30 Σεπ 2015

Στο λιμάνι του Ηρακλείου κατέπλευσε για πρώτη φορά (maiden call) το κρουαζιερόπλοιο "MEIN SCHIFF 3",

Στο λιμάνι του Ηρακλείου κατέπλευσε εκτάκτως  σήμερα, Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015 για πρώτη φορά (maiden call) το κρουαζιερόπλοιο "MEIN SCHIFF 3", της εταιρίας "TUI CRUISES" με περίπου 2.527 επιβάτες και 1.250 μέλη πληρώματος ερχόμενο από το λιμάνι του Πειραιά, με επόμενο προορισμό αυτό του Bodrum και ώρες παραμονής από 7:15 έως 20:30.

"Η με οποιοδήποτε τρόπο ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα αποτελέσει σημαντικό πλήγμα για το ελληνικό δημόσιο"

Δηλώσεις του Δημάρχου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Χρήστου Βρεττάκου, μετά από την σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας για την πώληση του ΟΛΠ

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, παραβρέθηκε στη συνάντηση που κάλεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Δρίτσας, με τους φορείς της αυτοδιοίκησης του Πειραιά για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, Γιώργο Γαβρίλη, ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, Περάματος, Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου. Ο Υπουργός ενημέρωσε τους φορείς στα βασικά σημεία του σχεδίου παραχώρησης που έχουν εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ.

Ι.Μώραλης: «Η κυβέρνηση υπέγραψε τη συμφωνία παραχώρησης»


ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟΝ Ρ/Σ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1FM»  ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ
ΛΑΜΠΡΟ ΚΑΛΑΡΙΤΗ


«Η χθεσινή σύσκεψη ήταν η πρώτη επίσημη ενημέρωση από την Κυβέρνηση, από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα, προς τους τέσσερις Δημάρχους - Σαλαμίνας, Περάματος, Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Πειραιά - που έχουμε αναφορά στο λιμάνι. Μας εξήγησε τη διαδικασία, η οποία προχωράει τάχιστα. Υπάρχει μια δέσμευση και  γενικότερη συμφωνία που ψηφίστηκε από τα κόμματα της Βουλής τον Αύγουστο για να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες. Το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι τώρα, καλώς ή κακώς, έγραφε την καινούρια σύμβαση παραχώρησης, η οποία αφορά και τους Δήμους και θα πρέπει να έχει κλείσει μέχρι τις 10 Οκτωβρίου.

Επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά



Το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά λιμάνια στον κόσμο και το μεγαλύτερο της Ευρώπης, εάν συμπεριλάβουμε και το πορθμείο του Περάματος.  Παράλληλα εξυπηρετεί  και την κρουαζιέρα. Οι απαιτήσεις όσο περνάει ο καιρός αυξάνουν αφού το τουριστικό ρεύμα γιγαντώνεται χρόνο με τον χρόνο.  Όμως η λιμενολεκάνη είναι συγκεκριμένη και από την μια είσοδο μέχρι την άλλη η πόλη είναι ασφυκτικά γύρω από το λιμάνι.

29 Σεπ 2015

Φθάνει η ώρα μηδέν για τράπεζες - ΟΛΠ

Στα βαθιά πέφτει η νέα κυβέρνηση, καθώς τις αμέσως επόμενες εβδομάδες καλείται να πάρει κρίσιμες αποφάσεις για τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια, ενώ επιπλέον θα πρέπει να κινηθεί πυροσβεστικά ώστε να μη δημιουργηθεί ενδοκυβερνητική κρίση από την παραχώρηση του ΟΛΠ. Είναι υποχρεωμένη να δώσει χωρίς καθυστέρηση σωστές και ακριβείς απαντήσεις σε σειρά σύνθετων θεμάτων με νομικές και τεχνικές παραμέτρους, τα οποία όμως έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία και αγορά.

Η SEAJETS ο μεγάλος χορηγός του Ράλλυ Ακροπολις...

 

...και προβάλλει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο

Στη χορηγία του Ράλλυ Ακρόπολις, μίας από τις μεγαλύτερες αθλητικές διοργανώσεις παγκοσμίως, προχώρησε η εταιρεία SEAJETS, προάγοντας την Ελλάδα και το ελληνικό τουριστικό προϊόν σε όλο τον κόσμο, με δράσεις που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της διοργάνωσης.

Ι.Μώραλης: "Δεν μπορεί να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση"

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, προχώρησε σε τοποθέτηση για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π, και ενημέρωσε το Σώμα για την έγγραφη απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ ως προς τη δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου από τον Δήμο Πειραιά. Επιπροσθέτως ο κ. Μώραλης, γνωστοποίησε το περιεχόμενο της επιστολής- απάντησης του, προς τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλα.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην τοποθέτησή του, τόνισε:

Πώς θα μειώσει η διεθνής ναυτιλία τους ρύπους CO2 έως το 2050


Η ναυτιλία είναι μέρος της λύσης του προβλήματος των αυξημένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος τονίζει σε μία νέα παρέμβασή του το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) με την ευκαιρία της διεθνούς συνόδου για την κλιματική αλλαγή που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι (COP21) στο διάστημα 30 Νοεμβρίου - 11 Δεκεμβρίου 2015.

