31 Μαΐ 2014

Διάσωση ιστιοπλοϊκού σκάφους από ελληνικό δεξαμενόπλοιο στον Ινδικό



Διάσωση  ιστιοπλοϊκού σκάφους στον Ινδικό Ωκεανό  από το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοια Aegea της εταιρείας Χανδρής Hellas με καπετάνιο  τον Χρήστο Δρακουλάκη. Οι δύο επιβαίνοντες ταξίδευαν χωρίς νερό και τρόφιμα στον ωκεανό έως ότου τους εντόπισε το ελληνικό πλοίο και έσπευσε γαι τη  διάσωσή τους.  

Δυναμικό παρών της ελληνικής ναυτιλίας στην εκδήλωση του Lloyd's Register στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2014

Ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd's Register, με πολυετή παρουσία στην Ελλάδα και συμπόρευση με την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία,  κέρδισε για μια  ακόμη φορά τις εντυπώσεις, εγκαινιάζοντας στην ουσία τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο της παγκόσμιας ναυτιλιακής έκθεσης ΠΟΣΕΔΩΝΙΑ 2014.

Τα “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ” είναι ουσιαστικά η γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς Ναυτιλίας


Χαιρετισμός του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη

"Αποτελεί, προσωπικά, μεγάλη τιμή να απευθύνω χαιρετισμό εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης για τη ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων, που ξεκινάει σε λίγες ημέρες. Πρόκειται, εξάλλου, για ένα γεγονός που, εδώ και 40 χρόνια, αποτελεί τον κατεξοχήν θεσμό διεθνούς προβολής και αναγνώρισης για τη χώρα μας. Τα “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ” είναι ουσιαστικά η γιορτή της ελληνικής και της διεθνούς Ναυτιλίας. Είναι γεγονός ότι τα φετινά “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ” συνδυάζονται με ορισμένες θετικές, πολύ θετικές ειδήσεις για τη χώρα γενικότερα.

Οι εφοπλιστές αντιδρούν στην απαγόρευση καταβολής λίτρων στους πειρατές




Τη σοβαρότερη απειλή για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας  είναι η  πειρατεία. Καθημερινά βρίσκονται σε κίνδυνο  η ζωή των ναυτικών και η ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών.
Το ετήσιο κόστος της πειρατείας  για τη ναυτιλία εκτιμάται σε 7 με 12 δισεκατομμύρια  δολάρια. Η αποτελεσματική αντιμετώπισή της  απαιτεί πολυσχιδή δράση και ένα μείγμα μέτρων που συνδέουν την επιτήρηση, τη χρήση βίας και τη δημιουργία υποδομής στην ξηρά, ιδίως στη Σομαλία.

30 Μαΐ 2014

Αφήνει το "τιμόνι" της Excel Maritime ο Γαβριήλ Παναγιωτίδης

Τα funds που έχουν επενδύσει στη ναυτιλία αρχίζουν να παίρνουν τον έλεγχο της διοίκησης εταιρειών στις οποίες συμμετέχουν, προκειμένου να δώσουν μία άλλη δυναμική και να τις εντάξουν σε ένα ευρύτερο επιχειρηματικό πλαίσιο. Στη λογική αυτή, το διοικητικό συμβούλιο του αμερικανικού fund Oaktree αποφάσισε, σε  κλίμα συναίνεσης, την αποχώρηση  από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Excel Maritime του πρώην ιδιοκτήτης της  Γαβριήλ Παναγιωτίδη.

Μινωικές Γραμμές: Αύξηση 3,3% στο τζίρο και μείωση ζημιών στο α΄ τρίμηνο

Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,3%, της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) στα 1,8 εκατ. έναντι 0,2 εκατ. ευρώ και μείωση ζημιών στα καθαρά αποτελέσματα σε 3,8 εκατ. ευρώ, έναντι 5,8 εκατ. ευρώ εμφάνισαν οι Μινωικές Γραμμές κατά το α΄ τρίμηνο του 2014.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει τα εξής:

Τέθηκε διεθνώς σε ισχύ το Πρωτόκολλο σχετικά με τη Θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους

Την 23η Απριλίου 2014 τέθηκε διεθνώς σε ισχύ το Πρωτόκολλο του 2002 στη Διεθνή Σύμβαση των Αθηνών του 1974 σχετικά με τη Θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους. Σύμφωνα με πρόσφατα επίσημα στοιχεία του ΙΜΟ, το Πρωτόκολλο του 2002 στη Δ.Σ. Αθηνών 1974 είχε, έως την 16.05.2014, κυρωθεί από 17 Κράτη - Μέλη του ΙΜΟ (33,85% της παγκόσμιας χωρητικότητας).

