Η πρόεδρος της HEMEXPO, Ελένη Πολυχρονοπούλου και ο πρόεδρος της WIMA, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης |
Κόντρα στη φύση του Έλληνα, όπου ο ατομικισμός θριαμβεύει, αποφάσισε να πάει η νέα γενιά επιχειρηματιών του κλάδου κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού. Οι περισσότεροι ανήκουν στη γενιά των 30άρηδων και 40άρηδων και από κοινού, με συλλογική δουλειά και χωρίς μοιρολατρία, έρχονται να διεκδικήσουν την πίτα που αναλογεί στην Ελλάδα, η οποία είναι η μεγαλύτερη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία.
Η στρατηγική που ακολουθούν έγινε εμφανής σε μία από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως ναυτιλιακές εκθέσεις στην SMM στο Αμβούργο, όπου συμμετείχε η Ελλάδα για πρώτη φορά με δικό της περίπτερο, υπό την αιγίδα του Enterprise Greece σε αντίθεση με προηγούμενες συμμετοχές όπου κάθε εταιρεία κατέβαινε μεμονωμένα.
Στόχος είναι η καθιέρωση ελληνικού brand name το οποίο θα είναι αναγνωρίσιμο και αποδεκτό διεθνώς και θα αφορά τη ναυπηγική τεχνολογία, έρευνα και κατασκευή όπου θα δοθεί έμφαση τόσο στη συνέπεια των συμμετεχόντων κατασκευαστών και προμηθευτών, όσο και στην άριστη συνεργασία με τους έλληνες πλοιοκτήτες.
Oι δύο φορείς ΗΕΜΕΧPO και WIMA, που συμμετείχαν στην έκθεση, έχουν υιοθετήσει το «Greek Smart Ship Solutions", ως σύνθημα, ώστε τα ελληνικά προϊόντα να γίνουν παγκοσμίως γνωστά.
«Δυστυχώς μας είχαν έως τώρα για την αρπαχτή. Και αυτό πρέπει να το αλλάξουμε. Οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι από τους Έλληνες, αλλά έχουν δημιουργήσει brand name» επεσήμανε η πρόεδρος της HEMEXPO, Ελένη Πολυχρονοπούλου:
«Κινούμαστε πλέον προς την κατεύθυνση της δημιουργίας και καθιέρωσης ελληνικού brand name. Είχαμε δύο δρόμους να ακολουθήσουμε απέναντι στο έντονο ανταγωνισμό. Ή θα καθόμασταν να μιζεριάζουμε και να κλαιγόμαστε ή θα έπρεπε να πράξουμε. Αποφασίσαμε να πράξουμε. Είμαστε στην αρχή».
Σε σημείο αυτό, στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου που έδωσαν οι Έλληνες κατασκευαστές στο Αμβούργο, στο περιθώριο της έκθεσης, η Ελένη Πολυχρονοπούλου ευχαρίστησε δημόσια, μεταξύ άλλων, τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο, τον Συμεών Παληό και το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου για τη γενναιόδωρη και σημαντική υποστήριξη που προσέφεραν και συνεχίζουν να προσφέρουν στους Έλληνες κατασκευαστές και προμηθευτές. «Για να προχωρήσεις στη ναυτιλία και να εξελιχθείς χρειάζονται και συστάσεις» συμπλήρωσε.
Για τη βοήθεια του κράτους η πρόεδρος της HEMEXPO τόνισε: «Η κρατική βοήθεια είναι το κερασάκι στην τούρτα. Χρειάζεται προσπάθεια από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Πρέπει να συνεχιστούν οι συνέργειες μεταξύ των ελληνικών εταιρειών. Και αυτό πρέπει να γίνει σε όλους τους ελληνικούς κλάδους» και προσέθεσε: «Είχαμε συνηθίσει να καθόμαστε στο γραφείο και να περιμένουμε να κτυπήσει το τηλέφωνο. Τώρα σηκώνουμε εμείς το τηλέφωνο και ακούμε τι θέλει ο πελάτης. Ποια είναι τα προϊόντα που αναζητά, ποια πιστοποίηση, ποιο service έχει ανάγκη. Προσπαθούμε να αλλάξουμε νοοτροπία στον τρόπο προσέγγισης των πελατών. Χρειάζεται ποιότητα στην εξυπηρέτηση και ένα δίκτυο.»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις προσέλκυσαν το ενδιαφέρον πολλών εκπροσώπων ναυπηγείων και «κλείστηκαν» δουλειές στο Αμβούργο. Αυτό ήταν αποτέλεσμα προεργασίας που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με παρουσία σε τουλάχιστον 12 διεθνείς εκθέσεις.
