Για τον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου, το τελευταίο ανοδικό διάστημα βασίστηκε στην άνοδο των εξαγόμενων φορτίων Iron Ore από την Αυστραλία και την Βραζιλία. Παρά το γεγονός ότι η προσφορά των πλοίων Panamax που αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη
προσφορά (Supply), η άνοδος των εσόδων των Capes παρέσυρε και αυτή των Panamax καθώς το
κόστος μεταφοράς ήτανε χαμηλότερο και αυξήθηκε η ζήτηση (Demand). Όπως έχουμε αναφέρει σε
προηγούμενη επισκόπηση μετά την επιστροφή της Κίνας από την εβδομάδα αργιών η ναυλαγορά
άρχισε να παρουσιάζει πτώση καθώς αυξήθηκε η προσφορά πλοίων ιδιαίτερα από τις αρχές
Οκτωβρίου λόγω ότι αυξήθηκε και η ταχύτητα των πλοίων μειώνοντας έτσι το Slow Steaming το
οποίο εκτός από την μείωση των εξόδων λειτουργεί και σαν ένα «τεχνητό» μέσο ανόδου της αγοράς.
Στο θέμα πάντως της ζήτησης, οι 3 μεταλλευτικοί κολοσσοί, Rio Tinto, BHP Billiton και Vale,
αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή Iron Ore για το υπόλοιπο του 2013 και για το 2014 το οποίο
θα έχει πτωτικές τάσεις στην τιμή του μεταλλεύματος. Η πτώση των τιμών θα οδηγήσει στην
αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα για να καλύψει τις εσωτερικές της ανάγκες και το οποίο θα έχει
σαν αποτέλεσμα και την αύξηση των ημερησίων εσόδων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και
ιδιαιτέρα στα Capes και τα Panamax. Εν κατακλείδι, αναμένεται να δούμε για άλλη μία φορά αν η
Κίνα θα καταφέρει να συντηρήσει ρυθμούς ανάπτυξης οι οποίοι με τη σειρά τους θα επηρεάσουν
θετικά και την ναυλαγορά.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.