2 Φεβ 2016

Χ.Σημαντώνης: «Oργανωμένη στοχοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας από ευρωπαϊκά κέντρα»


Τη στοχοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας από ευρωπαϊκά κέντρα κατήγγειλε  ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης μιλώντας στην εκδήλωση γα την κοπή της πίτας παρουσία εκπροσώπων της ναυτιλιακής, πολιτικής και οικονομικής  κοινότητας.


 « Η Ελληνική Ναυτιλία βιώνει ακόμα ένα πρόβλημα αυτό της οργανωμένης στοχοποίησης από Ευρωπαϊκά κέντρα, ειδικότερα από την Γερμανία, κυρίως για το φορολογικό σύστημα,  το λεγόμενο Tonnage tax, το οποίο έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με  14 χώρες να το εφαρμόζουν» τόνισε και προσέθεσε:  «Και όχι μόνο το εφαρμόζουν αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις χωρών, όπου ο υπολογισμός του φόρου χωρητικότητας γίνεται με βάση τη καθαρή χωρητικότητα με αποτέλεσμα ο τελικός φόρος να είναι κατά πολύ χαμηλότερος, συγκριτικά με το ελληνικό σύστημα υπολογισμού το οποίο λογίζεται βάση της ολικής χωρητικότητας».

Αναλυτικά η ομιλία του Χ.Σημαντώνη:

  Θέλω εκ μέρους όλου του Δ.Σ. να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας σήμερα εδώ, στο κλείσιμο μιας αποδεδειγμένα, δύσκολης χρονιάς τόσο για τη χώρα μας όσο και για την Ναυτιλία η οποία περνάει μία από τις δυσκολότερες περιόδους, ειδικότερα η αγορά ξηρού φορτίου, η οποία περνάει κρίση παρατεταμένης διάρκειας.


 Δυστυχώς οι πολιτικές εξελίξεις επηρέασαν και αυτές τον κλάδο μας και αναφέρομαι στα capital controls,τα οποία επέφεραν σημαντικές δυσκολίες, έμφραγμα θα έλεγα, ειδικά για τις δικές μας εταιρίες που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στον Ελλαδικό και Ευρωπαϊκό χώρο, δεδομένου ότι όλες οι συναλλαγές περνούν από το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα.


Πέραν όμως αυτών των δύσκολων συνθηκών, η Ελληνική Ναυτιλία βιώνει ακόμα ένα πρόβλημα αυτό της οργανωμένης στοχοποίησης από Ευρωπαϊκά κέντρα, ειδικότερα από την Γερμανία, κυρίως για το φορολογικό σύστημα,  το λεγόμενο Tonnage tax, το οποίο έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με  14 χώρες να το εφαρμόζουν. Και όχι μόνο το εφαρμόζουν αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις χωρών, όπου ο υπολογισμός του φόρου χωρητικότητας γίνεται με βάση τη καθαρή χωρητικότητα με αποτέλεσμα ο τελικός φόρος να είναι κατά πολύ χαμηλότερος, συγκριτικά με το ελληνικό σύστημα υπολογισμού το οποίο λογίζεται βάση της ολικής χωρητικότητας.

Σε κάθε περίπτωση τα οφέλη από τη ναυτιλία είναι γνωστά με πολλές αναφορές τόσο από την ΕΕΕ όσο και από το Ν.Ε.Ε με σκοπό την απόδειξη του αυτονόητου των αριθμών.
Επικουρικά, θα ήθελα επιγραμματικά να σας αναφέρω ότι ολοκληρώσαμε μια δική μας έρευνα, την οποία κοινοποιήσαμε και στα αρμόδια υπουργεία, για πλοία 10.000 κόρων, δεκαετίας και πλοία έως 3,500 κόρους δηλαδή περίπου 4500 τόνους που περιλαμβάνονται στη δική μας κατηγορία.

Το αποτέλεσμα;

Στα μεν πλοία 10.000 κόρων το κόστος στην ελληνική σημαία είναι από διπλάσιο έως δεκαπλάσιο, ενώ στα μέχρι 3.500 κόρους το ελληνικό νηολόγιο είναι το ακριβότερο του κόσμου. Την επισήμανση αυτή έχουμε κατά επανάληψη συζητήσει με το Υπουργείο δεδομένου ότι αυτά τα πλοία πάντοτε εξαιρούνται από οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση.

Σε αυτό το σημείο οφείλω βέβαια να παραδεχτώ ότι η Ελληνική Πολιτεία και οι αρμόδιοι υπουργοί και κατανοώντας από την αρχή τον ρόλο της Ναυτιλίας στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή οικονομία βρίσκονται στο πλευρό μας και είναι αρωγοί των προσπαθειών μας.

Πέραν όμως του φορολογικού, δυστυχώς στο εσωτερικό, λαμβάνουν χώρα αλλαγές σε νομοθεσίες και εγκυκλίους οι οποίες κύριε Υπουργέ, δημιουργούν όχι μόνο κινδύνους αλλά και προβλήματα κατά την εφαρμογή  τους.

