Η
Ελλάδα, με την είσοδο των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά μπήκε για τα
καλά στο επίκεντρο των γεωπολιτικών και οικονομικών εξελίξεων, πράγμα
που όπως φαίνεται δεν άρεσε στους Βόρειους εταίρους της, που βλέπουν τα
συμφέροντά τους να θίγονται.
Έτσι, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco, βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο που βλέπουν τα συμφέροντά τους να πλήττονται από την είσοδο των Κινέζων στην Ευρώπη.
Με την είσοδο των Κινέζων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αναβαθμίστηκε η θέση της Ελλάδας, αφού ο Πειραιάς έλκει πια πολλές πολυεθνικές αφού συντομεύει κατά πολύ ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων τους στην Ευρώπη. Όπως αναφέρει η εφημερίδα από την Σανγκάη για Πράγα μέσω των βορείων λιμανιών της Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) ο χρόνος μεταφοράς είναι 45 μέρες, ενώ μέσω Πειραιά μειώνεται στις 35 ημέρες.
Η Κομισιόν με αλλεπάλληλες επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση, επιμένει να ζητά απαντήσεις για την επικείμενη συμφωνία με την Cosco, ενώ και με πρόσφατη επιστολή της ζητά απαντήσεις σε 14 ερωτήματα για το περιεχόμενο της συμφωνίας.
Οι Ευρωπαίοι σύμφωνα με την εφημερίδα ζητούν να μάθουν γιατί είναι αναγκαία η επέκταση της δυναμικότητας του λιμανιού και ρωτούν να μάθουν γιατί είναι απαραίτητο να επεκταθεί η δυναμικότητα του λιμανιού για να εξυπηρετηθεί η αυξανόμενη κίνησης εμπορευμάτων και ζητούν έγγραφα της αρχικής συμφωνίας.
Η ελληνική πλευρά μέσω του υπουργού Μιλτ. Βαρβιτσιώτη βρίσκεται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τους κοινοτικούς αξιωματούχους, απαντά πως η επέκταση της σύμβασης είναι συμφωνία που υπαγορεύεται από την πρώτη σύναψη του 2008 ,ενώ υπογραμμίζεται από την ελληνική πλευρά πως αν η κινεζική πλευρά προσφύγει σε διαιτησία, τότε θα καθυστερήσει η όλη αποκρατικοποίηση, πράγμα που δεν επιθυμεί η Κομισιόν.
Έτσι, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, πίσω από την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανάψει το πράσινο φως για τη συμφωνία με την Cosco, βρίσκεται η δυσαρέσκεια χωρών όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και το Βέλγιο που βλέπουν τα συμφέροντά τους να πλήττονται από την είσοδο των Κινέζων στην Ευρώπη.
Με την είσοδο των Κινέζων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αναβαθμίστηκε η θέση της Ελλάδας, αφού ο Πειραιάς έλκει πια πολλές πολυεθνικές αφού συντομεύει κατά πολύ ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων τους στην Ευρώπη. Όπως αναφέρει η εφημερίδα από την Σανγκάη για Πράγα μέσω των βορείων λιμανιών της Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) ο χρόνος μεταφοράς είναι 45 μέρες, ενώ μέσω Πειραιά μειώνεται στις 35 ημέρες.
Η Κομισιόν με αλλεπάλληλες επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση, επιμένει να ζητά απαντήσεις για την επικείμενη συμφωνία με την Cosco, ενώ και με πρόσφατη επιστολή της ζητά απαντήσεις σε 14 ερωτήματα για το περιεχόμενο της συμφωνίας.
Οι Ευρωπαίοι σύμφωνα με την εφημερίδα ζητούν να μάθουν γιατί είναι αναγκαία η επέκταση της δυναμικότητας του λιμανιού και ρωτούν να μάθουν γιατί είναι απαραίτητο να επεκταθεί η δυναμικότητα του λιμανιού για να εξυπηρετηθεί η αυξανόμενη κίνησης εμπορευμάτων και ζητούν έγγραφα της αρχικής συμφωνίας.
Η ελληνική πλευρά μέσω του υπουργού Μιλτ. Βαρβιτσιώτη βρίσκεται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τους κοινοτικούς αξιωματούχους, απαντά πως η επέκταση της σύμβασης είναι συμφωνία που υπαγορεύεται από την πρώτη σύναψη του 2008 ,ενώ υπογραμμίζεται από την ελληνική πλευρά πως αν η κινεζική πλευρά προσφύγει σε διαιτησία, τότε θα καθυστερήσει η όλη αποκρατικοποίηση, πράγμα που δεν επιθυμεί η Κομισιόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.