Το 2013
ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άντλησαν
1,034 δισεκατομμύρια δολάρια μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, στα οποία
συμμετείχαν επενδυτικά funds ενώ και το 2014 μπήκαν δυναμικά
μέχρι που ανακόπηκε ο επενδυτικός τους οίστρος.
Στις
ναυτιλιακές εταιρείες επένδυσαν κυρίως funds τα οποία εμπιστεύονταν τη ναυτιλιακή
βιομηχανία με προοπτικές να βγάλουν κέρδη. Από τα μέσα του 2013 ενώ παραδοσιακές τράπεζες όπως HSBC, Lloyds, RBS και άλλες άρχισαν να μειώνουν τις δανειακές τους
εκθέσεις στην ναυτιλία, αυξήθηκε η συμμετοχή των Private Equity
Funds και των Hedge Funds που επένδυαν στην
ναυτιλία εκμεταλλευόμενα
τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και τις νέες τεχνολογίες στα πλοία, ECO Design και στοχεύοντας σε κέρδη όχι μόνο από την προσδοκώμενη υπεραξία των πλοίων αλλά και από τα έσοδα των πλοίων σε εύλογο χρονικό ορίζοντα.
Τώρα όμως κάνουν κράττει τις μηχανές.
Όμως
αν και τα ποσά που έβαλαν δεν είναι μεγάλα σε αναλογία με το μέγεθος των
επενδυτών αυτών, έδωσαν ώθηση σε επενδυτικές κινήσεις των εφοπλιστών
που τώρα βλέπουν να κινδυνεύουν λόγω της έλλειψης ρευστότητας και περαιτέρω
στήριξης.
Τα
τελευταία 10 χρόνια πάνω από 30 εταιρείες εισήχθηκαν στα χρηματιστήρια της
Αμερικής, του Λονδίνου, του Όσλο και της Σιγκαπούρης. Η άντληση κεφαλαίων από
τις ξένες χρηματαγορές από το 2003 έως σήμερα
φτάνει τα 14 δισ. δολαρίων. Τα 9,2 δισ. προήλθαν από την δημόσια εγγραφή τους στα χρηματιστήρια και τα 4,8 δισ. από την
έκδοση ομολόγων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.