«Με τη ψήφιση του νομοσχεδίου για τα περιφερειακά λιμάνια και την εφαρμογή του ευέλικτου μοντέλου της υπο-παραχώρησης ανοίγει ο δρόμος για την πρόσκληση ενδιαφερομένων επενδυτών». Την επισήμανση αυτή έκανε ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, Φίλιππος Κωστόπουλος, στη διάρκεια εκδήλωση της Δ.Ν.Ε. που πραγματοποιήθηκε την 07-03-19 στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΟΛΠ.ΑΕ, επ' ευκαιρία της συμπλήρωσης 97 ετών γόνιμης και υπεύθυνης παρουσίας της στη ναυτιλιακή βιομηχανία και προσέθεσε:
«Στόχος πλέον είναι η σωστή ανάδειξη των δυνατοτήτων που υπάρχουν στα λιμάνια αυτά με την προσεκτική διαμόρφωση των master plan τους».
Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά τόνισε:
«1. Ο Πειραιάς είναι το σταυροδρόμι 3 Ηπείρων και έχει πετύχει σε λίγα χρόνια να αναδειχτεί σε βασικό hub στην Ανατολική Μεσόγειο. Πλέον ο στόχος είναι να ανταγωνιστεί τα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου που κάνουν πάνω από 5 εκατ. teus αλλά και τα μεγάλα λιμάνια της Β. Ευρώπης. Είναι λοιπόν κομβικής σημασίας ο Πειραιάς να ολοκληρώσει το συντομότερο τις λιμενικές επενδύσεις τόσο στη ΣΕΠ όσο και στον ΟΛΠ ώστε να προλάβει τα σημαντικά επίσης επενδυτικά σχέδια των λιμανιών που ανταγωνίζεται.
2. Για να μπορέσει όμως ο Πειραιάς να φτάσει τα 3 μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια που έχουν πολύ ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα, σύνδεση εθνικού με ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, είναι απαραίτητη η κάλυψη αυτών των ανταγωνιστικών μειονεκτημάτων. Η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και των end to end υπηρεσιών πρέπει να είναι εθνικός μας στόχος. Η Δ.Ν.Ε με το κομβικό ρόλο που έχει συνδέοντας τις θαλάσσιες με τις χερσαίες μεταφορές επιδιώκει με τους φορείς που εμπλέκονται να εργαστεί από κοινού στην κατεύθυνση αυτή.»
Ο πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. υπογράμμισε ότι υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης και στους άλλους τομείς που δραστηριοποιούνται τα μέλη της ΄Ενωσης-Ναυτικοί πράκτορες, όπως η κρουαζιέρα αλλά η μεταφορά οχημάτων δια θαλάσσης.
«Με την πρόσφατη έγκριση του υποχρεωτικού μέρους του Μaster plan του Ο.Λ.Π αναμένεται η έναρξη εργασιών για την επέκταση του επιβατικού λιμένα και τη δημιουργία σταθμού κρουαζιέρας, που είναι απαραίτητα έργα για την ανάδειξη του λιμανιού σε Home Port. Eπιπλέον με την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων και την υπόγεια οδική σύνδεσή του δίνονται επιπλέον πλεονεκτήματα στο Car Terminal για την διεκδίκηση σημαντικού ρόλου στη Μεσόγειο σαν hub port» συμπλήρωσε.
Μιλώντας για τον ρόλο του ναυτιλιακού πράκτορα επεσήμανε: «Ο ναυτικός πράκτορας με τις διεθνείς επαφές που διαθέτει προβάλλει στο εξωτερικό συνεχώς τα δυνατά πλεονεκτήματα και τις προοπτικές της χώρας μας. Εντοπίζει τις ανάγκες των ξένων επενδυτών και σε συνεργασία με άλλους φορείς προσπαθεί να διαμορφώσει το κατάλληλο περιβάλλον και τις υποδομές ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους.
