Εκτενές
ρεπορτάζ για τον Λιμένα Πειραιώς και τα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης
φιλοξενεί το πρακτορείο Bloomberg, παραθέτοντας και δηλώσεις
του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Όπως ανέφερε ο υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε πριν λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες, ο ΟΛΠ μπορεί να αναχθεί σε έναν από τα 5 σημαντικότερους κόμβους της Ευρώπης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, την ώρα που η κυβέρνηση δίνει ώθηση στις δραστηριότητες logistics για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Αυτή τη στιγμή, σημειώνει το Bloomberg, ο ΟΛΠ αποτελεί τον 11ο κατά σειρά μεγαλύτερο κόμβο μεταφοράς κοντέινερς στην ΕΕ και επεκτείνεται, καθώς η λειτουργία δύο προβλητών του έχουν παραχωρηθεί στην κινεζική Cosco, ενώ κατασκευάζεται ένας τρίτος και ταυτόχρονα ετοιμάζεται να αποτελέσει πύλη εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη από πολυεθνικές όπως η Hewlett-Packard και η Huawei Technologies.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποτελεί κεντρικό σημείο της προσπάθειας να βγει η Ελλάδα από την εξαετή ύφεση, να αντιμετωπίσει την ανεργία του 28% και αναζητά τρόπους να ξεπληρώσει τα 240 δισ. διεθνούς βοήθειας που χρειάστηκε για τη διάσωσή της.
Το Bloomberg σημειώνει ότι, την ώρα που η Ελλάδα αναζητά τρόπους ενδυνάμωσης της ζήτησης για τις θαλάσσιες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές ως σταυροδρόμι τριών ηπείρων, ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς και η κυβέρνηση συνεργασίας ετοιμάζεται να πουλήσει μερίδιο 67% του ΟΛΠ και το σύνολο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
“Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας είναι τέτοια που μπορούμε να πετύχουμε την ανάπτυξη στον τομέα των logistics”, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε: “Αυτό που μπορεί να κάνει το κράτος είναι να δίνει κίνητρα”.
Και ήταν ακριβώς η κρίση που έκανε την Ελλάδα να επικεντρώσει την προσοχή των Ελλήνων πολιτικών στα πιθανά πλεονεκτήματα να μετατραπεί η χώρα σε τοπικό κόμβο μεταφορών, όπως είναι η Ολλανδία για τη Βόρεια Ευρώπη, υποστηρίζει ο Σ. Τριχάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Greek Logistics, που είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η βιομηχανία logistics συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών συνεισφέρει ένα 10-12% στο ελληνικό ΑΕΠ.
“Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά σημαίνει ότι πρέπει να επωφεληθούμε από τον τομέα των μεταφορών που μπορούν να μας χρησιμοποιήσουν ως διαμετακομιστικό κέντρο. Έχουμε αυτή την ευκαιρία μέσω του ΟΛΠ και γύρω από αυτόν μπορεί να αναπτυχθεί μια ολόκληρη βιομηχανία”, καταλήγει ο κ. Τριχάς.
Το 2011 ο ΟΛΠ είχε ετήσια ανάπτυξη 98% που είναι και η μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί σε οποιοδήποτε λιμάνι από τα 20 μεγαλύτερα παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Eurostat, όπου περιλαμβάνονται αυτό του Ρότερνταμ, του Αμβούργου, της Βαλένθια.
Όπως πάντως, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης θα χρειαστεί μεγαλύτερη ανάπτυξη και καλύτερη εκμετάλλευση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου για να μπορέσει η χώρα να επωφεληθεί 100% από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ΟΛΠ ως δυνητική πύλη εμπορευματικής εισόδου. Θα χρειαστεί παράλληλα η βελτίωση των αυτοκινητοδρόμων και των τοπικών αεροδρομίων.
Όπως ανέφερε ο υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης που έδωσε πριν λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες, ο ΟΛΠ μπορεί να αναχθεί σε έναν από τα 5 σημαντικότερους κόμβους της Ευρώπης για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, την ώρα που η κυβέρνηση δίνει ώθηση στις δραστηριότητες logistics για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Αυτή τη στιγμή, σημειώνει το Bloomberg, ο ΟΛΠ αποτελεί τον 11ο κατά σειρά μεγαλύτερο κόμβο μεταφοράς κοντέινερς στην ΕΕ και επεκτείνεται, καθώς η λειτουργία δύο προβλητών του έχουν παραχωρηθεί στην κινεζική Cosco, ενώ κατασκευάζεται ένας τρίτος και ταυτόχρονα ετοιμάζεται να αποτελέσει πύλη εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη από πολυεθνικές όπως η Hewlett-Packard και η Huawei Technologies.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποτελεί κεντρικό σημείο της προσπάθειας να βγει η Ελλάδα από την εξαετή ύφεση, να αντιμετωπίσει την ανεργία του 28% και αναζητά τρόπους να ξεπληρώσει τα 240 δισ. διεθνούς βοήθειας που χρειάστηκε για τη διάσωσή της.
Το Bloomberg σημειώνει ότι, την ώρα που η Ελλάδα αναζητά τρόπους ενδυνάμωσης της ζήτησης για τις θαλάσσιες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές ως σταυροδρόμι τριών ηπείρων, ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς και η κυβέρνηση συνεργασίας ετοιμάζεται να πουλήσει μερίδιο 67% του ΟΛΠ και το σύνολο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
“Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας είναι τέτοια που μπορούμε να πετύχουμε την ανάπτυξη στον τομέα των logistics”, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε: “Αυτό που μπορεί να κάνει το κράτος είναι να δίνει κίνητρα”.
Και ήταν ακριβώς η κρίση που έκανε την Ελλάδα να επικεντρώσει την προσοχή των Ελλήνων πολιτικών στα πιθανά πλεονεκτήματα να μετατραπεί η χώρα σε τοπικό κόμβο μεταφορών, όπως είναι η Ολλανδία για τη Βόρεια Ευρώπη, υποστηρίζει ο Σ. Τριχάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Greek Logistics, που είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός για την ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η βιομηχανία logistics συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών συνεισφέρει ένα 10-12% στο ελληνικό ΑΕΠ.
“Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά σημαίνει ότι πρέπει να επωφεληθούμε από τον τομέα των μεταφορών που μπορούν να μας χρησιμοποιήσουν ως διαμετακομιστικό κέντρο. Έχουμε αυτή την ευκαιρία μέσω του ΟΛΠ και γύρω από αυτόν μπορεί να αναπτυχθεί μια ολόκληρη βιομηχανία”, καταλήγει ο κ. Τριχάς.
Το 2011 ο ΟΛΠ είχε ετήσια ανάπτυξη 98% που είναι και η μεγαλύτερη που έχει σημειωθεί σε οποιοδήποτε λιμάνι από τα 20 μεγαλύτερα παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Eurostat, όπου περιλαμβάνονται αυτό του Ρότερνταμ, του Αμβούργου, της Βαλένθια.
Όπως πάντως, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης θα χρειαστεί μεγαλύτερη ανάπτυξη και καλύτερη εκμετάλλευση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου για να μπορέσει η χώρα να επωφεληθεί 100% από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ΟΛΠ ως δυνητική πύλη εμπορευματικής εισόδου. Θα χρειαστεί παράλληλα η βελτίωση των αυτοκινητοδρόμων και των τοπικών αεροδρομίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.