Το Stratego των επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια και τη Μεσόγειο

Οι ιδιωτικοποιήσεις, υπό τις επιταγές της τρόϊκας και υπό το βάρος του τρίτου μνημονίου, επανέρχονται, σε πρώτο πλάνο, για την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που ουσιαστικά συνεχίζει την πολιτική που χάραξε από τον περασμένο, δραματικό, Ιούλιο.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς κατά κύριο λόγο, αποτελεί το καυτό project τα τελευταία χρόνια, χωρίς όμως κάποια εταιρεία να έχει αναλάβει τη διαχείριση του.

Οι Κινέζοι ενισχύουν τις θέσεις τους στα containreships

Να συγχωνευθεί με την επίσης κινεζικών κρατικών συμφερόντων China Shipping Group Company προετοιμάζεται η Cosco. 
Με την κίνηση αυτή θα δημιουργηθεί ένας στόλος εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1,56 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.

28 Σεπ 2015

Ο Πειραιάς υποδέχθηκε το πλοίο της Ειρήνης



Στο λιμάνι του  Πειραιά κατέπλευσε  σήμερα το «Πλοίο της Ειρήνης» προερχόμενο από το Κουσάντασι της Τουρκίας.  Το πλοίο, με 1000 επιβάτες διαφόρων εθνικοτήτων μεταφέρει σε όλο τον κόσμο μήνυμα κατά του πολέμου, των πυρηνικών και υπέρ των προσφύγων, διεκδικώντας έναν κόσμο με ειρήνη και δικαιοσύνη.

Το “Berlin” για πρώτη φορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης



Το κρουαζιερόπλοιο “Berlin” με 261 επιβάτες κυρίως από τη Γαλλία θα «δέσει» για πρώτη φορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, στις 08:00, προερχόμενο από τον Βόλο.

ΟΛΠ: Τα ποσά, το χρονοδιάγραμμα και οι παγίδες της διαβούλευσης


«Μαξιλάρι» μίνιμουμ εσόδων 350 εκατ. ευρώ αλλά και επενδύσεις ανάλογου ύψους δείχνουν οι μελέτες που έχει στα χέρια του το ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με τα ανταλλάγματα που θα αποκομίσει το ελληνικό Δημόσιο από τη πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.
Παράλληλα, στο Ταμείο έχουν καταλήξει για το τι θα περιλαμβάνει το «πακέτο» πώλησης των μετοχών του λιμανιού, προκειμένου να διατηρηθούν αυτή τη φορά τα χρονοδιαγράμματα και να κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
Η αυστηρή τήρηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων αποτελεί άλλωστε και ένα στοίχημα για το Μαξίμου, το οποίο θέλει να στείλει μήνυμα στις Βρυξέλλες, προκειμένου να ανοίξουν οι κρουνοί της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Χρονοδιάγραμμα, το οποίο όμως κινδυνεύει να ανατραπεί από τις παρεμβάσεις του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος αποφάσισε να ανοίξει τον διάλογο στο παρά πέντε της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού.


 
 
Θοδωρής Δρίτσας.

