31 Ιουλ 2013

38 χρόνια φυλακή για το ναυάγιο του «Sea Diamond»

Κείμενο + φωτό
protothema.gr
Αναδημοσίευση

Οι πιο βαριές ποινές στον καπετάνιο και στον αρχιπλοίαρχο με δώδεκα και οκτώ χρόνια αντίστοιχα- Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το ναυάγιο προκλήθηκε εκ προθέσεως

Σε συνολικά 33 χρόνια φυλάκισης με αναστολή καταδίκασε το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά εννέα από τους συνολικά 13 κατηγορούμενους  για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».

"Τίθεται σε ισχύ «από την πίσω πόρτα» διάταξη εις βάρος των ναυτεργατών "



 Ερώτηση Προς τους κ.κ. Υπουργούς Ναυτιλίας & Αιγαίου και Υγείας με Θέμα: Κοινοβουλευτικό και νομοθετικό πραξικόπημα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας & Αιγαίου και Υγείας.

«Οποιαδήποτε αναφορά στο ΥΝΑ για διαθεσιμότητα είναι έξω από κάθε λογική»



Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ)  εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
     «Το ΔΣ της ΠΟΥΕΝ και οι Πρόεδροι των πρωτοβάθμιων συλλόγων της Ομοσπονδίας στη σημερινή κοινή συνεδρίαση με θέμα την διαθεσιμότητα –κινητικότητα –κατάργηση των οργανικών θέσεων και απόλυση μόνιμων υπαλλήλων αποφάσισαν ομόφωνα:

Καταστολή των Παράνομων Πράξεων κατά της Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας

Δημοσίευση Ν. 4169/2013 (ΦΕΚ Α’ 162/12.07.2013) “Κύρωση του Πρωτοκόλλου
του 2005 της Διεθνούς Σύμβασης του 1988 για την Καταστολή των Παράνομων
Πράξεων κατά της Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας και του Πρωτοκόλλου του 2005
στο Πρωτόκολλο του 1988 για την Καταστολή Παράνομων Πράξεων κατά της
Ασφάλειας των Σταθερών Εγκαταστάσεων στην Υφαλοκρηπίδα”

Το σενάριο συγχώνευσης ΑΝΕΚ με ATTICA με τις ευλογίες της τρόικας

Η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοίας αποτελεί το μεγάλο στοίχημα αλλά και ένας σοβαρό πονοκέφαλο για την κυβέρνηση.  Οι συγχωνεύσεις μεταξύ εταιρειών είναι  ίσως η μόνη λύση  με τις ευλογίες  και της Τρόϊκα.
«Οι συγχωνεύσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας»  τονίζουν κυβερνητικοί κύκλοι.

30 Ιουλ 2013

«Άνοιξε πανιά» για Ιόνιο το σκάφος «Venus» του Steve Jobs








Δείτε το video: http://www.youtube.com/watch?v=0mUp1PP98uU

Steve Jobs' yacht Venus unveiled in Aalsmeer, The Netherlands

-Θα συνεχίσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα, μετά την Ύδρα, τα μέλη της οικογένειας του ιδρυτή της Apple 

Κείμενο και φωτό
protothema.gr
Αναδημοσίευση 

Στην Ύδρα βρέθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε το σκάφος του ιδρυτή της Apple Steve Jobs, ενώ φαίνεται πως οι επιβαίνοντές του σκοπεύουν να συνεχίσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα και να επισκεφθούν και το Ιόνιο.

Προσφυγή Ρέστη για την αποφυλάκιση του

Ζητεί την αντικατάσταση της προσωρινής του κράτησης με την επιβολή περιοριστικών όρων

Προσφυγή κατά του εντάλματος της προσωρινής του κράτησης κατέθεσε ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης, ο οποίος την περασμένη Παρασκευή κρίθηκε προφυλακιστέος μετά την απολογία του στην ανακρίτρια κ. Ρέα Κατσιβέλη για τα αδικήματα της υπεξαίρεσης και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

«Γνώμονας των αποφάσεων μου είναι η μείωση της ανεργίας του Έλληνα ναυτικού»




- Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με εκπροσώπους  ΠΝΟ.   
-Δεν καταργούνται οι ΣΣΕ δήλωσε ο ΥΝΑ.

Συνάντηση με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας  (Π.Ν.Ο) πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου,
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Σκοπός της συνάντησης ήταν να διατηρηθεί η βάση  του γόνιμου και ειλικρινούς διαλόγου και να υπάρξει συμπόρευση για όλα  τα ζητήματα που αφορούν τους Έλληνες ναυτικούς.