“Πράσινα” πλοία σε δύο χρόνια στην Ελλάδα – Επέκταση της Gazprom στα νησιά

Το αφεντικό του ενεργειακού κολοσσού Gazprom αποκάλυψε, από τον Αστέρα Βουλιαγμένης, ποιοι είναι οι στόχοι του, στέλνοντας, παράλληλα, μήνυμα ότι παραμένει ασταμάτητος για την “επέκταση” του προς την Ευρώπη, με βασικό ρόλο την Ελλάδα. Ο  Alexey Miller επεσήμανε αποφασιστικά ότι η προτεραιότητα είναι να επεκταθεί στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς.

Scrap: Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται οι τιμές

Σε θετικό κλίμα σε γενικές γραμμές κινήθηκε η αγορά των διαλύσεων με τις τιμές σε όλες τις χώρες,
εκτός Κίνας, να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα με τα πρωτεία όμως να τα κρατά η Ινδία.

Δεν επαρκούν τα κεφάλαια των funds για να καλύψουν τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση


Ανάλυση
G.Moundreas SA

Σε απόλυτα νούμερα, οι επενδύσεις των Private Equity Funds στην ναυτιλία είναι αρκετά συγκεκριμένες και σίγουρα δεν επαρκούν για να καλύψουν τον παραδοσιακό τρόπο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης που είναι οι τράπεζες.

29 Μαΐ 2014

Δείτε βίντεο από την έκρηξη σε τάνκερ στην Ιαπωνία

Τεράστιος μαύρος καπνός σηκώθηκε στον ουρανό - Αγνοείται ο καπετάνιος - Τέσσερις σοβαρά τραυματίες

Φωτογραφίες και βίντεο από το τάνκερ που φλέγεται στα ανοιχτά της Ιαπωνίας, μαρτυρούν την καταστροφή: Τεράστια σύννεφα μαύρου καπνού ανεβαίνουν ψηλά στον ουρανό, ενώ η φωτιά που ξέσπασε τις πρώτες πρωινές ώρες (ώρα Ελλάδας) δεν έχει σβήσει ακόμα. 

Κρουαζιερόπλοιο με 820 Ισραηλινούς «έδεσε» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Κινητοποίηση στις αστυνομικές αρχές, λόγω της πρόσφατης φονικής επίθεσης στο Εβραϊκό Μουσείο των Βρυξελλών

Αυξημένα ήταν τα μέτρα ασφάλειας, σήμερα, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς στις 7 το πρωί κατέπλευσε εκεί το κρουαζιερόπλοιο Golden Iris, με 820 Ισραηλινούς επιβάτες.

Εντυπωσιακή βελτίωση μεγεθών της ΟΛΘ ΑΕ στο α΄ τρίμηνο


 
-Τζίρος +4,34%, EBITDA +20,47%, διακίνηση κοντέινερς +16,41%
 
 
Εντυπωσιακή είναι η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της ΟΛΘ ΑΕ για το πρώτο τρίμηνο του 2014, καθώς αυξήθηκαν ο τζίρος, τα λειτουργικά κέρδη και η διακίνηση των κοντέινερς.

Ρεκόρ συμμετοχών στα Ποσειδώνια 2014 που υποδέχονται την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία




Περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 93 χώρες και 19.000 επισκέπτες
θα συμμετάσχουν στην κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στην Αθήνα

 Ανοίγει τις πύλες της την ερχόμενη Δευτέρα η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση  Ποσειδώνια 2014, που αποτελεί σημείο συνάντησης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τους διοργανωτές  θα είναι η μεγαλύτερη στη μακρά ιστορία της.  Η συμμετοχή 1.800 εκθετών από 93 χώρες και περίπου 19.000 επισκεπτών στα Ποσειδώνια 2014 υπογραμμίζει την  σημασία που έχει η έκθεση αυτή για την ναυτιλιακή βιομηχανία καθότι αποτελεί καταλύτη για την οριστικοποίηση νέων επενδύσεων, παρουσίαση νέων προϊόντων και συζήτηση θεσμικών και τεχνολογικών εξελίξεων που επηρεάζουν άμεσα την βιομηχανία αυτή. Τα Ποσειδώνια 2014 θα εγκαινιάσει ο  Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς  ενώ η Έκθεση θα ανοίξει τις πύλες της για το κοινό μερικές ώρες αργότερα.