Οπως επισημαίνουν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς, η παρέμβαση σε αυτή τη φάση του υπουργού είναι ανησυχητική γιατί ο χρόνος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέσα στα προβλεπόμενα όρια έχει λιγοστέψει. Υπολογίζεται ότι σύμφωνα με τα σχέδια απομένει ένας μήνας προτού οι ενδιαφερόμενοι καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές. Προσφορές, οι οποίες θα βασιστούν σε μεγάλο βαθμό στους όρους που θα τους τεθούν και οι οποίοι δεν έχουν ακόμα παρουσιαστεί στην τελική τους μορφή.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι ο υπουργός είχε στη διάθεσή του επτά μήνες, πριν από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, προκειμένου να έχει έτοιμες τις προτάσεις του και να τις προωθήσει προς υλοποίηση.
Αντίθετα τώρα δηλώνει πως θα τις καταθέσει μέσα στην εβδομάδα προκειμένου να αρχίσει η διαβούλευση με τους φορείς των παραλιμένιων δήμων, οι οποίοι ήδη διεκδικούν να τους παραχωρηθούν κυρίως έσοδα και εκτάσεις. Ωστόσο, η διαβούλευση, η οποία δεν έγινε τόσους μήνες, είναι πολύ πιθανό να καθυστερήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα τον διαγωνισμό.
Για τον λόγο αυτό, έχει κορυφωθεί τον τελευταίο μήνα και η κόντρα μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα, αφού όπως φαίνεται οι δύο άντρες διεκδικούν ο καθένας για τον εαυτό του τον έλεγχο του «παιχνιδιού» στο μεγάλο λιμάνι.
Τελευταίο επεισόδιο στο σίριαλ δηλώσεων των δύο αντρών είναι οι επισημάνσεις που έκανε στο δημοτικό ραδιόφωνο Πειραιά ο κ. Δρίτσας. Ο υπουργός «επέβαλε τον νόμο του ισχυρότερου» και σημείωσε ότι: «Τώρα αναλαμβάνει δράση το υπουργείο. Αυτό σημαίνει ότι κυβέρνηση και υπουργείο θα βάλουν τη σφραγίδα τους στις περαιτέρω εξελίξεις. Θα διαβουλευτούμε με τους πολίτες, τους δήμους, τους φορείς, τους εργαζομένους για το θέμα. Ιδιαίτερα, για το θέμα της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ, θα συναντηθώ με τον δήμαρχο Πειραιά και τους άλλους δημάρχους της περιοχής Πειραιά, καθώς και με τον αντιπεριφερειάρχη Γ. Γαβρίλη. Τον πρώτο λόγο τον έχει η κυβέρνηση. Δεν είναι αυτόνομο όργανο το ΤΑΙΠΕΔ».
Προηγουμένως αποκάλυψε ότι συναντήθηκε με τον κ. Πιτσιόρλα στον οποίο επεσήμανε ότι η παραχώρηση των εκτάσεων στη Δραπετσώνα αποτελεί αίτημα πολλών χρόνων και αγώνων, παραμένει ως τέτοιο, και σε αυτό ανταποκρίθηκε ο πρωθυπουργός προεκλογικά.
Ο υπουργός φάνηκε ανυποχώρητος σε αυτό το θέμα και δεν αποδέχτηκε το ενδεχόμενο παρέμβασης των δανειστών στις αλλαγές που προωθεί στο σχέδιο για τον ΟΛΠ. «Δεν μπορώ να το αποδεχτώ αυτό ως λογική που μπορεί να αποδεχθεί μια κυβέρνηση, και δή της Αριστεράς. Το Δημόσιο δεν μπορεί να απεκδυθεί των δικαιωμάτων του».
Σημειώνεται πάντως ότι σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις εκτάσεων, είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν σε ευρεία κλίμακα και σε σύντομο χρονικό διάστημα, λόγω του γεγονότος ότι ο ΟΛΠ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α. και υπάρχει η πιθανότητα να σημειώθουν αντιδράσεις από τους μικρομετόχους σε νομικό επίπεδο.
Από τη πλευρά τους πάντως, κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ θέλησαν να ρίξουν τους τόνους και επεσήμαναν στη «Ν» ότι η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΠ και του Δημοσίου είναι αρμοδιότητα της κυβέρνησης, ενώ προσέθεσαν ότι κατά την εκτίμησή τους ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Το «μαξιλάρι»
Στη περίπτωση του ΟΛΠ δεν πωλούνται τα εδάφη, αλλά οι μετοχές μιας εταιρείας που έχει στη διαχείρισή της τη λιμενική ζώνη για μια περίοδο 40 ετών. Στις τρεις μελέτες που έχει στη διάθεσή του το ΤΑΙΠΕΔ έχει υπολογισθεί ένα μίνιμουμ έσοδο για το κράτος, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό είναι αποτέλεσμα του υπολογισμού του μέσου όρου της τιμής της μετοχής τα τελευταία τρία χρόνια (16 ευρώ η μία) plus 30% στην αξία της.
Ωστόσο, η τιμή αυτή -περίπου 21 ευρώ ανά μετοχή-, υπολείπεται κατά 9 ευρώ από την τιμή των 30 ευρώ ανά μετοχή που είχε τεθεί ως στόχος για τα έσοδα από τον ΟΛΠ πριν από τρία χρόνια περίπου. Και εκφράζονται φόβοι ότι όσο περισσότερο καθυστερεί η διαδικασία τόσο θα χάνει μέρος της αξίας της η εταιρεία, εξαιτίας της ελεύθερης πτώσης στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία.
Επίσης, το σχέδιο προβλέπει και μια σειρά από μεγάλες επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή, την κρουαζιέρα, το car terminal, την πολιτιστική ακτή και στις υπόλοιπες δραστηριότητες, αξίας άνω των 300 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα στη πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για τη σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνεται, όπως έχει ήδη γράψει η «Ν», η αύξηση του ετήσιου ανταλλάγματος προς το ελληνικό Δημόσιο από τα συνολικά έσοδα, από το 2% που είναι σήμερα στο 3,5%, με απόδοση της διαφοράς στους παραλιμένιους δήμους. Στην ίδια σύμβαση θα εξασφαλίζεται η προστασία της ακτοπλοΐας από την αύξηση των τιμολογίων και των λιμενικών τελών.
Σημειώνεται πάντως ότι οι μελέτες αυτές δεν αποτελούν την εκτίμηση του ανεξάρτητου οίκου, ο οποίος θα αναλάβει να υπολογίσει το μίνιμουμ αποδεκτό τίμημα για το λιμάνι και του οποίου η μελέτη θα αποκαλυφθεί αφού ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των τριών διεκδικητών AMP Terminal, Cosco, ICSI.
Τα δικαιώματα των πολιτών
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την ανάληψη των καθηκόντων του την περασμένη εβδομάδα, ο υπουργός Ναυτιλίας είχε δηλώσει: «Είναι υποχρέωσή μας να πετύχουμε μια σύμβαση παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου που να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα των δήμων, των πολιτών και των παραγωγικών δραστηριοτήτων αυτής της πόλης. Εχουμε υποχρέωση να προχωρήσουμε σε μία σειρά από τομές και μεταρρυθμίσεις που θα κρατήσουν τις εγγυήσεις για την υπεράσπιση και την ανανέωση της σχέσης της Πολιτείας, με αυτό που λέγεται δημόσιο συμφέρον και συμφέρον της κοινωνίας των πολιτών».