«Κυβέρνηση και εφοπλιστές θέλουν φτηνούς ναυτεργάτες»




         
Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:


«Στην σημερινή συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ.Βαρβιτσιώτη και υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΝΑ, επιβεβαιώθηκε η εκτίμηση ότι κυβέρνηση και εφοπλιστές «θέλουν φτηνούς ναυτεργάτες για να είναι ανταγωνιστική η ναυτιλία», όπως μεταξύ άλλων δήλωσε ο Υπουργός και απέρριψε το σύνολο των προτάσεων από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ.

Meeting with Association of Short Sea Ship-owners





Commissioner Damanaki met with Mr Charalambos Simantonis, President of the Hellenic Short sea Ship-owners' Association in Athens.
The meeting was an opportunity for the Association to present some of the issues they would like to resolve, including the ones during the upcoming Greek Presidency of the European Council. They would like to see resolved, inter alia, issues concerning Pilot Exemption Certificates as well as a 'Blue Belt' proposal to facilitate maritime transport.

“Βιβλιοθήκη Ανωμερίτη”: Εκδήλώσεις για τον Κ.Καβάφη



Τέσσερις προσωπικότητες του πολιτισμού και των γραμμάτων θα βρεθούν τις επόμενες μέρες στη Νάξο, για να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις για τον Κ. Καβάφη που διοργανώνει η “Βιβλιοθήκη Ανωμερίτη” του Σ.Φ.Ν. στο Πολιτιστικό Κέντρο στο Φιλώτι.

Ενίσχυση του ελληνικού στόλου Μεσογειακών Πλοίων




Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το Πρώτο ΘΕΜΑ  

 Άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική οικονομία αφού μεταφέρει και τα εσωτερικά φορτία της Ελλάδας,  ο μεσογειακός στόλος ο οποίος εντάσσεται στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, έχει αφεθεί στη μοίρα του τα τελευταία χρόνια ενώ θα  έπρεπε να  διαδραματίζει  ηγετικό ρόλο στη Μεσόγειο.



Υπάρχει το οξύμωρο η ελληνική ναυτιλία να είναι από πλευράς πλοιοκτησίας  κυρίαρχη δύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα δικά της  χωρικά ύδατα να είναι ουραγός διότι αφήνει τα περιθώρια ακόμα και σε πλοία υπό τουρκική σημαία να καλύπτουν  τις ενδοελλαδικές μεταφορές φορτίων.

29 Ιουλ 2013

Το σκάφος «Venus» του Steve Jobs στα νερά τηςΎδρας

Το μινιμαλιστικό και επιβλητικό σκάφος του ιδρυτή της Apple Steve Jobs με όνομα Venus, βρέθηκε στην Ύδρα, το όμορφο νησί του Αργοσαρωνικού.

Όλο και περισσότεροι διάσημοι προτιμούν τις ελληνικές θάλασσες για τις διακοπές τους και ειδικότερα οι “σκαφάτοι”. Φαίνεται οτι τα μοναδικά ελληνικά νερά και οι μικρές παραλίες δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο μέρος στον πλανήτη.Και η αλήθεια είναι οτι ειδικά τα ελληνικά νησία και ειδικότερα του Αιγαίου, οι Κυκλάδες κ.α., διαθέτουν εκατοντάδες μικρούς κολπίσκους όπου οι διάσημοι, μπορούν να κολυμπήσουν ήσυχα μακριά από τα αδιάκριτα μάτια.

Eλληνο-ιταλική κόντρα στο Ιόνιο, που σιγά-σιγά μεταφέρεται και στο Αιγαίο




Έντονο ιταλικό χρώμα αρχίζει να  αποκτά η ελληνική ακτοπλοΐα, ενώ παράλληλα η γαλανόλευκη  υποχωρεί σταθερά στην Αδριατική, την  οποία μετατρέπουν οι Ιταλοί σε «Mare Nostrum».
Τα τελευταία  δύο χρόνια, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σκληρό bras de fer μεταξύ του Εμάνουλε Γκριμάλντι και των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας, όπου η ιταλική σημαία μετά από 10ετίες αρχίζει να  κυριαρχεί.