Οι εξελίξεις στον κύριο τομέα δραστηριότητας των μελών μας, η εκπροσώπηση των ναυτιλιακών γραμμών, είναι ραγδαίες και πολύ σημαντικές τα τελευταία 5 χρόνια. Στην αγορά των παγκόσμιων ναυτιλιακών γραμμών έχει υπάρξει μεγάλη συγκέντρωση καθώς οι 10 πρώτες αντιπροσωπεύουν πλέον το 70% της συνολικής χωρητικότητας πλοίων. Παράλληλα με τις 3 συμμαχίες που διαμορφώθηκαν τους δίνεται η δυνατότητα να επενδύσουν σε μεγαλύτερα πλοία, να εκμεταλλευτούν οικονομίες κλίμακας και να αποκτήσουν ακόμη ισχυρότερη θέση» και συνέχισε:
«Η στρατηγική επιλογή τους για τα λιμάνια μεταφόρτωσης είναι καθοριστική για το μέλλον των λιμανιών της Μεσογείου. Η απόφασή τους εξαρτάται από τη γεωγραφική θέση των λιμανιών, το κόστος και το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών αλλά και τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των mega vessels. Όλες οι υπηρεσίες που προσφέρονται στα πλοία αυτά, από την πλοηγική υπηρεσία και τη ρυμούλκηση ως και την φόρτο-εκφόρτωση έχουν τη σημασία τους για την τελική αξιολόγησή τους. Η Δ.Ν.Ε συνεργάζεται με άλλους φορείς για την επίτευξη κοινού στόχου: της συνεχούς βελτίωσης της ταχύτητας εξυπηρέτησης των πλοίων σε ανταγωνιστικό κόστος.
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην παγκόσμια αγορά των Tακτικών Γραμμών, όπως η υπερπροσφορά χωρητικότητας στο trade Άπω Ανατολής –Ευρώπης και οι δυσοίωνες προβλέψεις στο Trade Άπω Ανατολής –Β. Αμερικής λόγω του εμπορικού πολέμου, είναι πιο ευνοϊκές για την χώρα μας και τα λιμάνια μας καθώς τα μεγαλύτερα πλοία αρχίζουν να έρχονται και στη Μεσόγειο.
H Δ.Ν.Ε έχοντας ρόλο πανελλαδικό παρακολουθεί την εξέλιξη και στα υπόλοιπα ελληνικά λιμάνια. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το νέο πάροχο μπορεί να προσελκύσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς εκτός από το τοπικό φορτίο που βρίσκεται σε καλή ισορροπία (εισαγωγών-εξαγωγών), μπορεί να εξυπηρετήσει και το φορτίο transit. Μπορεί να λειτουργήσει σαν πύλη των Βαλκανίων εφόσον ολοκληρωθούν οι σιδηροδρομικές διαβαλκανικές συνδέσεις και μεγαλώσει το βύθισμα έτσι ώστε εκτός από τα μικρότερα feeder πλοία να έρθουν και μεγαλύτερα πλοία, δημιουργώντας έτσι περισσότερες απευθείας συνδέσεις με το διεθνές δίκτυο λιμένων».
Αναφορικά με την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η ΔΝΕ υπέγραψε τέσσερις ΣΣΕ κατά την περίοδο της κρίσης χωρίς να υπάρξουν μειώσεις, κρατώντας σε υψηλό επίπεδο τις αμοιβές και δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στους νέους εργαζομένους.
Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων παρέστησαν:
O Γεν. Γραμματέας Λιμένων & Λιμ. Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ κ. Λαμπρίδης Χ., ο Πρόεδρος ΝΕΕ κ. Πατέρας Γ., ο Πρόεδρος της ΡΑΛ κ. Αγγελόπουλος Ι., ο Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Αχλαδίτης Κ., ο Πρόεδρος του ΟΛΘ κ. Θεοφάνης Σ., ο Εμπορικός Διευθυντής ΣΕΠ.ΑΕ κ. Βαμβακίδης Αν., ανώτερα στελέχη του ΣΕΠ.ΑΕ και ΟΛΠ.ΑΕ, ο εκπρόσωπος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου κ. Χουλιάρας Θ., ο Πρόεδρος ΣΝΠΚύπρου κ. Χριστοδούλου Π., ο Πρόεδρος ΟΝΠΕ κ. Καμπάκης Β., ο Πρόεδρος Ελλην. Εταιρ. Logistics κ. Ροδόπουλος Ν., ο Πρόεδρος ΣΥΝΔΔΕ&L κ. Βιτσαράς , ο Πρόεδρος ΠΣΧΕΜ κ. Σκουλικίδης Π., η Αντιπρόεδρος WISTA κα Πετράκη Ε., ανώτερα στελέχη Εταιρειών – Μελών της Ενώσεώς μας, ως και επώνυμα στελέχη της Ναυτιλιακής Οικογένειας, εκπρόσωποι Ναυτιλιακών Εταιρειών εκ του εξωτερικού ως και στελέχη των παραγωγικών τάξεων.
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.