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

H Nespresso VMG Team μεγάλη νικήτρια του HMRT ΝΟΒ

Με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, δικαιώνοντας τις προσδοκίες του κόσμου που βρέθηκε στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά τις προσπάθειες της αφρόκρεμας της ελληνικής ιστιοπλοΐας, έπεσε στο γραφικό κόλπο του Λαιμού η αυλαία του 3ου σταθμού του φετινού Hellenic Match Racing Tour. Δικαιώνοντας του τίτλο του φαβορί, ο Παναγιώτης Μάντης και η Nespresso VMG Team, ανέβηκαν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, επικρατώντας στον τελικό της Solgar Ursa Minor του Ιάσονα Σπανομανώλη. Μετά και το νέο τους θρίαμβο, οι περυσινοί νικητές της διοργάνωσης, βρίσκονται στην 1η θέση της γενικής κατάταξης με 14 βαθμούς όσους έχει και η ομάδα του Ιάσονα Σπανομανώλη, αλλά υπερτερούν στην ισοβαθμία.

27 Σεπ 2015

ΟΛΠ: Ασκήσεις ισορροπίας για την πρώτη ιδιωτικοποίηση της νέας κυβέρνησης










Σε «τεντωμένο σκοινί» θα βαδίσει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προκειμένου να προχωρήσει η πώληση του ΟΛΠ, αλλά και να εξασφαλιστούν παράλληλα τα δικαιώματα εργαζομένων, πολιτών, παραλιμένιων δήμων και παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Στην ομιλία του, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του χαρτοφυλακίου του υπουργείου Ναυτιλίας, σημείωσε ότι πρόκειται για δύο έννοιες αντίθετες, για την εφαρμογή δηλαδή του προγράμματος που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους δανειστές και την ανάταση της κοινωνίας.
Ο κ. Δρίτσας ξεκαθάρισε ότι δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, ωστόσο προσέθεσε ότι θα προσπαθήσει για το καλύτερο. Οι δηλώσεις αυτές έχουν προκαλέσει προβληματισμό στο ΤΑΙΠΕΔ,

Hellenic Match Racing Tour: Μόνη αήττητη η Solgar Ursa Minor διαλέγει αντίπαλο για τον ημιτελικό

Δράση, έντονες συγκινήσεις αλλά και απρόοπτα, επιφύλασσε για τους φίλους της ιστιοπλοΐας η 2η μέρα του 3ου σταθμού του φετινού Hellenic Match Racing Tour, που φιλοξενείται στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης. Η αγωνία βρισκόταν στο κατακόρυφο αφού από τις σημερινές “μονομαχίες” που θα ολοκληρώσουν την προκριματική φάση (Round Robin) θα αναδειχτούν τα ζευγάρια των αυριανών τελικών.

26 Σεπ 2015

Συγχαρητήρια επιστολή του Μιχ.Λάμπρου στον Θ. Δρίτσα για την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων



Κύριον                                                                                                                        25-9-2015
Θεόδωρον Δρίτσα,
Υπουργόν Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
Πειραιά



Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

Ο Ναυτιλιακός κόσμος του Πειραιά, μέλος του οποίου έχω την τιμή να είμαι και εγώ, σας καλωσορίζει για δεύτερη φορά στο σπίτι σας στο Υπουργείο του Πειραιά.

Είμεθα όλοι πολύ ικανοποιημένοι διότι επιτέλους το Υπουργείο μας ξαναπήρε την αυτόνομη μορφή του, και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι κι εσείς συμβάλλατε τα μέγιστα σε αυτήν την απόφαση του Πρωθυπουργού μας, κυρίου Τσίπρα.