Εδώ θέλω όμως να ξεκαθαρίσω κάτι. Κάτι που διαπίστωσα μόλις σήμερα. Το γεγονός ότι όλα αυτά τα χρόνια είμαστε όλοι εδώ, ασχέτως θέσεων. Ο κ. Δρίτσας ήταν πάντα μαζί μας ως βουλευτής και είναι και τώρα πάλι μαζί μας ως Υπουργός και θα είναι και σίγουρα πάλι μαζί μας από όποια θέση κι αν αναλάβει στο μέλλον. Ο κ. Βαρβιτσίωτης ήταν εδώ ως Βουλευτής, μετά ως Υπουργός και τώρα πάλι ως Βουλευτής, το ίδιο ο κ. Πλακιωτάκης, ο κ. Κουμουτσάκος και τόσοι άλλοι. Άρα απευθύνομαι στην ίδια εντός εισαγωγικών ομάδα, στους ίδιους ανθρώπους.
Έτσι νομίζω για τη Ναυτιλία, δεν υπάρχει κυβέρνηση και αντιπολίτευση γιατί είμαστε όλοι εδώ και γινόμαστε ένα.
Συνεχίζοντας όμως για τις αλλαγές στην νομοθεσία δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο ασφαλιστικό και ειδικότερα στη μεταφορά του ΝΑΤ στον Ενιαίο φορέα ασφάλισης, γεγονός το οποίο εκτός του ότι θα επιφέρει αυξήσεις και για τον πλοιοκτήτη αλλά και για τον ναυτικό, θα δημιουργήσει και τεχνικά προβλήματα στη λειτουργία του πλοίου.
Η τεχνογνωσία του ΝΑΤ, με την μετάβαση στον Ενιαίο Φορέα, θα χαθεί δημιουργώντας σημαντικές δυσκολίες ενώ ήδη αυτή την περίοδο αντιμετωπίζουμε πολύ μεγάλα προβλήματα με πλοία τα οποία δεν παίρνουν ελευθεροπλοΐες ή δεν μπορούν να κάνουν αλλαγή πληρωμάτων, και εδώ πρέπει να συγχαρώ την διοίκηση και προσωπικά τον Πρόεδρο του ΝΑΤ κύριο Κομματά, για την προσπάθεια που καταβάλουν για την επίλυση αυτών των θεμάτων.

Επίσης δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ, στην ναυπήγηση και στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, αλλά και στα καύσιμα γεγονός που εάν αυτό ισχύσει, θα αποτελέσει πολύ μεγάλο πρόβλημα και τελικά θα οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που είναι το ζητούμενο να καταστήσουμε δηλαδή, ανταγωνιστικότερο τον Πειραιά και να επαν-εκκινήσουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Για τον ΟΛΠ κύριε Υπουργέ δεν ρωτάω γιατί δεν έχω καταλάβει εάν τελικά έχει κλειστεί η συμφωνία η όχι, κάτι για το οποίο θα ήθελα να μας απαντήσετε.

Θέλοντας όμως να κλείσω το 2015 με αισιοδοξία για το 2016, θα ήθελα να αναφερθώ στην πρωτοβουλία της Ένωσης μας, το Europa Plan, το οποίο και ανακοινώσαμε πριν δύο μήνες στο Liberty παρουσία των Ευρωπαϊκών και Ελληνικών παραγόντων και το οποίο σηματοδοτεί ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ανανέωσης  του Ευρωπαϊκού στόλου Ναυτιλίας Μικρών αποστάσεων και της ακτοπλοΐας, το οποίο υιοθετεί σύγχρονες πράσινες τεχνολογίες.

Έχουμε ανοίξει τον δρόμο για την χρηματοδότηση από την ΕΕ, η οποία δείχνει έντονο ενδιαφέρον γι’ αυτό το Ελληνικό project και δεν σας κρύβω ότι την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη είχα σειρά συναντήσεων στις Βρυξέλλες με τους αρμόδιούς φορείς, και με ευρωβουλευτές, ενώ είχα την ευκαιρία να συναντηθώ και με τον κύριο Μαργαρίτη Σχοινά, τους οποίους ενημέρωσα για τις εξελίξεις του Ελληνικού σχεδίου.

Ελπίζω ότι στο επόμενο δίμηνο θα έχουμε μπορέσει να ολοκληρώσουμε τις επαφές μας τόσο με τα ναυπηγεία για το τελικό κόστος όσο και με τους αρμόδιους από την ΕΙΒ (European Investment Bank) για τους χρηματοδοτικούς όρους, προκειμένου να έχουμε ολοκληρωμένη πρόταση προς υλοποίηση.

Και σε αυτό ευχαριστώ θερμά τόσο το Υπουργείο και τον κύριο Υπουργό Ναυτιλίας, όσο και τους βουλευτές από τα άλλα κόμματα (κύριο Κουμουτσάκο, Βαρβιτσίωτη, Δανέλλη, Λοβέρδο), καθώς και την κυρία Κατσέλη Πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας, διότι από την πρώτη στιγμη το αγκάλιασαν και το στηρίζουν.

Σας ευχαριστώ για άλλη μια φορά εκ μέρους όλου του ΔΣ, για την παρουσία σας και εύχομαι μια καλή χρονιά που τόσο την έχουμε ανάγκη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.