Από το 2015 και μετά, η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία μπήκαν σε
δύσκολες θάλασσες. Τρομοκρατικές επιθέσεις και πολιτικές αναταραχές
οδήγησαν στην έκδοση ταξιδιωτικών οδηγιών από τα Υπουργεία Εξωτερικών
της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας και των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων. Ο αριθμός
τουριστών από αυτές τις χώρες μειώθηκε δραματικά. Πρόκειται για ένα
τουριστικό κύμα το οποίο επί δεκαετίες κατευθύνονταν προς τις τρεις
αυτές χώρες οι οποίες ως δυνατά σημεία είχαν τον ήλιο τις ποικίλες και
ιδιαίτερες κουλτούρες αλλά και τις συμφέρουσες τιμές.
Φθάνοντας στο χαμηλότερο σημείο το 2016, το εμπόριο και ο τουρισμός
σε αυτές τις γειτονικές, στην Ελλάδα, χώρες άρχισαν να ανακάμπτουν από
πέρυσι. Και όπως εκτιμούν οι ειδικοί του κλάδου της κρουαζιέρας, «αν δεν
υπάρξει κανένα σοβαρό περιστατικό, τότε το 2018 θα δουν αύξηση του
μεριδίου τους από ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο».
Η Celestyal Cruises ήταν η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε την
επιστροφή της, από το 2019, σε αυτούς τους προορισμούς. Σύμφωνα με τα
στελέχη της «ήταν η κατάλληλη στιγμή να γίνει το πρώτο βήμα σε αυτή την
κατεύθυνση γιατί ο κλάδος της κρουαζιέρας αναπτύσσεται δυναμικά και ο
κόσμος αναζητά νέες επιλογές προορισμών και μάλιστα εκτός θερινής
περιόδου».
Όσο αφορά την κρουαζιέρα στην Ελλάδα σύμφωνα με την έκθεση της
Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας –Cruise Lines International Αssociation το
2017 παρέμεινε χαμηλά όσο αφορά τα έσοδα που κατέγραψε από τον
συγκεκριμένο κλάδο. Ο τζίρος πέρσι έφθασε τα 546 εκατομμύρια ευρώ αν και
η Ελλάδα ήταν ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη με ποσοστό
12% ήτοι σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια αφίξεις επιβατών. Πρώτη ήταν η
Ιταλία με 19,9% και 6,7 εκατομμύρια αφίξεις και στη δεύτερη θέση η
Ισπανία με 19,5% και 6,6 εκατομμύρια αφίξεις.
Με βάση τον τζίρο από την κρουαζιέρα η Ελλάδα είναι στην 9η θέση
ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που προσελκύουν την κρουαζιέρα πίσω από
την Ιταλία, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την
Ολλανδία, τη Φιλανδία και τη Νορβηγία.
Τα κύρια αίτια είναι ότι:
- η Ελλάδα δεν έχει ισχυρό home port, δηλαδή δεν ξεκινάνε και δεν
τελειώνουν κρουαζιέρες σε ελληνικά λιμάνια, στον βαθμό που συμβαίνει
στις ανταγωνίστριες χώρες
- με εξαίρεση την Celestyal Cruises δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες κρουαζιέρας με βάση την Ελλάδα.
- δεν υπάρχει ναυπηγική και επισκευαστική δραστηριότητα. Για
παράδειγμα η Ιταλία έχει έσοδα από αυτούς τους τομείς που φθάνουν το 1,6
δισεκατομμύρια ευρώ από ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων και 323
εκατομμύρια από επισκευές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.