BUREAU VERITAS Marine Division celebrated Grand Opening in Limassol





Bureau Veritas (Cyprus) Ltd welcomed a large number of guests at its inauguration party at its premises in Limassol. Prominent Cypriot ship owners as well as big names of the Greek Shipping Community were present to welcome Bureau Veritas to the neighborhood.

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ανέλαβε την πρωτοβουλία BLUE HACATHON

Τα Εργαστήρια Διοίκησης Ναυτιλιακών και Λιμενικών Επιχειρήσεων (ΕΔΙΝΑΛΕ), το Εργαστήριο Νησιωτικής και Τοπικής Ανάπτυξης (ΕΤΝΑ) και το Εργαστήριο Διαχείρισης Πληροφορίας (i4M Lab) του Πανεπιστήμιο Αιγαίου ανέλαβαν την πρωτοβουλία BLUE HACATHON (https://ma.ellak.gr/events/σχολείο-ανοικτού-κώδικα-ελ-λακ-σε-ναυτ )

25 Σεπ 2015

Συνάντησης Ομάδας Εργασίας (workshop) FRONTEX στις εγκαταστάσεις της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών (ΜΥΑ/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ)

Με την συμμετοχή 23 Αξιωματούχων από 14 Κ-Μ της ΕΕ, του Frontex και της Europolπραγματοποιήθηκε στις 22-24 Σεπτεμβρίου 2015, στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ,. η 2ηΣυνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Περιπολιών (EPN) Frontex, με θέμα την επεξεργασία βέλτιστων πρακτικών για τις Ομάδες Νηοψιών και άμεσης επέμβασης επί πλοίων.

Επίσκεψη Δανού Πρέσβη κ. Michael Braad στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.


   
Πραγματοποιήθηκε χθες εθιμοτυπική επίσκεψη του Δανού Πρέσβη κ. Michael Braad στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπου είχε συνομιλίες με τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Αθανασόπουλο Α. και συνάντηση γνωριμίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα.
    Κατά τις συνομιλίες του με τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ο Δανός Πρέσβης εξήρε το έργο που επιτελεί το Λιμενικό Σώμα στην επιτήρηση των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της Ε.Ε. στο ανατολικό Αιγαίο, γνωστοποιώντας την απόφαση της κυβέρνησης της Δανίας να διαθέσει πόρους για τη συνδρομή του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Σε εκκρεμότητα η αλλαγή διοικήσεων στα περιφερειακά λιμάνια από το ΤΑΙΠΕΔ

Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη από το ΤΑΙΠΕΔ η αλλαγή των διοικήσεων σε πολλά περιφερειακά λιμάνια λόγω των εκλογών.
Αλλαγή της διοίκησης από τον βασικό μέτοχο, έχει γίνει στο λιμάνι του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.

600.000 αξιωματικούς χρειάζεται η παγκόσμια ναυτιλία έως το 2030

Περισσότερους από 40.000 αξιωματικούς θα πρέπει να «παράγει» παγκοσμίως η ναυτιλιακή βιομηχανία σε ετήσια βάση μέχρι το 2030, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα επαρκούν οι ναυτικοί προκειμένου να κινηθούν τα πλοία.
Την επισήμανση αυτή κάνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας ναυτιλίας, η οποία είναι αφιερωμένη στη Ναυτική Παιδεία και Εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή στη χώρα μας η κατάσταση στη ναυτική εκπαίδευση παραμένει στάσιμη, αφού είναι γεγονός ότι οι υπάρχουσες δημόσιες υποδομές δεν επαρκούν για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση αλλά και τις ανάγκες του ελληνόκτητου στόλου. Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι δεν είναι λίγες οι φορές που ναυτιλιακές εταιρείες αναζήτησαν Ελληνες αξιωματικούς, πλοιάρχους ή α’ μηχανικούς χωρίς αποτέλεσμα.

24 Σεπ 2015

ΟΛΠ: Τι περιλαμβάνει η νέα σύμβαση παραχώρησης

Το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς δίνει στη δημοσιότητα το ΑΜΠΕ, εν όψει και της επερχόμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.
Η νέα σύμβαση, η οποία θεωρείται απαραίτητη για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού, περιλαμβάνει κυρίως τα εξής:

POSEIDON MED partners hold Technical Workshop on LNG Bunkering Operations at Limassol Port


On 17 and 18 September Poseidon Med held a technical workshop on LNG Bunkering at the Port of Limassol. The workshop was hosted at the premises of the Cyprus Port Authority, in the Port of Limassol. Partners from Cyprus, Greece and Italy, including port authorities , supply chain stakeholders, technical and financial advisors, gathered to contribute to a Hazard Identification (HAZID) study of the proposed facility, which will enable the establishment of safe and efficient LNG Bunkering Operations.

Μήνυμα του ΥNA Θοδωρή Δρίτσα για την Παγκόσμια ημέρα Ναυτιλίας







Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας 2015, εκ μέρους του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και της Ελληνικής Κυβέρνησης, δράττομαι της ευκαιρίας να απευθύνω μήνυμα σε κάθε Έλληνα ναυτικό, σε κάθε μέλος της ευρύτερης Ελληνικής Ναυτιλιακής οικογένειας.

