Εν μέσω των βαρύτατων φορολογικών μέτρων και του νέου ασφαλιστικού που απειλεί να συρρικνώσει κι άλλο τον εργασιακό ιστό της Ελλάδας, η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε πυρετώδεις διεργασίες και διαπραγματεύσεις για το άνοιγμα χιλιάδων θέσεων εργασίας. Βέβαια ο δρόμος που πρέπει να διανύσουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες και οι Έλληνες συνδικαλιστές υπό την εποπτεία του κράτους είναι δυσκολοδιάβατος.
Ας πιάσουμε όμως τον μίτο της Αριάδνης. Η αρχή έγινε με πρόταση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών προς την Πανελλήνια Ναυτική βάσει των διεθνών προτύπων που θα αφορά την υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας.
Η πλευρά των συνδικαλιστών δεν φαίνεται να έχει ενιαία στάση στο θέμα αυτό οπότε επισήμως η Ομοσπονδία δεν παίρνει ακόμη θέση προκαλώντας κατά καιρούς τις εκρήξεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη: «Η πρότασή μας για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων μας με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μην θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου, συνεχίζει να είναι θύμα συνδικαλιστικών εμμονών και πολιτικών στείρων αντιπαραθέσεων, εις βάρος των άνεργων συμπολιτών μας».
Η κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, δεν είναι αρνητικός στην πρόταση της Ένωσης θέτοντας όμως προϋποθέσεις που θα αφορούν κυρίως τη δέσμευση των πλοιοκτητών για ελάχιστο αριθμό προσλήψεων σε βάθος ενός χρονικού ορίου.
«Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αλλά και οι ατομικές συμβάσεις δεν είναι ζήτημα νομοθετικής αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Είναι θέμα των δύο πλευρών. Το ΥΝΑ ενθαρρύνει μία συμφωνία μεταξύ πλοιοκτητών και ναυτεργατικών σωματείων που θα περιλαμβάνει όχι μόνο αμοιβές και συνθήκες εργασίας αλλά και δεσμευτικό σχέδιο χρονικής διάρκειας που θα καθορίσουν οι συμμετέχοντες στη διαπραγμάτευση, γα παράδειγμα, διετούς, τριετούς, πενταετούς και θα προβλέπει την αύξηση των θέσεων εργασίας στα πλοία τόσο για τους έλληνες αξιωματικούς και όσο και για τους ναύτες. Να συμφωνήσουν σε ένα αυστηρό πλαίσιο. Και όλα τα συμφωνηθέντα θα πρέπει να αποτυπωθούν σε μία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» είναι η θέση του Θοδωρή Δρίτσα ο οποίος προσθέτει:
«Να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία που θα ανοίξει νέους δρόμους για τη ναυτιλία. Προσφέρουμε τις καλές υπηρεσίες προς κάθε κατεύθυνση για να επιτευχθεί η συμφωνία αυτή.»
Σύμφωνα με οικονομικές μελέτες υπάρχουν τα αναμενόμενα οφέλη από την δημιουργία θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, εφόσον Έλληνες ναυτικοί, τόσο αξιωματικοί όσο και κατώτερα πληρώματα απασχοληθούν στην επάνδρωση του ελληνόκτητου στόλου, σε αντικατάσταση των αλλοδαπών. Στην περίπτωση αυτή θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσα επί των πλοίων αλλά και έμμεσα λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στην οικονομία, και θα υπάρξει παράλληλα ενίσχυση του ετήσιου εθνικού εισοδήματος της τάξης των 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, έως, υπό το βέλτιστο θεωρητικό σενάριο, των πέντε δισεκατομμυρίων.
«Τα ανωτέρω είναι εφικτά εφόσον επικρατήσουν στην ελληνική αγορά εργασίας οικονομικοί όροι σύμφωνοι με τα νομίμως ισχύοντα στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά εργασίας και τις σχετικές Διεθνείς Συμβάσεις» επισημαίνει ο Θεόδωρος Βενιάμης: «Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το ελληνόκτητο πλοίο πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προκειμένου να επιβιώσει στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Επιπροσθέτως, η περιορισμένη αριθμητική δυνατότητα εισακτέων σπουδαστών στις υπάρχουσες ναυτικές ακαδημίες, καθιστά αναγκαία την άμεση λειτουργία συστήματος ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης» και προσθέτει:
«Η ανεργία αποτελεί το ουσιαστικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία και η αντιμετώπισή του είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, μετά από τα τελευταία χρόνια συνεχούς οικονομικής ύφεσης. Η ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανεργίας, δίνοντας επαγγελματικό διέξοδο και ελπίδα στους άνεργους νέους μας να εργασθούν για το δυναμικό αυτό κλάδο».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.