Δεν είναι προς όφελος της ναυτιλίας οι επενδύσεις των funds, λένε οι αναλυτές

Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τον τελευταίο καιρό  για τις επενδύσεις των funds στη ναυτιλία.  Μπορεί προσωρινά να έχουν βάλει φρένο στα κεφάλαια που τοποθετούν στην πλέον ανταγωνιστική βιομηχανία όμως αποτελούν πηγή οικονομικής τόνωσης για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

H Nαυτιλία δεν αποφέρει σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα εύκολα και γρήγορα κέρδη

Όπως λέει και το ρητό, «επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως», οπότε για άλλη μία φορά να
επαναλάβουμε ότι χρειάζεται λίγη υπομονή ώστε να δούμε τον δείκτη να αρχίσει να σκαρφαλώνει
ανοδικά.

Η Κεντρική Τράπεζα σχεδιάζει να ρίξει στο σύστημα 19,2 δισ. δολ.

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Σε eυρωπαϊκό επίπεδο, η εβδομάδα που πέρασε, λόγω Ευρωεκλογών, απασχόλησε επί το πλείστον
το δεύτερο συνθετικό της λέξης “Econopolitics” δηλαδή τα “Politics” τα οποία όμως έχουν τον πλέον
βαρύνοντα λόγο στην χάραξη της οικονομικής πολιτικής.

To Ναυάγιο των Αντικυθήρων στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον

Έκθεση αφιερωμένη στο Ναυάγιο των Αντικυθήρων θα φιλοξενηθεί στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. Πρόκειται για άλλη μία φιλόδοξη έκθεση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς σε έναν κορυφαίο πολιτιστικό οργανισμό των ΗΠΑ.

28 Μαΐ 2014

Σε σταθερή κερδοφόρα πορεία ο ΟΛΠ και το 2014



     Με σταθερή κερδοφόρα πορεία έκλεισε η χρήση α΄ τριμήνου (01.01.2014-31.03.2014) του ΟΛΠ Α.Ε., σύμφωνα με τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις τις οποίες ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Διασφάλιση Επάρκειας Ελικτικών Ικανοτήτων Πλοίων υπό Δυσμενείς Καιρικές Συνθήκες



Στο πλαίσιο των εργασιών της 93ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC-93) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), οι οποίες ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 23 Μαΐου 2014, η χώρα μας ανέδειξε το πρόβλημα της επάρκειας ελικτικών ικανοτήτων των πλοίων, όταν αυτά πλέουν υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

93η Σύνοδος Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 93)


Ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 23 Μαΐου 2014, οι εργασίες της 93ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κατά το διάστημα 14-23 Μαΐου 2014.

The 17th annual meeting of the Hellenic and Black Sea Committee of Bureau Veritas




The 17th annual meeting of the Hellenic and Black Sea Committee of Bureau Veritas was held on the 23rd of May 2014 under the Chairmanship of Mr. George Procopiou and the presence of the Bureau Veritas Management,

Παρουσιάστηκε το πλάνο Dubai Maritime Vision 2030



  Tο Dubai Maritime City Authority (DMCA), η ρυθμιστική αρχή της ναυτιλίας του Ντουμπάι, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της στη στήριξη του Dubai Maritime Vision 2030, ενός δυναμικού πλάνου για τη δημιουργία ενός ασφαλούς ναυτιλιακού τομέα που θα σφύζει από δραστηριότητα και θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης
και θα αναδείξει το Ντουμπάι σε ναυτιλιακό κόμβο παγκόσμιας εμβέλειας.

Τουλάχιστον 30 κρουαζιερόπλοια θα «πιάσουν» φέτος στη Θεσσαλονίκη




Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταπλεύσει αύριο στις 7 το πρωί προερχόμενο από το Βόλο το κρουαζιερόπλοιο Golden Iris, με σημαία Παναμά. Το πλοίο θα παραμείνει στην πόλη μέχρι τις 4 το απόγευμα, οπότε θα αναχωρήσει για τη Σάμο. Μεταφέρει 820 επιβάτες από το Ισραήλ, οι οποίοι θα ξεναγηθούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και θα επισκεφθούν την αγορά.