Κρουαζιέρα: Σύσκεψη στην Ιτέα για λιμενικά έργα

Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, Θ.Κόντες
Κλιμάκιο της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) επισκέφθηκε τον λιμένα Ιτέας, όπου είχε συναντήσεις με τον κ. Αντιπεριφερειάρχη, τον κ. Αντιδήμαρχο και προϊσταμένους όλων των τοπικών Αρχών.
Στη συζήτηση, που έλαβε χώρα στο Δημαρχείο της πόλης, εξετάσθησαν τα θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Λιμενικής Υποδομής, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στα κρουαζιερόπλοια, που παραμένουν σήμερα στο αγκυροβόλια, να παραβάλλουν εκατέρωθεν του προβλήτα, για καλύτερη εξυπηρέτηση αυτών αλλά και των αποεπιβιβαζομένων επιβατών – τουριστών.
Πιο συγκεκριμένα εξετάσθησαν:

Τρεις φάκελοι με την ένδειξη κατεπείγον στο Ναυτιλίας

Ηγεσία: ΟΛΠ, φορολογικό και ακτοπλοΐα θα είναι τα πρώτα θέματα στην πολιτική ατζέντα
Με τρία καυτά θέματα, τον ΟΛΠ, ο φορολογικό της ναυτιλίας και την ακτοπλοΐα, αναμένεται να ασχοληθεί η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αμέσως μόλις αναλάβει καθήκοντα.
Η αποκατάσταση της επικοινωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, θα είναι η πρώτη κίνηση της νέας ηγεσίας, προκειμένου να κατατεθούν μέσα στον Οκτώβριο οι οικονομικές προσφορές για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Ανάμεσα στη διοίκηση του Ταμείου και στον προηγούμενο υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα είχαν δημιουργηθεί τριβές, οι οποίες προκάλεσαν πολύμηνη καθυστέρηση στη διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού.

Μειώθηκε κατά 3,6% η παγκόσμια παραγωγή ναυτασφαλίσεων το 2014

Μειωμένη κατά 3,6% σε όρους δολαρίου εμφανίζεται η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων στις ναυτασφαλίσεις (marine insurance) το 2014 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων ανήλθε στα 32,6 δισ. δολ. έναντι 33,7 δισ. δολ. το 2013, αλλά πιθανώς να είναι ανοδική σε άλλα τοπικά νομίσματα, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στο ετήσιο συνέδριο του International Union of Marine Insurance, το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο.

23 Σεπ 2015

Θ.Δρίτσας: "Να διαμηνύσουμε ότι τα ελληνικά σύνορα φυλάσσονται.Η εδαφική ακεραιότητα της χώρας και η εθνική κυριαρχία, είναι απολύτως εξασφαλισμένες"

Τελετή παράδοσης – παραλαβής του Υπουργείου Ναυτιλίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, ανέλαβε τα καθήκοντά του, παρουσία του παραδίδοντοςΑναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας, Χρήστου Ζώη.

Στην τελετή παρέστησαν επίσης οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Ιωάννης Θεοτοκάς και Αθανάσιος Χριστόπουλος, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος, καθώς και η λοιπή στρατιωτική ηγεσία και πολιτικοί υπάλληλοι του Υπουργείου.
Ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του 

Για «σύμβαση παραχώρησης» κάνει λόγο ο Δρίτσας αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Με την απουσία των εφοπλιστικών ενώσεων και των ναυτεργατικών σωματείων πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης-παραλαβής στο αυτοτελές πλέον υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε μία λιτή τελετή, ο υπουργός Θοδωρής Δρίτσας επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «σε σχέση με το 3ο μνημόνιο υπάρχουν αντιφάσεις για την τύχη των λιμανιών, των εργασιακών θεμάτων και των ασφαλιστικών» και επεσήμανε ότι «αυτές οι αντιφάσεις μας πεισμώνουν ακόμα περισσότερο για να φέρουμε εις πέρας το έργο μας».

Γ. Οικονόμου: Οι ριψοκίνδυνοι ελιγμοί του «σέρφερ» των διεθνών χρηματαγορών

Θεωρείται από τους πιο δυνατούς παίκτες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Έχει θαυμαστές αλλά και επικριτές.
Όλοι παρακολουθούν τους τελευταίους μήνες τις κινήσεις που κάνει προκειμένου να αποφύγει την προσάραξη στα αβαθή λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει τον κλάδο.