Όχι στη Διαθεσιμότητα-Κινητικότητα-Απολύσεις στο υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου




Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΥΕΝ εξε΄δωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: 
"Το Δ.Σ. της ΠΟΥΕΝ κατά την σημερινή διευρυμένη συνεδρίαση με τη συμμετοχή και των προέδρων των πρωτοβάθμιων σωματείων της Ομοσπονδίας με θέμα τις συνέπειες του πολυνομοσχεδίου που αφορούν στην κινητικότητα στο Δημόσιο και ιδιαίτερα στο ΥΝΑ θεωρεί ότι :
Η οποιαδήποτε συζήτηση για κινητικότητα – διαθεσιμότητα στο Υπουργείο είναι εκτός πραγματικότητας και λογικής αφού είναι σε όλους γνωστό ότι το ΥΝΑ υπολειτουργεί  λόγω υποστελέχωσης, έλλειψης οργανισμού, παράλληλης άσκησης αρμοδιοτήτων και έλλειψης προϊσταμένων.

Ανταγωνισμός προσφορών τις καθημερινές στα εισιτήρια της ακτοπλοίας



Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης περί Ναύλων στην ακτοπλοία: 
"Υπάρχουν οι εμπορικές τιμές, οι οποίες απέχουν από τις τιμές των τιμοκαταλόγων και οι εμπορικές τιμές διαμορφώνονται με δύο τρόπους. Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν περίοδοι προσφορών και περίοδοι υψηλής ζήτησης.

Οικογένεια Βίκτωρα Ρέστη: Η λειτουργία των εταιρειών είναι διασφαλισμένη

Η εταιρεία, οι συνεργάτες και οι εργαζόμενοι δε θα επηρεαστούν από τυχόν εξωγενείς παράγοντες. Όλες οι δεσμεύσεις συνεχίζουν να ισχύουν κανονικά, όπως και οι συναλλαγές, που εξελίσσονται ομαλά σύμφωνα με τον προγραμματισμό.

Διαβεβαίωση ότι οι εταιρείες του Ομίλου Ρέστη θα συνεχίσουν κανονικά τις εργασίες τους, χωρίς να επηρεάζονται από τις νομικές εμπλοκές του Βίκτωρα Ρέστη στέλνει η οικογένεια του εφοπλιστή.

28 Ιουλ 2013

Φινάλε με θρίαμβο και διπλό ρεκόρ για το Optimum3 - Aspida στο 50ο Ράλλυ Αιγαίου




Με τον τερματισμό των σκαφών κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο αργά το βράδυ του Σαββάτου (27/7) το 50ο Ράλλυ Αιγαίου πέρασε στην ιστορία. Ένα Ράλλυ που ολοκληρώθηκε με απόλυτο θριαμβευτή το Optimum3 - Aspida των Περικλή Λιβά &  Νίκου Λάζου και πλήρωμα τους,
Κωστή Αφεντάκη, Γεράσιμο Πετράτο, Κώστα Μακρίδη, Νίκο Αποστολάκη, Λάμπρο Νάκη, Αλέξη Χρυσοχοΐδη, Γιώργο Ηλιόπουλο, Αλέξη Μαρούγκα, Πέτρο Ζαμούτ, Γιάννη Κάππο, Μανώλη Μαρκογιαννάκη, Αντώνη Δρύλια, Γιώργο Παναγιωτίδη & Πάνο Μωραΐτη. ( 16 άτομα ! )

Aνακάμπτει η αγορά των διαλύσεων

Το χαρακτηριστικό της εβδομάδας που πέρασε είναι ότι οι τιμές για τα πλοία μεταφοράς ξηρού
φορτίου σε όλες τις αγορές ήτανε αρκετά κάτω από τα $ 400 τον τόνο, σηματοδοτώντας πως η
πιθανότητα ανάκαμψης της αγοράς των διαλύσεων δεν φαίνεται ακόμη στον κοντινό ορίζοντα, αλλά
έχει εισέλθει σε μία κατάσταση στασιμότητας στα τρέχοντα επίπεδα.

Aνάγκη για ελεύθερα συστήματα ισοτιμιών






Ανάλυση

G.Moundreas SA



Τα κύρια θέματα από την διάσκεψη των 20 πιο ανεπτυγμένων χωρών του πλανήτη, G 20, ήταν η δέσμευση των χωρών να κινηθούν πιο γρήγορα σε ελεύθερα συστήματα ισοτιμιών ώστε να απέχουν

από ανταγωνιστικές υποτιμήσεις και παράλληλα να επικεντρωθούν στην εξισορρόπηση της

Παγκόσμιας ζήτησης κάτι που απαιτεί εσωτερική εξισσορόπηση μέσω δομικών μεταρρυθμίσεων.