FURUNO: 'Ετοιμη να υποστηρίξει τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην Ασία



Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 5 χρόνων από την ίδρυση της Furuno Hellas, διοργανώθηκε συνέδριο όπου έλαβε χώρα στο Golf Club της Γλυφάδας στις 14 Μαΐου. Το  παρακολούθησαν έκτος από διακεκριμένους Έλληνες πλοιοκτήτες,

εκπρόσωποι από τα κεντρικά της Furuno στην Ιαπωνία καθώς και εκπρόσωποι άλλων θυγατρικών της Furuno και εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι του δικτύου της από την Ασία.

27 Μαΐ 2014

Την αποχώρησή του από την πολιτική ανακοίνωσε ο Κ.Μουσουρούλης




Αποχώρησή του από την πολιτική  και την επιστροφή του στην Κομισιόν όπου εργαζόταν από το 1987 έως το 2004 ανακοίνωσε ο Κώστας Μουσουρούλης μετά την μη εκλογή ως ευρωβουλευτής.

 «Θα ήθελα να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όλες και όλους, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, που με στήριξαν σε αυτόν το δύσκολο αγώνα. Ήταν μια μοναδική εμπειρία ζωής για μένα, 48 πόλεις σε 13 περιφέρειες, ολόκληρη η Ελλάδα σε εικόνες και ανθρώπους» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας: 

ΟΛΠ:Η επιτυχία των Ποσειδωνίων είναι υποχρέωση όλων μας και ιδιαίτερα της λιμενικής βιομηχανίας



     Με ενεργή συμμετοχή και δικό τους περίπτερο συμμετέχουν στη μεγάλη διεθνή έκθεση ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2014 μέσω της ΕΝΩΣΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΕΛΙΜΕ) όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με επικεφαλής τον ΟΛΠ Α.Ε. και τον ΟΛΘ Α.Ε.

47ος ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΑΝΔΡΟΥ



 
Ένας από τους σημαντικότερους  και πιο ιστορικούς ιστιοπλοϊκούς αγώνες της χώρας μας ανοίγει και πάλι πανιά στις 6 – 9 Ιουνίου. Ένα σπουδαίο ναυταθλητικό γεγονός – έμπνευση του Γιάννη Β. Γουλανδρή συνεχίζει αδιάκοπα την ιστορική του διαδρομή από το 1967, συγκεντρώνοντας μερικά από τα καλύτερα πληρώματα σε ένα μοναδικό αγώνα.

Δημιουργία «πράσινων λιμένων κρουαζιέρας»


     Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 44ης Γενικής Συνέλευσης Μεσογειακής Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise), στο λιμάνι της Καστιγιόν της Ισπανίας. Στη συνέλευση συμμετείχαν εκτός από τις διοικήσεις των λιμένων, εξέχοντες εκπρόσωποι από τη ναυτιλιακή και λιμενική βιομηχανία, καθώς και εκπρόσωποι όλων  των εταιρειών κρουαζιέρας.

20.000 θεσεις εργασίας από το ελληνικό cluster μετασκευών πλοίων






Με στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής ναυπηγοεπισκευής που έχει υψηλή ποιότητα και συσσωρευμένη εμπειρία,  εφοπλιστικές Ενώσεις, Νηογνώμονες, Πανεπιστήμια, Φορείς Λιμένων,  και Επιμελητηρίων προχώρησαν στη δημιουργία Κέντρου Μετασκευών πλοίων σε καύσιμο LNG, εγκατάστασης Συστημάτων Scrubber που καθαρίζουν-φιλτράρουν τα καυσαέρια των πλοίων και Σύστημα Διαχείρισης Θαλασσίου  Έρματος στον Πειραιά. Πρόκειται για πρωτοποριακή κίνηση που στόχο έχει να προσελκύσει πλοία για επισκευή και μετατροπές  δημιουργώντας 20.000 νέες θέσεις εργασίας και έσοδα για το κράτος.

Τροπολογία ρυθμίζει τα χρέη των Ναυπηγείων Σύρου στο ΙΚΑ

Τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα στο Ναυπηγείο της Σύρου να συνεχίσει να λειτουργεί και να πληρώνει τους εργαζομένους κατέθεσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης. 

