10 Ιουλ 2014

Δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι η ναυλαγορά






Μικρή άνοδο  παρουσίασε ο δείκτης την προηγούμενη εβδομάδα ο δείκτης της ναυλαγοράς  φθάνοντας λίγο πριν τις 900 μονάδες για να ξανακυλήσει χθες στις 863. Γεγονός που δείχνει  ότι δεν πρόκειται  δούμε κάτι το συνταρακτικό για τους επόμενους περίπου 2 μήνες, καθώς έχουμε ήδη μπει στην περίοδο της καλοκαιρινής ραστώνης.

 «Μία από τις πιο εμπεριστατωμένες μελέτες που τράβηξε την προσοχή μας ήταν και αυτή του International Chamber of Commerce (ICC) που συμπεριλαμβάνει στοιχεία από 298 τράπεζες σε 127 χώρες και η οποία αναδεικνύει την μείωση στο Παγκόσμιο Εμπόριο. Το γενικό συμπέρασμα της μελέτης είναι πως ο ρυθμός ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου έχει μειωθεί δραστικά σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση, ενώ η έλλειψη διαθέσιμων στη χρηματοδότηση του εμπορίου επιβραδύνει τις παγκόσμιες συναλλαγές» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου ήταν ελάχιστα πάνω από το 3% κατά τη διάρκεια του 2013, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο 4% και αναμένεται να επιταχυνθεί στο 5% έως το 2016. Τον Μάρτιο του 2014, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου σημείωσε πτώση 0,5%, την τρίτη πτώση στους τελευταίους 4 μήνες, σηματοδοτώντας την μεγαλύτερη κάμψη του στη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας δηλαδή από τον Μάιο του 2009.
Το 68% των ερωτηθέντων αναφέρονται θετικά στο γεγονός ότι η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης του εμπορίου αυξήθηκε κατά αξία σε σύγκριση με το 2013, ωστόσο το 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται ένα έλλειμμα χρηματοδότησης του εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο».
Στο μεταξύ στην έκθεση της Morgan Stanley που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο, για τον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου επισημαίνεται ότι ενώ μέχρι τώρα τα Spot Rates είναι απογοητευτικά, τα Period Rates προμηνύουν ότι η αγορά θα βελτιωθεί το επόμενο διάστημα και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετά συμβόλαια διαθέσιμα οι ενδείξεις για τα TC rates ενός χρόνου έχουν ανοδική τάση τοποθετώντας τα στα  24.000 δολ. για τα Capes, στα  11.000 δολ. για τα Panamax και τα Supramax και στα 9.000 για τα Handysize.
Όσο αφορά  τις τιμές των πλοίων, εκτιμά ότι έχουν αυξηθεί κατά 25% για τα νεότευκτα και 40-50% για τα μεταχειρισμένα, αποδίδοντας το στην καλή πορεία των Spot Rates το 2ο εξάμηνο του 2013 ενώ επισημαίνει πως στην παρούσα φάση οι τιμές των πλοίων θα μπορεί να θεωρηθεί ότι βρίσκονται σε λογικά επίπεδα μόνο αν τα Spot Rates ανέβουν σε υψηλότερα επίπεδα από τα τρέχοντα των TC του ενός χρόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.