2 Σεπ 2014

Σκληρή κόντρα έχει προκύψει στην ελληνική κρουαζιέρα



Σκληρή κόντρα έχει προκύψει στην ελληνική κρουαζιέρα με αφορμή τις προβλέψεις για το μέλλον της και ειδικά για τον αριθμό των τουριστών που θα επισκεφθούν τα ελληνικά λιμάνια τα επόμενα χρόνια αρχής γενομένης από το 2015.
Οι επαγγελματικοί φορείς, με επικεφαλής τον Γιώργο Μπενέτο πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά και πρόεδρο  του  INSULEUR-Δίκτυο Νησιωτικών Επιμελητηρίων της ΕΕ- ενός  ευρωπαϊκού θεσμού που  παρεμβαίνει στην Ε.Ε. υποστηρίζουν ότι την επόμενη χρονιά ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας θα αυξηθεί στην Ελλάδα κατά 15% καθώς οι αισιόδοξες προοπτικές  της ευρωπαϊκής οικονομίας έχουν  οδηγήσει στην επιστροφή των εταιρειών στην αγορά της Μεσογείου και της Ελλάδας ειδικότερα, βοηθούσης και της ανάκαμψης που καταγράφεται στην ελληνική οικονομία.
Στον αντίποδα όμως  βρίσκονται οι καθόλα ειδικοί του κλάδου οι οποίοι έχουν τις αντιρρήσεις τους για το κατά πόσο θα  πάνε καλύτερα τα πράγματα στην κρουαζιέρα την επόμενη χρονιά. Ο Μιχάλης Λάμπρος  Αντιπρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας
Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC. είναι κατηγορηματικός μιλώντας στα «Π»:                                                      
«Δυσκολεύομαι να κατανοήσω τη λογική ορισμένων εκπροσώπων φορέων να ομιλούν για την Κρουαζιέρα θεωρώντας τον εαυτό τους ειδήμονα, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι το έτος 2015 η Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα, θα παρουσιάσει μια αύξηση της τάξεως του 15% σε σχέση με το έτος 2014.
Δεν βλέπω να βοηθά προς την κατεύθυνση της αύξησης του ρεύματος της Κρουαζιέρας  το ό,τι η Ελληνική οικονομία καταγράφει ανάπτυξη» και προσθέτει:

«Από τις μέχρι σήμερα πληροφορίες που βασίζονται σε στοιχεία που μας δίνουν οι ναυτιλιακοί πράκτορες των εταιρειών κρουαζιεροπλοίων μελών της Ενώσεώς μας, ορισμένες εταιρείες θα αυξήσουν τις προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια, κυρίως λόγω των γεγονότων στη Μαύρη Θάλασσα, άλλες όμως θα τις διατηρήσουν στο ίδιο επίπεδο με το έτος 2014 που όλοι δυστυχώς γνωρίζουμε ότι η κίνηση  μειώθηκε κατά περίπου 25% σε σύγκριση με το έτος 2013.
Μπορεί η Ελλάδα να έχει αναδειχτεί το έτος 2013 ως ο τρίτος καλύτερος προορισμός transit κρουαζιέρας μετά την Ιταλία και την Ισπανία, όμως σε homeporting υστερούμε δραματικά έναντι των δύο αυτών χωρών.  Στην Ελλάδα οι homeporting επιβάτες δεν ξεπερνούν τις 250.000 και οι Έλληνες επιβάτες που πραγματοποίησαν κρουαζιέρες το έτος 2013 ήταν μόλις 17.000 σε σύγκριση με την Αγγλία που ήταν 1,72 εκατομμύρια, την Γερμανία με 1,63 εκατομμύρια και την Ιταλία με 830.000.
Πώς θα αναπτυχθεί η Κρουαζιέρα σε ένα κράτος που οι κάτοικοί του δεν γνωρίζουν τι εστί Κρουαζιέρα;»

Στη συνέχεια ο Μιχάλης Λάμπρος εξηγεί  τους λόγους για τους οποίους η ανάπτυξη στην ελληνική κρουαζιέρα αργεί:

«Ένα κρουαζιερόπλοιο που ξεκινά από λιμάνια της Ιταλίας ή και της Ισπανίας έχει πολύ περιορισμένες δυνατότητες να επισκεφθεί πολλά ελληνικά λιμάνια, για τον απλούστατο λόγο ότι πρέπει παράλληλα με τα ελληνικά νησιά να προσεγγίσει και σε τουρκικά λιμάνια ή αν προέρχεται από Βενετία και σε λιμάνια της Αδριατικής. Τα χρονικά περιθώρια μιας κρουαζιέρας είναι επομένως περιορισμένα και οι προσεγγίσεις υπολογίζονται με το σταγονόμετρο.