Regal Princess: Στον Πειραιά κατέπλευσε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου

Η 330 μέτρων πλωτή πολιτεία μπορεί να φιλοξενήσει 3.560 επιβάτες σε 1.780 καμπίνες που βρίσκονται στα 18 (!) καταστρώματα και εξυπηρετούνται από 500 άτομα προσωπικό

Ο Πειραιάς ενισχύεται στη Μεσόγειο

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Με 26,2% αύξηση στη διακίνηση containerships στο λιμάνι του Πειραιά «τρέχει» η Cosco στο τετράμηνο του 2014, ξεπερνώντας ακόμα και τις προβλέψεις των αναλυτών.
Την ίδια στιγμή που οι έξι ενδιαφερόμενοι για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΟΛΠ-1,23% (APM Terminal, Cosco, Ports America Group Holdings, Cartesian Capital Group, International Container Terminal Services και η Utilico Emerging Markets Limited), συγκεντρώνουν στοιχεία από τη βάση δεδομένων για τον ΟΛΠ, η Cosco στο τετράμηνο έχει φτάσει τη διακίνηση στις 944.600 teu, από 748.500 teu πέρυσι.

26 Μαΐ 2014

Οι κυρώσεις δεν τρομάζουν τον ισχυρότερο εφοπλιστή του κόσμου - Δείτε το νέο ρωσικό deal του Fredriksen

Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να απειλεί τη Ρωσία με περαιτέρω κυρώσεις, που δεν αποκλείεται να φτάσουν ακόμα και στο σημείο της απαγόρευσης κάθε εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως, ο δισεκατομμυριούχος εφοπλιστής  John Fredriksen, που ελέγχει το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, ποντάρει δυναμικά στη χώρα, κλείνοντας μία σημαντική συμφωνία με τη Rosneft.

Ποιοι επενδύουν 4 δισ. στον τουρισμό

Εχοντας στο πορτοφόλι τους πάνω από 4 δισ. ευρώ, Ελληνες και ξένοι επιχειρηματίες ετοιμάζονται να χτίσουν ξενοδοχεία πολλών αστέρων και boutique hotels στη χώρα του ήλιου και της θάλασσας. Πασίγνωστοι Ελληνες επιχειρηματίες, διάσημες αλυσίδες αλλά και funds αμερικανικών και ευρωπαϊκών συμφερόντων είναι έτοιμα να τοποθετηθούν στρατηγικά στη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας.

ΟΛΠ: Υποδέχεται το νεότερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου



  
 Το νεώτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα, το “Regal Princess” θα υποδεχθεί ο ΟΛΠ Α.Ε. την Τρίτη 27 Μαΐου 2014 κατά την πρώτη του επίσκεψη στο λιμάνι του Πειραιά. Το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο (Μάιος 2014) ναυπηγήθηκε στην Ιταλία, έχει μήκος 330 μ., 1350 άτομα πλήρωμα, ζυγίζει 142.714 τόνους και στα 18 καταστρώματα του μπορεί να φιλοξενήσει 3560 επιβάτες σε 1780 καμπίνες.

Maritime cluster : Ο Πειραιάς πόλος έλξης για την παγκόσμια ναυτιλία


Αναδημοσίευση
από την εφημερίδα
Παραπολιτικά 

H δημιουργία ενός ναυτιλιακού cluster είναι ο διακαής πόθος της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Είναι παράδοξο η   πρώτη δύναμη στον κόσμο, στον κλάδο αυτό, να μην είναι ταυτόχρονα και κέντρο παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών κάθε είδους.

Μ.Μποδούργογλου: Θετικές προσδοκίες για την ναυλαγορά

Θετικές προσδοκίες για την αγορά εξέφρασε σε πρόσφατη συνέντευξη του και ο Chairman και CEO
της Paragon Shipping, Μιχάλης Μποντούρογλου, επισημαίνοντας πως τις επόμενες εβδομάδες η
αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα εισέλθει σε τροχιά ανάκαμψης.

24 Μαΐ 2014

Oι ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων δεν εμπιστεύονται τα ελληνικά λιμάνια για home porting

Την δυναμική συνεισφορά της κρουαζιέρας στον ελληνικό κορβανά αναζητούν κυβέρνηση και φορείς. Έως σήμερα  εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χάνονται  διότι δεν υπάρχουν οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα πείσουν τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να φέρουν πλοία τους και να ξεκινούν τις κρουαζιέρες τους  από ελληνικά λιμάνια όπου και θα καταλήγουν.

Εθελοντικός καθαρισμός ακτών και παραλιών νήσου Οινουσσών



Με πρωτοβουλία της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Οινουσσών, πραγματοποιήθηκε την 22-05-2014 καθαρισμός ακτών του νησιού, με την συμμετοχή του συνόλου των σπουδαστών και του εκπαιδευτικού προσωπικού της Ακαδημίας, με αριθμό συμμετεχόντων άνω των ογδόντα (80) ατόμων. Επιπλέον υπήρξε συμμετοχή κατοίκων του νησιού , των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου καθώς και των Υπηρεσιών καθαριότητας του Δήμου Οινουσσών.

