Δυναμική άνοδο σημειώνει του δείκτη της ναυλαγοράς ο οποίος πλέον αγγίζει τις 2.000 μονάδες και έκλεισε χθες στις 1994.
Οι αναλυτές αναρωτιούνται αν θα καταφέρει να κρατηθεί σε αυτά τα
επίπεδα λόγω των επερχόμενων αργιών των Χριστουγέννων, δύο 2 μήνες
μετά τις αργίες στην Κίνα. Πάντως η οποιαδήποτε διόρθωση που
ενδεχομένως να παρουσιάσει ο δείκτης τις περιόδους αυτές θα οφείλεται
στην «εποχικότητα» και όχι σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών καθώς ήδη
διανύουμε το καλύτερο τρίμηνο εδώ και πάνω από 2 χρόνια και οι αναλυτές
συμφωνούν για βελτίωση της αγοράς τον επόμενο χρόνο.
«Άξιο αναφοράς πάντως για άλλη μία φορά είναι το γεγονός πως τα Capes
και τα Panamax είναι αυτά που συντελούν τα μέγιστα στην αυξητική πορεία
του δείκτη και τα οποία φυσικά παρουσιάζουν και την μεγαλύτερη αύξηση
των μέσων ημερησίων εσόδων. Στο διάστημα της τελευταίας εβδομάδας, ο BDI
αυξήθηκε κατά 23% ενώ τα έσοδα των Capes αυξήθηκαν κατά 50%, των
Panamax κατά 23% και των Supramax και των Handysize από 6%» επισημαίνει ο
διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Σύμφωνα με το CPB (The Netherlands Bureau for Economic Policy
Analysis), του οποίου τις αναλύσεις και εκτιμήσεις για την πορεία της
Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου Εμπορίου λαμβάνουν υπόψη
κυβερνήσεις και Κεντρικές Τράπεζες, ο όγκος του Παγκοσμίου Εμπορίου έχει
αρχίσει και δείχνει αυξητικές τάσεις καθώς το 3ο τρίμηνο το σύνολο των
εξαγωγών και εισαγωγών αυξήθηκε κατά 1,1% ύστερα από την αύξηση κατά
0,3% του 2ου τριμήνου με τις αναπτυσσόμενες οικονομίες να συνεισφέρουν
περισσότερο στην άνοδο αυτή».
Αντίστοιχα, ο OECD, την προηγούμενη εβδομάδα μείωσε τις προβλέψεις
του για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 3% φέτος και στο 4,8%
τον επόμενο χρόνο από την πρόβλεψη του Μαΐου που έκανε λόγο για ανάπτυξη
3,6% φέτος και 5,8% το 2014.
«Πάντως έστω και με τις πτωτικά διορθωμένες εκτιμήσεις τα επίπεδα
της ανάπτυξης του Παγκοσμίου Εμπορίου και ιδιαίτερα για το 2014 όπου ο
οργανισμός τα τοποθετεί στο 4,8% είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα
δεδομένου ότι θα είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη από το 2011 αλλά και πολύ
κοντά στον μέσο όρο ανάπτυξης της τελευταίας 20ετίας που τοποθετείται
στο 5%» επισημαίνει ο ίδιος ναυλομεσιτικός οίκος.
Για την αύξηση συνολικά των εμπορευμάτων χύδην φορτίων, οι Clarksons
εκτιμούν ότι το 2013 και το 2014 θα υπάρξει αύξηση από 5% αντίστοιχα
επισημαίνοντας ότι όλοι οι κύριοι κλάδοι των εμπορευμάτων, Iron Ore,
Thermal Coal και Grains θα παρουσιάσουν ανοδική πορεία με ενδεχομένως
μόνη επιφύλαξη για το εμπόριο του Coking Coal και ιδιαίτερα για τις
εισαγωγές της Κίνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.