Η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή Συμφωνία
ύψους 230.000.000 αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων,
την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την
εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν
συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.
«Μετά
από ένα χρόνο από τη μονογραφή της Συμφωνίας για την επέκταση της
παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, μετά την έγκριση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των θεσμικών οργάνων της Πολιτείας,
οριστικοποιείται επιτέλους μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για τη χώρα.
Μία επένδυση 230.000.000 εκ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση
στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης.
Με
αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη
Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται
στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο
λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια
κοντέινερς ετησίως.
Το
λιμάνι του Πειραιά είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη
Ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο.
Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο
εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για
πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το
σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Cosco, από τη στιγμή που ξεκίνησε την παρουσία
της στο λιμάνι του Πειραιά το 2008 και μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να
καλύψει περίπου το 95% της δυνατότητάς της. Με την καινούρια επέκταση
του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, είμαστε βέβαιοι ότι σε πολύ σύντομο χρονικό
διάστημα θα καλυφθούν –κι αυτό μας δείχνει μέχρι τώρα η ιστορία- όλοι οι
ποσοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί από τη Σύμβαση. Και βέβαια, και το
λιμάνι του Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά, αλλά και όλη η
ναυτιλιακή κοινότητα του Πειραιά θα υποδεχθούν τα οφέλη αυτής της
επέκτασης.
Θέλω
να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Κάπτεν Φού της ΣΕΠ, τον κ. Ανωμερίτη τον
κ. Κονδύλη, τον κ. Μπουχώρη, τον κ. Καρακώστα , αλλά και όλους τους
συνεργάτες μου,καθώς και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Χριστόπουλο. Σε
μια χρονιά κάναμε τιτάνιες προσπάθειες, ώστε σήμερα αυτή η επένδυση να
γίνεται με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πράγμα το οποίο δεν
έχει γίνει για καμία άλλη επένδυση της χώρας, αφού καμία άλλη μεγάλη
επένδυση στη χώρα δεν είχε περάσει από τον προληπτικό έλεγχο της, ώστε
να είμαστε διασφαλισμένοι έναντι οποιουδήποτε κινδύνου στο μέλλον. Θέλω
να ευχηθώ και στον Κάπτεν Φού και τον κ. Ανωμερίτη να είναι επικερδής
αυτή η συμφωνία και φυσικά να διαβεβαιώσω ότι εμείς θα συνεχίσουμε να
βρισκόμαστε δίπλα στο πλευρό των ξένων επενδυτών που επιλέγουν τη χώρα
μας και ειδικά τα λιμάνια για να διευρύνουν τον κύκλο εργασιών τους.
Για
εμάς τα λιμάνια της Ελλάδας δεν είναι μόνο για να εξυπηρετούν το
εσωτερικό μας εμπόριο, αλλά πρέπει να καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου
και διαμετακομιστικά κέντρα, ώστε να καταστήσουμε τη γεωγραφική μας
θέση ως αναπτυξιακό πλεονέκτημα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την
παρουσία σας και την ως τώρα άριστη συνεργασία μας».
Ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, από την πλευρά του, δήλωσε:
«Σήμερα
είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ
και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό
Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η
κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν
να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να
προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.
Θέλω
να πω ένα ευχαριστώ στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον Υπουργό
Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Βαρβιτσιώτη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του
ΟΛΠ, κ. Ανωμερίτη, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επίτευξη αυτής
της συμφωνίας. Εμείς στοχεύουμε στο μέλλον ο Πειραιάς να γίνει το
μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του
εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης. Επίσης, θέλουμε από την πλευρά μας να
καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου
προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Με τη συνεργασία των δύο
κυβερνήσεων, της Ελληνικής και της Κινεζικής, μπορούμε να πετύχουμε.
Ευχαριστώ».
Τέλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Ανωμερίτης δήλωσε:
«Ένα
σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης
υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και
μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης
καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς
όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της
ανάπτυξης της χώρας. Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η Ανάπτυξή της.
Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες
διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της
Ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου
να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους
ρυθμούς και αποδόσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες
καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές
μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για
τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος».
Η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή Συμφωνία
ύψους 230.000.000 αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων,
την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την
εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ.
Επί των εσόδων που θα προκύψουν
συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους
διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού
Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού
κειμένου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.