Ετήσιος εορτασμός της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Συνοριοφυλάκων-European Day for Border Guards 2014», στη Bαρσοβία


Για 5Η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκε από το Frontex στη Βαρσοβία ο εορτασμός της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Συνοριοφυλάκων (ED4BG)» στον οποίο το Λιμενικό Σώμα -Ελληνική Ακτοφυλακή εκπροσωπήθηκε από Αντιπροσωπεία στελεχών του και παρουσίασε τη δραστηριότητά του σε περίπτερο στο πλαίσιο σχετικής Έκθεσης για τα Κράτη - Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΑΝΕΚ: Νέα διευθύντρια εμπορικής εκμετάλλευσης

Η Θεοδώρα Ρήγα αναλαμβάνει από 23-5-2014 καθήκοντα Διευθύντριας Εμπορικής Εκμετάλλευσης στην ΑΝΕΚ Α.Ε., σε αντικατάσταση του Πολύκλειτου Νερουλίδη, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

23 Μαΐ 2014

Διχάζει το project για καύσιμο LNG στην Ακτοπλοΐα

Η μείωση του λειτουργικού κόστους μέσω της χρήσης LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας, είναι ο στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η χρησιμοποίηση του LNG στην ακτοπλοΐα είναι μία ευρωπαϊκή προτεραιότητα και το ΥΝΑ εκτιμά ότι μπορούν να εξασφαλισθούν τα κονδύλια που θα χρειασθούν για να χρηματοδοτηθεί το  κόστος των μετατροπών στις μηχανές των πλοίων.

Όμιλος Attica: Μείωση ζημιών

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group ανακοινώνει τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2014 τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 41,09 εκατ. (Ευρώ 41,04 εκατ. το α΄ τρίμηνο 2013) και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 7,23 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 7,94 εκατ.).