Μην ξεχνάτε ότι λόγω του ανταγωνισμού στην περιοχή μας, ορισμένα κρουαζιερόπλοια προσεγγίζουν την ίδια ημέρα σε δύο λιμάνια, όπως π.χ. Πειραιά και Μύκονο ή Kusadasi και Πάτμο ή Ηράκλειο και Σαντορίνη.  Επομένως είναι πρακτικά αδύνατο να επιμηκυνθούν οι κρουαζιέρες και να αυξηθούν οι προορισμοί και η διάρκεια μιας κρουαζιέρας, πάντα με όσα ισχύουν σήμερα».

Οι στόχοι

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο «για να επιτύχουμε τους στόχους μας πρέπει να δουλέψουμε σκληρά ούτως ώστε να βελτιώσουμε εκτός από τις λιμενικές υποδομές όλες τις άλλες δραστηριότητες που έχουν σχέση με το homeporting, π.χ στους  τομείς επισκευών των πλοίων, φυσικά με ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τις γειτονικές μας χώρες Τουρκία και Κροατία, στην τροφοδοσία εφοδίων και καυσίμων και στους άλλους παραναυτιλιακούς τομείς. Να γίνουμε πραγματικά ανταγωνιστικοί» και συμπληρώνει:  

«Όμως πέρα του βασικού παράγοντα της κατασκευής ή της περαιτέρω βελτίωσης των απαραίτητων λιμενικών υποδομών σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια πρέπει συγχρόνως να ληφθούν και άλλα μέτρα, τα οποία έχομε ήδη εισηγηθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και παρακολουθούμε τις εξελίξεις επί καθημερινής βάσεως, όπως:

1. Η στελέχωση των πλοίων. Υπάρχει ανάγκη εκσυγχρονισμού της Εθνικής Νομοθεσίας, σύμφωνα με τις εξελίξεις και τη Διεθνώς ακολουθημένη πρακτική, ιδίως από πλευράς χωρών της Ε. Ε.
2. Η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών στο ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
3. Η χορήγηση βίζα σε επισκέπτες τουρίστες από χώρες εκτός Schengen. Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό θέμα που απαιτεί ταχεία εξυπηρέτηση για να μη χάνονται ευκαιρίες εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών που επιθυμούν να επισκεφθούν τη Χώρα.
4. Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
5. Οι υπερατλαντικές αεροπορικές συνδέσεις απευθείας από την Ελλάδα.
6. Η διεύρυνση ωρών λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και των Μουσείων. Έχει ξεκινήσει προσπάθεια ρύθμισης των ωρών από το Υπουργείο Πολιτισμού.
7. Η αναδιοργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και ο εκσυγχρονισμός, όσον αφορά το καθεστώς πλοηγήσεων και ρυμουλκήσεων των πλοίων στους λιμένες του Πειραιά.
8. Η δυνατότητα σε όλους τους λιμένες της Χώρας, που υπάρχει ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα, ελευθεροκοινωνίας και ελέγχου των ναυτιλιακών – ταξιδιωτικών εγγράφων.
9. Η απλοποίηση των διαδικασιών μεταβολών στα ναυτολόγια των πλοίων αλλοδαπών πληρωμάτων.
10.             Η επαρκής στελέχωση των Υπηρεσιών λιμένων ώστε να διεκπεραιώνονται όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ελέγχου χωρίς καθυστέρηση.
11.             Η μείωση των λιμενικών εξόδων για τα κρουαζιερόπλοια βάσει της συχνότητας προσεγγίσεων στα λιμάνια μας καθώς επίσης και η μείωση των φόρων επιβίβασης / αποβίβασης επιβατών ούτως ώστε να γίνουν τα λιμάνια μας ανταγωνιστικά».

Όσο αφορά τον ρόλο της Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας
 επισημαίνει: «Ο βασικός στόχος της Ενώσεώς μας εστιάζεται στην αναβάθμιση των λιμενικών μας υποδομών, όχι μόνο στα παραδοσιακά λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια, αλλά και σε άλλους νέους προορισμούς. Γι’ αυτόν τον λόγο, τα τρία τελευταία χρόνια, κλιμάκια της Ενώσεώς μας επισκέφθηκαν σχεδόν όλα τα λιμάνια της χώρας μας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Ρόδο, και από την Κέρκυρα μέχρι την Κρήτη, οργανώνοντας συσκέψεις με όλους τους τοπικούς παράγοντες για μία σύντομη και εποικοδομητική βελτίωση των υπαρχόντων λιμενικών υποδομών, ούτως ώστε να μπορούμε να ενημερώσομε τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων στο Μαϊάμι και στα υπόλοιπα κέντρα της Ευρώπης ότι η Ελλάδα διαθέτει σε μεγάλο ποσοστό μια στρατηγική που εγγυάται την ομαλή άφιξη και την εξυπηρέτηση των επιβατών και ότι η χώρα μας μπορεί να ανταποκριθεί θετικά στις αναμενόμενες αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια μας.»

ΠΗΓΗ: Παραπολιτικά 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.