3 Ιουν 2014

Πέντε κορυφαίοι εφοπλιστές μιλούν για το μέλλον της ναυτιλίας και της διεθνούς οικονομίας

Η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο παγκοσμίως και παρά την κρίση οι Έλληνες εφοπλιστές “κρατήθηκαν” στην κορυφή. Ποιο το μυστικό τους; Την απάντηση έδωσαν οι ίδιοι, αλλά και στελέχη του κλάδου στο forum “Ποσειδώνια” που διοργάνωσε το Capital Link και καλωσόρισε στον  Αστέρα Βουλιαγμένης ο πρόεδρος, Νικόλας Μπορνόζης. 

Στελέχη της αγοράς και υψηλόβαθμοι τραπεζίτες διεθνών οργανισμών, που μίλησαν στο newmoney.gr, μετέφεραν τι λένε οι ξένοι “πίσω από την πλάτη” των Ελλήνων πλοιοκτητών: τυγχάνουν πολύ μεγάλης αποδοχής στο εξωτερικό, διότι, μεταξύ άλλων,  ξέρουν “να μανατζάρουν το κόστος τους” και να επεκτείνονται “έξυπνα και προσεκτικά”.  Μάλιστα, όπως τόνισαν, οι Έλληνες φημίζονται για τη μεγάλη εμπειρία τους στον κλάδο, αλλά και στο εμπόριο, ενώ παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.
Σχετικά με τις προοπτικές, η πλειονότητα των Ελλήνων εφοπλιστών εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2014 αναμένεται βελτίωση και αναμένουν μια βιώσιμη ανάκαμψη στις τιμές ναύλωσης. Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι η προσφορά και η ζήτηση αρχίζουν να ισορροπούν, οι παραγγελίες σημειώνουν άνοδο, ωστόσο θα χρειαστούν 2-3 χρόνια για να ανακάμψουν πλήρως, λόγω του overcapacity και οι εταιρείες με μετρημένο κόστος θα έχουν καλύτερες προοπτικές. 
Οι προσδοκίες ενισχύονται από τις ενδείξεις για βελτίωση του οικονομικού κλίματος στις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, όπως ΗΠΑ, Ευρώπη, αλλά και Κίνα, με παράλληλη βελτίωση του διεθνούς εμπορίου.
Τα στοιχεία, τα οποία και παρουσίασε στο forum ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, αποδεικνύουν, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν να είναι στη λίστα με τους ισχυρότερους στον κόσμο, ξεπερνώντας την κρίση. Το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του κοινοτικού, σε ποσοστό χωρητικότητας dwt ανήκουν σε ελληνική πλοιοκτησία. Οι Γιάννης Αγγελικούσης, Αγγελική Φράγκου, και Γιώργος Οικονόμου) συγκαταλέγονταν στην πρώτη δεκάδα των ισχυρότερων παραγόντων της διεθνούς ναυτιλίας για το 2013, σύμφωνα με το Lloyd's List, ενώ οι σαράντα μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες υπολογίζεται ότι ελέγχουν σχεδόν το 10% της διαθέσιμης χωρητικότητας του διεθνούς εμπορικού στόλου!
Τι λένε οι εφοπλιστές
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ευάγγελος Μαρινάκης (πρόεδρος της Capital Product Partners) ένα από τα συστατικά επιτυχίας είναι το “συντηρητικό” και στοχευμένο management και υπογράμμισε ότι, πάρα τις όποιες αντιξοότητες και κινδύνους, “εμείς έχουμε καταφέρει και επιβιώνουμε”. Επεσήμανε, εμμέσως, ότι η κατάσταση δεν είναι ακόμα ρόδινη, οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά βαδίζουμε προς βελτίωση.
Ο κ.  Γιώργος Οικονόμου πρόεδρος και CEO της Dryships έχει εντυπωσιάσει με την επέκτασή του στον κλάδο θαλασσίων γεωτρήσεων κι εξακολουθεί να κινείται εντός του επιχειρησιακού πλάνου με επενδύσεις στα drill ships, από τα λίγα που υπάρχουν στον κόσμο. Επίσης, εξέφρασε την αισιοδοξία του για τη βελτίωση του κλάδου το β' εξάμηνο του έτους.
Ο κ.  Πόλυς Χατζηιωάννου (πρόεδρος της Safe Bulkers) τόνισε ότι η επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας στηρίζεται και στη μακρόχρονη εμπειρία των Ελλήνων πλοιοκτητών, οι οποίοι γνωρίζουν και προσφέρουν αξιόπιστες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και γνωρίζουν το παγκόσμιο εμπόριο.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε και το πρόσφατο νομοσχέδιο για το yachting, για το οποίο ο κ. Βαρβιτσιώτης δέχθηκε συγχαρητήρια και οι Έλληνες πλοιοκτήτες ζήτησαν εμμέσως πλην σαφώς να γίνει κάτι παρόμοιο και στο shipping. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον υπουργό, με το νόμο αυτό επιτυγχάνεται η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων, η κατάργηση των αναχρονιστικών και γραφειοκρατικών ρυθμίσεων, ενώ εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία φιλεπιχειρηματικού περιβάλλοντος.
“Εφόσον έγινε ένας τέτοιος προοδευτικός νόμος για το yachting περιμένουμε και αγωνιούμε  να δούμε αν θα είναι και για το shipping”, τόνισε χαρακτηριστικά ο  κ. Γιώργος Προκοπίου πρόεδρος της Dynagas LNG.
Σχετικά με τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας ανέφεραν ότι οι καλές και υγιείς εταιρείες δεν έχουν πρόβλημα και ότι το δεύτερης κατηγορίας funding το αποφεύγουν. Μάλιστα, ο Σπύρος Καπράλος πρόεδρος της Star Bulker σχολίασε ότι οι περισσότεροι επενδυτές στοχεύουν κυρίως στις μεγάλες και εισηγμένες εταιρείες, αποκτώντας ποσοστά μέσω του χρηματιστηρίoυ και δεύτερη προτεραιότητα είναι οι μικρότερες.

Ο κ. Αριστείδης Πίττας CEO της Euroseas τόνισε ότι το ship building έχει ανακάμψει και θα έχει βελτιωθεί αρκετά το 2015, αλλά δεν θα έχει φτάσει τα προηγούμενα επίπεδα.

Πηγή: Πέντε κορυφαίοι εφοπλιστές μιλούν για το μέλλον της ναυτιλίας και της διεθνούς οικονομίας | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/53781/pente-koryfaioi-efoplistes-miloyn-gia-mellon-tis-naytilias-kai-tis-diethnoys#ixzz33YdIxkwJ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.