Ελληνική Ναυτιλία και Οικονομία

Ανάλυση 
Της 'Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 

Παρά τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις κατά το δεύτερο ήμισυ του 2012, το 2013 ήταν ένας σχετικά
απογοητευτικός χρόνος από πλευράς παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παρά το γεγονός ότι
το δεύτερο ήμισυ ήταν καλύτερο από το πρώτο. Μόνο οι ΗΠΑ υπερέβησαν τις προσδοκίες. Οι
Ευρωπαϊκές οικονομίες παρέμειναν στάσιμες και η Κινεζική οικονομία είχε απόδοση χαμηλότερη
της αναμενόμενης. Η άμεση επίπτωση αυτής της τάσης έγινε ιδιαίτερα αισθητή στην αγορά των ξηρών φορτίων.
Μειωμένη βιομηχανική παραγωγή χρειάσθηκε μειωμένες ποσότητες πρώτων υλών και οδήγησε σε μειωμένα φορτία μεταφερόμενα δια θαλάσσης. Επιπροσθέτως, σοβαρές διαφοροποιήσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες ορισμένων χωρών BRICs είχαν περαιτέρω αρνητική επίπτωση στο παγκόσμιο εμπόριο. Οι προσδοκίες για το
2014 είναι σημαντικά υψηλότερες από την απόδοση του 2013 , κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης πολιτικής της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ και της μείωσης των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Η οικονομία των ΗΠΑ αναμένεται να αναπτυχθεί κατά ένα υγιές ποσοστό του 3% και οι Ευρωπαϊκές κατά 1,3%. Η Κίνα θα επωφεληθεί και από τις δύο ανωτέρω εξελίξεις και συνεπώς, η ζήτηση πρώτων υλών και πετρελαίου θα είναι σημαντικά υψηλότερη έναντι του 2013 . Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις
ότι η ανάκαμψη είναι επί θύραις στην ναυτιλιακή αγορά. Συνεπώς, υφίσταται συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξισορρόπηση της ναυτιλιακής αγοράς μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Η ελληνική οικονομική κρίση από το 2009 επιτέλους πλησιάζει στο τέλος της. Τα δημοσιονομικά και δομικά μέτρα των τελευταίων δύο ετών αρχίζουν να παράγουν αποτελέσματα και το τελευταίο τέταρτο του 2013 εμφανίσθηκαν οι πρώτες ενδείξεις ανάπτυξης. Το πρωτογενές πλεόνασμα που
επιτεύχθηκε το 2013 θα δώσει έναυσμα σε νέες εξελίξεις το 2014 όσον αφορά
το ελληνικό δημόσιο χρέος που τώρα ανέρχεται στο 172% του Ακαθάριστου
Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) και η Ελλάδα, σε κάθε περίπτωση, θα ελαφρυνθεί
από μέρος του χρέους της. Η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν την
βεβαιότητα ότι, μετά από πέντε χρόνια βαθιάς ύφεσης, η ελληνική οικονομία θα
αναπτυχθεί κατά ένα ήπιο ποσοστό 0,6% το 2014 και θα επανέλθει σε πιο εύρωστα
ποσοστά από το 2015. Η επιχειρηματική και καταναλωτική εμπιστοσύνη βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων έξι ετών και το Χρηματιστήριο της Αθήνας, για το πρώτο τέταρτο του 2014, ήταν το αποδοτικότερο Χρηματιστήριο της Ευρώπης. Η πιστωτική ασφυξία στις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, που οφείλεται στην
αδυναμία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος να διαχειρισθεί το χαρτοφυλάκιο των επισφαλών δανείωνκαι το «κούρεμα» των χαρτοφυλακίων των τραπεζών τους σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και σε δάνεια με κρατική εγγύηση, αναμένεται ότι θα διορθωθεί το 2014 μέσω σημαντικών αυξήσεων κεφαλαίου και των
τεσσάρων μεγάλων τραπεζών. Η ακόμη και μέτρια επανέναρξη τραπεζικού δανεισμού θα επηρεάσει θετικά τους προσεχείς ρυθμούς ανάπτυξης.
Παράλληλα, μεγάλες διεθνείς τράπεζες κλείνουν τα τμήματα ναυτιλιακής χρηματοδότησής τους και πωλούν τα σχετικά χαρτοφυλάκια τους. Η έντονη πιστωτική ασφυξία πολλών δυτικών οικονομιών, οδήγησε σε νέες μορφές ναυτιλιακής χρηματοδότησης. Τα κεφάλαια επενδύσεων σε μετοχές (equity funds) και τα hedge funds
ανέλαβαν σημαντικά αυξανόμενο μερίδιο χρηματοδότησης της ναυτιλίας και η μόνη μεγάλη οικονομία που
ακόμη ενθαρρύνει την άμεση χρηματοδότηση του ναυτιλιακού τομέα είναι η Κίνα.
Το 2013 τα οικονομικά στοιχεία του υπό ελληνική σημαία στόλου παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά. Παρά
την ύφεση, υπερπροσφορά χωρητικότητας, ασταθή ναυλαγορά, μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική
χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και σε αριθμό πλοίων. Το ελληνικό
νηολόγιο αριθμούσε 802 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 41.829.594 gt .

 Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς. Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 261,63 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt . Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) (σε gt). Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 18 ,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 23,32% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 13 ,81 % του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών / παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).
Στο τέλος Δεκεμβρίου 2013 , οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν
σε 371 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 32,6 εκ. dwt. Από τα πλοία αυτά, 149 είναι δεξαμενόπλοια που αντιπροσωπεύουν το 18 ,32% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας (σε dwt) και συμπεριλαμβάνουν 58 δεξαμενόπλοια LNG/LPG που αντιστοιχούν στο 25,94% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) και 51 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που αντιστοιχούν στο 14,24% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt), καθώς και 169 φορτηγά πλοία που αντιστοιχούν σε 15% της συνολικής ναυπηγούμενης χωρητικότητας στην κάθε κατηγορία αντιστοίχως, 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
που αντιστοιχούν σε 7,08% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας (dwt) και 5 άλλα πλοία. Οι παραγγελίες της ελληνικής πλοιοκτησίας το 2013 εξακολουθούν να υποδηλώνουν μία τάση διαφοροποίησης προς εξειδικευμένα πλοία όπως τα LNG/LPG, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.ηλικίας μικρότερης των 10 ετών – και του ελληνόκτητου στόλου τα 9,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του
παγκόσμιου στόλου ήταν 12,4 έτη.
Το έτος 2013 , παρά τη συνεχιζόμενη διεθνή οικονομική κρίση, τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών
υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν σε 12.089,90 εκ. ευρώ συγκρινόμενα με 13 .287 εκ. ευρώ το 2012 ,
δηλαδή, μείωση της τάξης του 9,01%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα
στα πλοία και στην ξηρά στο ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων (maritime cluster).
Η μελέτη της Boston Consulting Group με τίτλο «Εκτίμηση του αντίκτυπου της Ναυτιλίας στην Ελληνική
οικονομία και κοινωνία» (Οκτώβριος 2013 ) τονίζει την συνεισφορά της ναυτιλίας στην οικονομία η οποία για
το έτος 2012 αντιστοιχούσε σε ποσοστό ανώτερο του 7% του ΑΕΠ με δεδομένη την συρρίκνωση του ελληνικού
ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια καθώς και την δημιουργία θέσεων απασχόλησης στο ναυτιλιακό κλάδο ανερχόμενη
στο 3,5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα. Η μελέτη υπογραμμίζει την γενικότερη υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας μέσω επενδύσεων των ελλήνων εφοπλιστών στην ενέργεια, μεταφορές, κατασκευές, τράπεζες, τουρισμό, τεχνολογία και ακίνητα καθώς και μέσω φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων. 