Όπως επισημαίνει το Reuters, το προσχέδιο δεν κάνει κάποια αναφορά σε συγκεκριμένους

δημοσιονομικούς στόχους, λέγοντας ότι οι δημοσιονομικές στρατηγικές πρέπει να είναι «αξιόπιστες,

φιλόδοξες και να προσαρμόζονται ανάλογα με τη χώρα».

27 Ιουλ 2013

50o Ράλλυ Αιγαίου: Μαγευτική ιστιοδρομία στα Κουφονήσια & επιβεβαίωση της επικράτησης του Optimum 3 – Aspida





Μια διαφορετική μέρα ήταν η σημερινή ( 26/7 ) για τους πεντακόσιους ιστιοπλόους του 50ου επετειακού Ράλλυ Αιγαίου.
Ο στόλος  «περικύκλωσε» όπως αυτός μοναδικά ξέρει το πανέμορφο Κουφονήσι  προκειμένου να εκτελέσει την παράκτια ιστιοδρομία που περιελάμβανε το πρόγραμμα της διοργάνωσης. Με φυσικούς θεατές τους εκατοντάδες δεκάδες τουρίστες και κατοίκους του νησιού τα 46 σκάφη έδωσαν μια ξεχωριστή μάχη λίγο πριν βάλουν πλώρη για την τελευταία ιστιοδρομία και τον τερματισμό στο Σούνιο.

Προσαρμοστικότητα επιδεικνύει η Cosco

Μία κίνηση πίσω και δύο εμπρός έκανε χθες η Cosco, μετά την έκτακτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί με τη συμμετοχή της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της διοίκησης του ΟΛΠ για να βρεθεί λύση στο θέμα του φιλικού διακανονισμού.  
Ειδικότερα, η Cosco έκανε ένα βήμα πίσω σε σχέση με τη στάση που κράτησε την Πέμπτη αποδεχόμενη τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», την παράταση στις διαπραγματεύσεις σε ό,τι αφορά το φιλικό διακανονισμό, ώστε να απαντηθούν τα 22 ερωτήματα που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να βρεθεί η νομιμοποιητική βάση που επεσήμανε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Η Costa Crociere ξεκίνησε κρουαζιέρες από το Ηράκλειο Κρήτης







Εκδήλωση για το «καλωσόρισμα», του κρουαζιερόπλοιου «Costa Mediterranea» στο λιμάνι του Ηρακλείου, πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, την Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013.

Αφορμή για την εκδήλωση αποτέλεσε η επίσημη έναρξη των δρομολογίων κρουαζιέρας, της εταιρείας Costa Crociere για την εαρινή περίοδο 2013, με σημείο εκκίνησης-λήξης (home port) το λιμάνι του Ηρακλείου.

Αποκαλυπτικές εικόνες από το λιώσιμο των πάγων φέρνει στο «φως» βίντεο του Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου

Δείτε το Βιντεο: http://www.youtube.com/watch?v=TBRG88eoQtg

Αποκαλυπτικές εικόνες από το λιώσιμο των πάγων στο Βόρειο Πόλο φέρνει στο «φως» το παρακάτω βίντεο του Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου που παρακολουθεί την κατάσταση στην Αρκτική από το 2000.


Προφυλάκιση-σοκ του Β. Ρέστη

Ανακρίτρια και εισαγγελέας έκριναν τον εφοπλιστή ως ύποπτο φυγής - Ο επιχειρηματίας είχε επιστρέψει το ποσό των 5,8 εκατ. ευρώ

Προφυλακιστέος κρίθηκε, μετά την απολογία του στην ανακρίτρια Ρέα Κατσιβέλη, ο επιχειρηματίας Βίκτωρας Ρέστης, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για υπεξαίρεση και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

26 Ιουλ 2013

Συμφώνησαν ΟΛΠ-Cosco για παράταση διαπραγματεύσεων






 Μετά από συνεννόηση με το εποπτεύον Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και το ΤΑΙΠΕΔ, η ΟΛΠ Α.Ε. ζήτησε από την ΣΕΠ Α.Ε.-Cosco  παράταση του χρόνου διαπραγματεύσεων μέχρι τις 29.08.2013 για τον φιλικό διακανονισμό που προβλέπει την παραχώρηση του δυτικού τμήματος τςη προβλήτας ΙΙΙ στους Κινέζους.