Ποιοι Έλληνες ναυπηγούν τα περισσότερα δεξαμενόπλοια

Η ενέργεια κινεί τον κόσμο ολόκληρο και το πετρέλαιο πάντοτε διαδραμάτιζε τον βασικό ρόλο. Η αναμενόμενη σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αύξηση της ζήτησης κατά 1% μέσα στο 2015 που αποτελεί συνέχεια του «oil boom» το 2014 αλλά και η αύξηση η οποία όμως δεν θα αγγίξει αυτό το ποσοστό κάνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενισχύουν την κινητικότητά τους και να συνεχίζουν τόσο τα υπογραφές συμβολαίων για την ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων όσο και τις αγορές τέτοιου είδους πλοίων.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, 476%, στη διακίνηση κοντέινερ σημείωσε ο Πειραιάς

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ, τα πέντε χρόνια (2009-2013), που αγγίζει το 476%, μεταξύ 50 λιμανιών παγκοσμίως, παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα στις προβλήτες δύο και τρία που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ (Cosco) και στην ένα που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας ο Θ.Δρίτσας

Το νέο υπουργικό συμβούλιο ανακοινώθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης. Η ορκωμοσία των μελών της νέας κυβέρνησης θα γίνει αύριο το πρωί στις 10.30 και πριν ο Αλέξης Τσίπρας αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες όπου αναμένεται να συγκληθεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για το Μεταναστευτικό, στο περιθώριο του οποίου είναι βέβαια πως ο πρωθυπουργός θα έχει συναντήσεις με Μέρκελ, Ολάντ και άλλους Ευρωπαίους ηγέτες.
Η σύνθεση της κυβέρνησης είναι:

22 Σεπ 2015

Ποια υπουργεία «σπάνε» και μετονομάζονται με Προεδρικά Διατάγματα- Αυτόνομο το Ναυτιλίας

Tο «σπάσιμο» βασικών υπουργείων, όπως είναι το Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, αλλά και η μετονομασία άλλων, είναι πραγματικότητα.
Ήδη η ανασύσταση και η μετονομασία βασικών υπουργείων υλοποιήθηκε λίγες ώρες πριν ανακοινωθεί η συγκρότηση της νέας Κυβέρνησης που προέκυψε από τις εκλογές της περασμένης Κυριακής.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς μεταφέρεται στο υπουργείο Δικαιοσύνης, ενώ η γενική γραμματεία Βιομηχανίας μεταφέρεται στο νέο ανασυγκροτημένο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,
Έτσι, πλέον τα νέα «σπασμένα» και μετονομαζόμενα υπουργεία είναι:

ΤΑΙΠΕΔ: Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ


Έως τέλος Οκτωβρίου, χωρίς καμία καθυστέρηση, θα έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοxών του ΟΛΠ σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Έως τότε από το νέο υπουργό Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο νόμου που θα αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ που θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος (που αυτή τη στιγμή είναι 2% επί του κύκλου εργασιών), ενώ θα αφαιρεθούν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.

Αυτονομείται το υπ.Ναυτιλίας με πρώτη επιλογή για τη θέση του υπουργού τον Χρ.Ζώη

Το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού «σπάει» στα επιμέρους χαρτοφυλάκια. 

Ο Γιώργος Σταθάκης παραμένει ο επικεφαλής του υπουργείου Οικονομίας (πρόκειται για το παλαιό υπουργείο Ανάπτυξης).

6η Συνεδρίαση Κοινής Επιτροπής εκπροσώπων Ελλάδας-Κύπρου επί θεμάτων Έρευνας-Διάσωσης και COSPAS-SARSAT


Στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου επί θεμάτων έρευνας και διάσωσης πραγματοποιήθηκε την 10-09-2015 στο Α.Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ η 6η συνεδρίαση της Κοινής Επιτροπής εκπροσώπων Ελλάδας-Κύπρου επί θεμάτων Έρευνας-Διάσωσης και COSPAS-SARSAT.

21 Σεπ 2015

Τα capital controls διώχνουν στο εξωτερικό το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Η πολιτική και η οικονομική αστάθεια στην Ελλάδα έχουν προκαλέσει αλυσιδωτές αρνητικές αντιδράσεις στη ναυτιλία. Μεγάλα τραπεζικά ιδρύματα κλείνουν τα γραφεία τους στον Πειραιά ή συρρικνώνουν τη δραστηριότητά τους, ενώ ξένα επενδυτικά funds αλλά και μεμονωμένοι επενδυτές που ήθελαν να επενδύσουν στο θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας έκαναν «κράτει» στις μηχανές του χρήματος.

Η Περιβαλλοντική Εκστρατεία της HELMEPA στην Αίγινα





Μετά τις επισκέψεις σε Θεσσαλονίκη και Καβάλα, η HELMEPA μεταφέρει τώρα στον Αργοσαρωνικό και συγκεκριμένα στο ιστορικό νησί της Αίγινας, την «Εκστρατεία Ενημέρωσης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας και του Ευρύτερου Κοινού για το Θαλάσσιο Περιβάλλον, τη Ναυτιλία και τις Επιστήμες».