«Η SMM μας έδωσε περαιτέρω ώθηση στην προσπάθεια μας να καθιερωθούμε στην παγκόσμια οικονομία. Εντύπωση προκαλεί η επίσκεψη μεγάλων ναυπηγείων και προμηθευτών στο περίπτερο των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού ενώ παλαιότερα ήταν πολύ δύσκολο ως απίθανο να κλειστεί οποιαδήποτε συνάντηση μαζί τους. Φυσικά οι επαφές που πραγματοποιούνται φέρνουν και νέα συμβόλαια. Πλέον αποτελεί χαρακτηριστικό των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού ότι όχι απλά δεν κρύβουν τους πελάτες και τις προσωπικές τους επαφές, αλλά διαχέουν τις πληροφορίες που έχουν στο σύνολο της ομάδας. Έχουν αλλάξει οι νοοτροπίες του παρελθόντος», είπε η Ελένη Πολυχρονοπούλου.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Worldwide Industrial & Marine Association (WIMA), Ηλίας Χατζηεφραιμίδης αποκάλυψε ότι το υποτονικό ενδιαφέρον που δείχνουν πλέον οι ναυτιλιακές εταιρείες για τα κινεζικά ναυπηγεία έχει ως αποτέλεσμα οι Κινέζοι να θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα που προσφέρουν και βάζουν στο παιχνίδι και τις ελληνικές εταιρείες:
«Τα κινεζικά ναυπηγεία είναι φθηνά, με αποτέλεσμα ο πλοιοκτήτης να είχε χαμηλό κόστος ναυπήγησης. Όμως ένα χρόνο αργότερα παρουσιάζονταν βλάβες και η ναυτιλιακή εταιρεία καλείτο να πληρώσει σε αποζημιώσεις ίσως και περισσότερα από όσα είχε γλιτώσει. Στην προσπάθεια τους οι Κινέζοι να βελτιώσουν την εικόνα τους, καλούν Έλληνες κατασκευαστές να προσφέρουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους προϊόντα και υπηρεσίες με ποιότητα και ανταγωνιστικές τιμές.»Στο μεταξύ, η υποχώρηση των κινεζικών ναυπηγείων δίνει χώρο στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία. Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία κατασκευάζουν κρουαζιερόπλοια μεγάλα οπότε υπάρχουν τρομερές προκλήσεις και ευκαιρίες για τους έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου κατασκευής εξοπλισμού να συμμετέχουν στα project αυτά.
Όπως επεσήμανε ο Πάνος Μάλλιος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της HEMEXPO « κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της έχει εστιάσει την προσοχή της αυτή την εποχή στα ήταν πέντε κρουαζιερόπλοια που ναυπηγεί στα STX της Γαλλίας η Celebrity».
Πρόκειται για παραγγελίες συνολικού ύψους πέντε δισεκατομμυρίων και σύμφωνα με πληροφορίες ήδη πέντε ελληνικές εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις προκειμένου να «πάρουν δουλειές».
Ο Θανάσης Αθανασόπουλος, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων της WIMA, υποστηρίζει ότι οι ελληνικές εταιρείες του κλάδου πρέπει να αναπτύξουν διεθνές δίκτυο ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές και να ανταπεξέλθουν στην κρίση. «Κρίση που δημιουργεί και ευκαιρίες αφού ανοίγει ο χώρος για όλους. Τα ναυπηγεία πλέον έρχονται μόνα τους και αναζητούν συνεργασίες» επεσήμανε.
«Οι Έλληνες εξελίσσονται, βελτιώνουν την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών τους, τo service και τις γενικότερες υπηρεσίες τους. Υπάρχει πλέον μια συνεχής προσπάθεια εξέλιξης», συμπλήρωσε η ταμίας της WIMA, Ζωή Χασούρα.
«Πρέπει πλέον να προσπαθήσουμε όλοι μαζί. Να ενισχύσουμε και να διασφαλίσουμε το μέλλον μας τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικής ομάδας» ήταν τα λόγια του προέδρου της WIMA, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης.
«Πρέπει πλέον να προσπαθήσουμε όλοι μαζί. Να ενισχύσουμε και να διασφαλίσουμε το μέλλον μας τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο επιχειρηματικής ομάδας» ήταν τα λόγια του προέδρου της WIMA, Ηλίας Χατζηεφραιμίδης.
Η Cosco
Στην προσπάθεια των επιχειρηματιών του κλάδου υπάρχει όχι μόνο ο παράγων του εξωτερικού αλλά και του...εσωτερικού. Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, και μέλος του δ.σ. της Enterprise Greece, Βασίλης Κορκίδης, η Cosco αρχίζει να υλοποιεί σχέδια για την αναγέννηση του της Ζώνης του Περάματος:
«Ήδη πλωτή δεξαμενή των 300.000 τόνων πλέει με προορισμό το Πέραμα», δήλωσε και επεσήμανε την ανάγκη να δοθούν κίνητρα για να αναπτυχθεί η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα.
«Ήδη πλωτή δεξαμενή των 300.000 τόνων πλέει με προορισμό το Πέραμα», δήλωσε και επεσήμανε την ανάγκη να δοθούν κίνητρα για να αναπτυχθεί η ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα.
Αναφερόμενος στις εταιρείες του κλάδου υπογράμμισε παλεύουν σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Όπως επεσήμανε η φορολογία των ελληνικών επιχειρήσεων, η ανάγκη για εργασιακή ειρήνη στο Πέραμα αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός από τις επιδοτούμενες βιομηχανίες σε Ανατολή και Δύση έχουν εδώ και χρόνια προκαλέσει εμπόδια στη διεθνή επικράτηση του συγκεκριμένου ελληνικού κλάδου.
Στη συνέχεια τόνισε ότι η ενίσχυση του κλάδου κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού θα δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία.
«Πρόκειται για εξαγωγές που γίνονται μέσα στην αυλή μας» δήλωσε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.