“Κοινοβουλευτικό και νομοθετικό πραξικόπημα υπέρ των εφοπλιστών και εναντίον των ναυτεργατών”…




…. καταγγέλλει ο βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών και υπεύθυνος για τα θέματα ναυτιλίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας και προαναγγέλλει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει την παρέμβαση του Προέδρου της Βουλής


 Σύμφωνα με την καταγγελία – δήλωση του βουλευτή, οι Υπουργοί Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης και Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτ. Βαρβιτσιώτης με Κοινή Υπουργική Απόφαση θεσμοθέτησαν την σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για τους ναυτικούς της ποντοπόρου ναυτιλίας, τη διάταξη δηλαδή που πριν 2 μήνες είχε απορρίψει με ονομαστική ψηφοφορία η πλειοψηφία της Βουλής των Ελλήνων!

Περί ναύλων στην ακτοπλοία....






 Από το 2002, οι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες επιβατών και οχημάτων καθορίζονται ελεύθερα, βάσει ποσοτικών και γεωγραφικών κριτηρίων, σύμφωνα με την Κοινοτική νομοθεσία.



Ø  Εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές και οι συνδέσεις νησιών που δεν πληρούν τα κριτήρια αυτά. Εκεί το κράτος καθορίζει ανώτατη τιμολόγηση για την οικονομική θέση επιβατών, τα ΙΧΕ οχήματα μήκους ως 4,25 μέτρα, καθώς και ανά μέτρο για τα φορτηγά.

Αποτελέσματα 110ης Συνόδου του Συμβουλίου του ΙΜΟ






1. Διεξήχθη το χρονικό διάστημα 15-19.07.2013 στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ στο Λονδίνο, η 110η Σύνοδος του Συμβουλίου του ΙΜΟ, στο οποίο όπως είναι γνωστό η Ελλάδα συμμετέχει στην κατηγορία "Α" (Δέκα Κ-Μ που έχουν «μέγιστο» ενδιαφέρον στην παροχή διεθνών θαλασσίων μεταφορών).


Πρόταση για το λιμάνι κρουαζιέρας στο Φάληρο



 

Υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ έχει ζητήσει ο κ. Βαρβιτσιώτης να τεθεί το λιμάνι κρουαζιέρας του Φαλήρου, σε περίπτωση που τελικά υπάρξει ενδιαφέρον και γίνει το έργο. «Αυτό που έθεσα εγώ στο τραπέζι της συζήτησης είναι, σε περίπτωση που προχωρήσει το “λιμάνι - κρουαζιέρα” στο Φαληρικό Ορμο στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα της μαρίνας του σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, αν υπάρχει κάποια πρόταση μέσα στα πλαίσια των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα από “κρουαζιεράδες”, είναι η ανάγκη αυτό να ανήκει στο έλεγχο του ΟΛΠ». Και αυτό γιατί όπως εξήγησε: «Εμείς ζητάμε έναν κρατικό έλεγχο στα τιμολόγια της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.

Κρίσιμη σύσκεψη για το μέλλον του ΟΛΠ




Το «λευκό καπνό» αναμένει σήμερα η αγορά από την έκτακτη συνάντηση ΤΑΙΠΕΔ - Cosco(ΣΕΠ) - ΟΛΠ ΟΛΠ προκειμένου να βρεθεί λύση με το φιλικό διακανονισμό, ο οποίος βρίσκεται στον αέρα, και ενδεχομένως και τα σχέδια ιδιωτικοποίησής του σε περίπτωση που η κινέζικη εταιρεία κάνει πράξει την προειδοποίησή της και προχωρήσει το θέμα στη διαιτησία.  
Χθες, λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις του ΥΝΑ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ότι δεν υπάρχει ακόμα νομική βάση που να στηρίζει το φιλικό διακανονισμό (νέα επένδυση 220 εκατ. ευρώ επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ) και ότι θα ζητηθεί παράταση στις διαπραγματεύσεις που σύμφωνα με το μνημόνιο που είχε υπογραφεί έληγε χθες, η Cosco αρνήθηκε να δεχθεί παράταση για το φθινόπωρο.

25 Ιουλ 2013

5,8 εκατ. ευρώ από τον Βίκτωρα Ρέστη στο Παρακαταθηκών και Δανείων

Κίνηση καλής θέλησης από τον εφοπλιστή που αρνείται την κατηγορία που του αποδίδεται. 

Tην πρόθεσή του να καταθέσει τα 5,8 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και μάλιστα πριν την αυριανή απολογία του στην ανακρίτρια, εξέφρασε ο Βίκτωρας Ρέστης. 

