάλεσε σε συστράτευση όλους τους φορείς, επιχειρηματικούς και εργασιακούς, ώστε να μην αποξενωθεί η ναυτιλία από την ελληνική κοινωνία.

Τέλος ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης ξεκαθάρισε ότι «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι να δημιουργήσουμε προβλήματα. Θα υπάρχει διάλογος και συζήτηση για τα θέματα της Ναυτιλίας, από την οποία προέρχεται το ένα στα τρία ευρώ του γενικού συναλλάγματος. Θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων ενώ θα εξεταστεί και το θέμα των μισθών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.