20 Σεπ 2015

Πάνω από 120.000 Κινέζοι ήρθαν το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Αυξήθηκαν κατά 20% σε σχέση με το περσινή θερινή περίοδο επιμηκύνοντας ταυτόχρονα την τουριστική περιόδο 

Ξεπέρασαν τους 120.000, οι Κινέζοι τουρίστες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα εφέτος, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις φορέων του κλάδου, σημειώνοντας άνοδο 20% σε σχέση με πέρυσι. Στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένονται εξάλλου και τα πρώτα επίσημα στοιχεία, που θα δίνουν σαφή εικόνα τόσο στον ακριβή αριθμό αυτών αλλά και του δρομολογίου που ακολούθησαν προκειμένου να επισκεφτούν τη χώρα μας.

Scrap: Έντονη σπέκουλα από τους Cash Buyers

Ανάλυση
G.Moundreas SA


 Η προηγούµενη εβδοµάδα συνέχισε να χαρακτηρίζεται από έντονη σπέκουλα, από την πλευρά των Cash Buyers, µε αποτέλεσµα οι τιµές να απέχουν σηµαντικά από αυτές που είναι διατεθειµένοι να πληρώσουν οι End Buyers, µε αποτέλεσµα πλοία που αγοράστηκαν το τελευταίο διάστηµα να αναγκάζονται να τα πουλήσουν σε αυτούς µε οριακό η ελάχιστο κέρδος.

Κάμψη 1,3% στη δύναμη του εμπορικού στόλου


Μείωση 1,3% παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον Ιούλιο του 2015, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2014, έναντι μείωσης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

18 Σεπ 2015

Cosco και Maersk «χτίζουν» θέσεις γύρω από τον Πειραιά

«Ναυμαχία» με έπαθλο τον έλεγχο των εμπορευματικών ροών στη Μεσόγειο έχουν στήσει δύο από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στο κόσμο.
H κινέζικη Cosco και η δανέζικη Maersk «αγοράζουν» θέσεις στην περιοχή μας, εν όψει και της σταδιακής ανάπτυξης του Θαλάσσιου δρόμου του Μεταξιού που θα ενώνει εμπορικά την Ασία με την Ευρώπη. Οι δύο όμιλοι έχουν ξεκινήσει ένα ντεμαράζ επενδύσεων που στο επίκεντρό του θα βρίσκεται όπως όλα δείχνουν η Ελλάδα, η οποία αναμένεται να μετατραπεί σε πύλη εμπορευμάτων προς και από την Ευρώπη.

Σε ελεύθερη πτώση οι νέες παραγγελίες για bulk carriers

Σε κάθετη πτώση βρίσκονται οι παραγγελίες για bulk carriers στο επτάμηνο του 2015, φτάνοντας μόλις τις 283 και καταγράφοντας πτώση 74% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Παράλληλα, στο ίδιο διάστημα, παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία στις ναυτιλιακές εταιρείες περίπου 390 πλοία, ενώ οδηγήθηκαν προς διάλυση περίπου 290 πλοία.

Χαλαρή η δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών πλοίων

Χαλαρή ήταν η  δραστηριότητα στον τοµέα των αγοραπωλησιών για την εβδοµάδα που πέρασε: Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις: ✏ Στα Panamax, το ‘NEW AGILITY’ 76.623 DWT (2001 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 6.8 εκ.

17 Σεπ 2015

Ναυλαγορά: Τα χειρότερα έρχονται για τα πλοία ξηρού φορτίου



Ανησυχητικές είναι οι εκτιμήσεις για την πτωτική πορεία του δείκτη ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με αυτές  μπορεί να πέσει κάτω από τι 800 μονάδες μετά από μία   ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού όπου στις 5 Αυγούστου σκαρφάλωσε τις 1.222 µονάδες.
Το 2015 είναι η χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας ο συγκεκριμένος δείκτης  σηµείωσε ιστορικό χαµηλό,  τον Φεβρουάριο, όταν  βρέθηκε στις 509 µονάδες.

Το Λιμενικό διαψεύδει με στοιχεία την κατηγορία για μη απεγκλωισμό παράνομων μεταναστών στη Σάμο



Με αφορμή την ανάρτηση στο διαδίκτυο δημοσιευμάτων ιστοσελίδας, αναφορικά με την οποία στελέχη Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. δήθεν δεν παρείχαν συνδρομή σε περιστατικό εντοπισμού και απεγκλωβισμού παράτυπα εισελθόντων αλλοδαπών από βραχώδη ακτή της ν. Σάμου, το Αρχηγείο Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. προς αποκατάσταση της αλήθειας, γνωρίζει τα ακόλουθα:

Διάθεση κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για επεμβάσεις μικρής κλίμακας στους λιμένες της χώρας



Η Γενική Γραμματεία Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) του Υπουργείου Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας & Τουρισμού, συνεχίζοντας τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει εντάξει στη στρατηγική της τη διάθεση κονδυλίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για επεμβάσεις μικρής κλίμακας στους λιμένες της χώρας.