Η μελέτη καταλήγει ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να συνεισφέρει περαιτέρω στην ελληνική οικονομία και λόγω του μεγέθους της να αποτελέσει το βασικό μοχλό της οικονομικής ανάκαμψης υπό την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί ένα σταθερό και ανταγωνιστικό θεσμικό πλαίσιο.

H καλύτερη περίοδος για τους πλοιοκτήτες να πουλήσουν πλοία για παλιοσίδερα

Ανάλυση
G.Moundreas SA

Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι ίσως είναι η καλύτερη περίοδος για τους πλοιοκτήτες στο να
πάρουν την απόφαση και να οδηγήσουν τα πλοία τους προς διάλυση, καθώς οι θετικές εξελίξεις στις
εκλογές στην Ινδία έχουν οδηγήσει τις τιμές σε αρκετά υψηλά επίπεδα συμπαρασύροντας έως
κάποιο σημείο και τις τιμές στις υπόλοιπες αγορές.

22 Μαΐ 2014

Τελετή παραλαβής των 20 πρώτων περιπολικών οχημάτων για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος





Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναυάρχου Λ.Σ., Αθανάσιου Αθανασόπουλου και του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας NISSANΝικ. Ι. Θεοχαράκη ΑΕ, πραγματοποιήθηκε σήμερα η τελετή παραλαβής των πρώτων είκοσι(20), από το σύνολο των εξήντα πέντε (65) περιπολικών οχημάτων, που θα διατεθούν στο στελεχιακό δυναμικό του Λιμενικού Σώματος. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Ναυτιλίας, στον Πειραιά.

Αυτοί είναι οι 10 Ελληνες κυρίαρχοι των θαλασσών

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται και το 2014 η Ελλάδα, καταδεικνύοντας ότι η ναυτοσύνη σε συνδυασμό με την επιχειρηματικότητα είναι στο DNA του Ελληνα. Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση του κόσμου όσον αφορά στη χωρητικότητα που ελέγχει και το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές, είναι σημαντικότερο από τον αριθμό πλοίων.

Ναυλαγορά: Αγώνας για να κρατηθεί ο δείκτης πάνω από τις 1.000 μονάδες

Αγώνα να παραμείνει πάνω από τις 1.000 μονάδες δίνει ο δείκτης της ναυλαγοράς για περισσότερο από έναν μήνα. Χθες έχασε 22 μονάδες και έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων κλείνοντας στις 988.

Κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων

Κινητικότητα παρουσιάζεται  δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Kamsarmax, το ‘MOKPO STAR’ 82.852 DWT (2012 – STX) πουλήθηκε σε Έλληνες γύρω
στα $ 22 εκ. .Στα Supramax, το ‘KOMATSUSHIMA’ 55.522 DWT (2009 – Kawasaki) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 26,1 εκ. και το ‘GRETA’ 53.621 DWT (2007 - Dayang) πουλήθηκε στα $ 15,3 εκ.

Συμμετοχή της Dubai Maritime City Authority στην Έκθεση Ποσειδώνια 2014


Την ανάδειξη του Εμιράτου σε ναυτιλιακό κόμβο διεθνούς εμβέλειας επιδιώκει το Dubai Maritime City Authority, η ρυθμιστική αρχή της ναυτιλίας του Ντουμπάι, η οποία θα δώσει το παρόν στην Έκθεση Ποσειδώνια 2014 που θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 2 έως και τις 6 Ιουνίου.