4 Αυγ 2014

Μιχ.Λάμπρος προς Γ.Ξηραδάκη: "Θερμά συγχαρητήρια για τον καθημερινό αγώνα που δίνεις για την Ελληνική Ποντοπόρο Ναυτιλία και την Ακτοπλοΐα"

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έρευνας που πραγματοποίησε η XRTC του Γιώργου Ξηραδάκη για την ελληνική ακτοπλοία, ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων  έστειλε συγχαρητήρια επιστολή: 

"Αγαπητέ Γιώργο,
 
Μελέτησα με προσοχή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον την άκρως εμπεριστατωμένη συνέντευξή σου στα Business Stories της έγκριτης εφημερίδας ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ σχετικά με την κατάσταση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

 
Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι εδώ έχομε έναν μόνιμο ασθενή ο οποίος αιμορραγεί καθημερινά και ένα άβουλο κράτος που αδυνατεί να σταματήσει τον κατήφορο της Ακτοπλοΐας σε όλους τους τομείς.
 
Οι πεντακάθαρες διαπιστώσεις σου αξίζουν θερμά συγχαρητήρια καθώς επίσης και οι προτεινόμενες λύσεις που σίγουρα θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν από τους υπεύθυνους όλων των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
 
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η Ακτοπλοΐα έχει δυστυχώς πιάσει τον πάτο του βαρελιού και δεν έχει άλλη λύση από την σταδιακή ανάκαμψη η οποία συμφωνώ απόλυτα ότι θα ξεκινήσει μέσα από κοινοπραξίες ή πιθανές συγχωνεύσεις, αποφεύγοντας την παγίδα του μονοπωλιακού μοντέλου.
 
Όμως φίλε Γιώργο θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με την άποψη ότι το υπεύθυνο κράτος προσπάθησε να διασώσει ότι μπορούσε, αλλά δυστυχώς μετά το ξέσπασμα της κρίσης δεν είχε τα μέσα να κάνει πολλά πράγματα.
Τα χρόνια αιτήματα των Ακτοπλόων που ο ΣΕΕΝ διαβίβαζε τακτικά προς το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με εξαίρεση τις επιδοτήσεις των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών, δεν έχουν σχέση με οικονομικές κρατικές επιβαρύνσεις.
 
Τα βασικά αιτήματα για την ελάφρυνση και την μείωση του κόστους των εισιτηρίων επιβατών και οχημάτων αφορούν τις μειώσεις των υπέρ τρίτων εισφορών και ιδιαίτερα του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ που επιβάλει το κράτος.
Οι Ακτοπλόοι δεν ζητούν τίποτε περισσότερο από ίση μεταχείριση που έχουν οι συνάδελφοί τους στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ελλάδα έχομε ΦΠΑ 13% στα εισιτήρια επιβατών και 23% στα οχήματα.
Στην Ισπανία εφαρμόζεται ενιαίος ΦΠΑ 8%, στην Πορτογαλία 6%, στην Ιταλία 10%, στη Σουηδία 6%, και στη Γαλλία 5,5%.
 
Δυστυχώς δεν είναι μόνο η άδικη και άνιση εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν στις χώρες της ΕΕ για τον ΦΠΑ που επιβαρύνει την Ελληνική Ακτοπλοΐα.  Στα εισιτήρια υπάρχουν κρατήσεις υπέρ τρίτων για οργανισμούς, κυρίως τοπικούς, οι οποίοι έχουν πάψει να υφίστανται προ πολλών ετών, όμως οι εισφορές παραμένουν. Με τις σημερινές συνθήκες και με σύνολο σε υπέρ τρίτων κρατήσεις και υψηλό ΦΠΑ που ξεπερνά το 40% των εισιτηρίων, πώς είναι δυνατόν να περιμένουν οι επιβάτες χαμηλές τιμές εισιτηρίων?
 
Δεν βλέπω άλλο τρόπο για να ξεκινήσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν έστω και μικρά κερδοφόρα αποτελέσματα.
 
Τελειώνοντας θέλω να υπογραμμίσω ότι αποτέλεσμα όλων αυτών των δεινών είναι να έχομε σήμερα στη δύναμη της Ακτοπλοΐας εν ενεργεία 75 πλοία, ενώ το έτος 2001 είχαμε 125.
 
Και πάλι θερμά συγχαρητήρια για τον καθημερινό αγώνα που δίνεις για την Ελληνική Ποντοπόρο Ναυτιλία και την Ακτοπλοΐα.
 
Με θερμούς φιλικούς χαιρετισμούς,
 
 
Μιχάλης Λάμπρος"
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.