Σε ανανέωση του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας Lomar, θυγατρική της
Libra Group, προχώρησε ο εφοπλιστής-επιχειρηματίας Γιώργος Λογοθέτης,
ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα στο παγκόσμιο επιχειρηματικό γίγνεσθαι
Μέσα στον Ιούλιο ολοκλήρωσε την προσθήκη στο στόλο οκτώ νεότευκτων
eco-πλοίων ξηρού φορτίου ναυπηγημένα στις γυάρδες της Cosco στην Κίνα.
Έχουν χωρητικότητα 64.000 τόνων dw το καθένα και θα καίνε οικολογικά καύσιμα φιλικά προς τοα περιβάλλον.
Όπως επεσήμανε η διοίκηση της εταιρείας, με τις οκτώ προσθήκες η
Lomar θα συνεχίσει να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες
της ενώ θα παραμείνει ανταγωνιστική στην αγορά ξηρού φορτίου.
O στόλος της Lomar από 80 πλοία εκ των οποίων 61 μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, 10 φορτηγά, επτά χημικά και δύο product tankers. Ο
μέσος όρος ηλικίας του στόλου είναι τα επτά έτη.
Το κτίσιμο της αυτοκρατορίας
Ήταν το 1976 όταν ο πατριάρχης της οικογένειας, Μιχάλης Λογοθέτης,
ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Lomar Shipping, με έδρα το Λονδίνο.
Έως το 1994 είχε δημιουργήσει έναν στόλο από πλοία-ψυγεία,
πραγματοποιώντας σημαντικές επενδύσεις σε περιόδους πτώσης των τιμών της
ναυλαγοράς. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια είχε στενές επιχειρηματικές και
οικογενειακές σχέσεις με τους μεγαλοεφοπλιστές Θανάσης και Πάνο
Λασκαρίδη, τις οποίες διατηρεί μέχρι σήμερα. Τότε η οικογένεια Λασκαρίδη
είχε ήδη αποκτήσει μεγάλη δύναμη διέθετε έναν ισχυρό στόλο με
πλοία-ψυγεία.
Το 1994, σε ηλικία 19 ετών, αναλαμβάνει τη διοίκηση της ναυτιλιακής
εταιρείας ο πρωτότοκος γιός του Μιχάλη Λογοθέτη, ο Γιώργος, ο οποίος
συνέβαλε τα μέγιστα για την επέκτασή της μέσα από αλλαγή πολιτικής.
Διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος και τέθηκε επικεφαλής των προσπαθειών για
την εξέλιξη της Lomar.
Η πώληση του στόλου
Σχεδόν 20 χρόνια μετά το ξεκίνημα της ναυτιλιακής εταιρείας, το 1997,
ο Γιώργος Λογοθέτης ήταν εκείνος που αφουγκράστηκε το πρόσταγμα των
καιρών. Αποφάσισε να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου με τα
πλοία-ψυγεία, ώστε να ανοιχτεί και σε άλλους τύπους καραβιών. Τα επόμενα
χρόνια, η οικογένεια Λογοθέτη επένδυσε σε πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην και
πλοία παράκτιου εφοδιασμού, δημιουργώντας έναν στόλο 50 πλοίων.
Το 2000 μπήκε στη Lomar Shipping και ο δεύτερος γιός του Μιχάλη
Λογοθέτη, ο Κωνσταντίνος ενώ το 2003 αναλαμβάνει τη θέση του
Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Libra Group.
Ο Κωνσταντίνος βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών για την
επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου από τη ναυτιλία σε άλλες
κατηγορίες επενδύσεων, ιδίως σε ό,τι αφορά τους κλάδους των ξενοδοχείων,
των ακινήτων και της ενέργειας.
Το ναυτιλιακό κραχ
Το 2007, έναν χρόνο πριν ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση, η
οικογένεια Λογοθέτη είχε πουλήσει και το τελευταίο από τα 67 πλοία της
εταιρείας, στην υψηλότερη δυνατή τιμή. Λίγο πριν την παγκόσμια
οικονομική κρίση και το «ναυτιλιακό κραχ» οι Λογοθέτηδες κινήθηκαν
έγκαιρα και σωστά, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη και περιμένοντας να
πέσουν πολύ χαμηλά οι τιμές για να επανέλθουν.
Η πώληση των πλοίων είχε ξεκινήσει σταδιακά από το 2003, χρονιά που
ιδρύεται ο όμιλος Libra. Ο Γιώργος Λογοθέτης αναλάβει ιδρυτικός Πρόεδρος
και Διευθύνων Σύμβουλος.
Η επιχειρηματική αυτή κίνηση της τμηματικής πώλησης του στόλου και τα
κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν συνέβαλαν στην ταχεία επέκταση του Libra
Group στο διάστημα μεταξύ 2004 και 2006. Κατά τη διάρκεια αυτού του
χρονικού διαστήματος, ο όμιλος διαφοροποίησε τις δραστηριότητές του και
σε άλλους τομείς.
Όμως ο τομέας της ναυτιλίας δεν έπαψε ποτέ να απασχολεί την
οικογένεια Λογοθέτη. Το 2009, δύο χρόνια μετά την πώληση ολόκληρου του
στόλου της εταιρείας, οι Λογοθέτηδες επανέρχονται δριμύτεροι. Τον
Δεκέμβριο της χρονιάς εκείνης αγοράζουν, έναντι 325 εκατομμυρίων
δολαρίων, έναν στόλο 26 πλοίων, που 1,5 χρόνο νωρίτερα κάποιος θα
πλήρωνε δισεκατομμύρια δολάρια για να τον αποκτήσει.
Η εταιρεία Lomar Shipping , εκμεταλλευόμενη το πλήγμα που προκάλεσε η
διεθνής οικονομική κρίση στην εταιρεία Allocean με έδρα στο Λονδίνο,
θυγατρική της αυστραλιανής Allco Finance Group, αγόρασε τον στόλο της
που αποτελείτο από δεξαμενόπλοια, LPG (πλοία μεταφαράς αερίου ), bulk
carriers-φορτηγά και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το 2010 η Lomar αποκτά άλλα 10 πλοία. Το 2012 ξεκινάει τις
ναυπηγήσεις. Δίνει παραγγελία για την κατασκευή έξι υπερσύγχρονων
φορτηγών πλοίων. Ακολουθεί μία νέα παραγγελία για την ναυπήγηση έξι
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πλοίων τελευταίας τεχνολογίας. Το 2012
υπογράφονται νέα συμβόλαια για την ναυπήγηση έξι ακόμη «κοντεϊνεράδικων»
και πάλι σε κινεζικές γιάρδες.
Μέσα στο 2013 το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας συνεχίστηκε
αμείωτο με την τοποθέτηση παραγγελιών για δύο πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων , μεταφορικής ικανότητας 1.100 κουτιών στα ναυπηγεία
Yiangzijiang με ημερομηνία παράδοσης στα τέλη του 2015. Επίσης «κτίζει»
δύο ακόμη containerships μεταφορικής ικανότητας 2.200 κουτιών το
καθένα, στα ναυπηγεία Guangzhou.
Τα επόμενα χρόνια το ναυπηγικό πρόγραμμα εξελίσσεται συνεχώς.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.