Μεγάλες ταχύτητες στην 3η ιστιοδρομία στο 50ο Ράλλυ Αιγαίου-Ξεχώρισαν τα φαβορί







Ακόμη μια σπουδαία εμπειρία έζησαν κατά την 3η ιστιοδρομία από την Πάτμο στο Κουφονήσι οι ιστιοπλόοι των 46 σκαφών που παίρνουν μέρος στο 50ο Ράλλυ Αιγαίου.
Από τις τρεις κούρσες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα στη φετινή διοργάνωση αυτή ήταν η πιο γρήγορη και η πιο απολαυστική για πληρώματα και κυβερνήτες αφού ταξίδεψαν κάτω από ιδανικές συνθήκες και έδωσαν στα σκάφη υψηλές ταχύτητες.

Μ.Βαρβιτσιώτης: «Το μεγάλο μου πρόβλημα είναι: θα είναι οικονομικά βιώσιμες τον Οκτώβριο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες;»





Ανησυχεί για το μέλλον των ακτοπλοϊκών εταιρειών ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Είπε:
«Υπάρχουν οι εμπορικές τιμές, οι οποίες απέχουν από τις τιμές των τιμοκαταλόγων και οι εμπορικές τιμές διαμορφώνονται με δύο τρόπους.

Καταργείται ο διαχωρισμός των σκαφών αναψυχής σε επαγγελματικά και ιδιωτικά

 

 

Και τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής θα ναυλώνονται αλλά θα πληρώνουν τέλος πλόων και ΦΠΑ στις αγοραπωλησίες.

Σε ενοποίηση των σκαφών αναψυχής επαγγελματικών και ιδιωτικών θα προχωρήσει η κυβέρνηση όπως  τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου  Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Το ΤΑΙΠΕΔ έβγαλε από τις προτεραιότητές του τον ΟΛΠ







Πίσω χρονικά πηγαίνει η αξιοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ από την κυβέρνηση και υπάρχει πιθανότητα να δοθεί προτεραιότητα σε άλλα λιμάνια από το ΤΑΙΠΕΔ, πριν ασχοληθεί με τον Πειραιά. Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτη σε συνάντηση που είχε σήμερα με τους δημοσιογράφους. Όπως επεσήμανε το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να πάρει απόφαση όμως υπάρχει προβληματισμός για τον ΟΛΠ.

Το Λιμάνι του Πειραιά διεθνής κόμβος car-terminal στη Μεσόγειο



     


 Την ολοκλήρωση του έργου του επιλιμένιου εμπορευματικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., στο car-terminal του Ν. Ικονίου, πιστοποίησαν με αυτοπρόσωπη παρουσία τους ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ Γιώργος Ανωμερίτης και ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κώστας Σπηλιόπουλος συνοδευόμενοι από διοικητικά και τεχνικά στελέχη των δύο εταιριών και της «ΑΚΤΩΡ», η οποία κατασκεύασε το έργο.

Σε επιφυλακή η ΠΝΟ για τα προβλήματα της ναυτεργασίας





Η ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: 

"Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την χθεσινή έκτακτη συνεδρίασή της, εξέτασε διεξοδικά τις ρυθμίσεις, που περιλαμβάνονται στον Κανονισμό για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC), που δημοσιεύθηκε πρόσφατα (ΦΕΚ 1671 Β΄), εστιάζοντας στο περιεχόμενο της παραγράφου 1 του άρθρου 6, που αναφέρεται στη σύμβαση ναυτολόγησης.

"Πρόκληση οι νέες – μέσα σε 10 μήνες – αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας"




Mε αφορμή την Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτ. Βαρβιτσιώτη που δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1772/23-7-2013) με την οποία αναπροσαρμόζονται ή και αυξάνονται οι ναύλοι επιβατών και οχημάτων σε μια σειρά από ακτοπλοϊκές γραμμές, όπου ισχύει η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση ο βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε τα εξής :

«Αποτελεί πρόκληση απέναντι στους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα και στους νησιώτες η δεύτερη αύξηση μέσα σε λιγότερο από 10 μήνες στα ναύλα των πλοίων, που εκτελούν δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό και σε μια σειρά από τοπικές γραμμές σε όλη την Ελλάδα.

Προσέλκυση επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης




- Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στο πλαίσιο της  συνεργασίας  και των συναντήσεων που έχει ξεκινήσει με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πραγματοποίησε συνάντηση με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.

Μεγάλο ρίσκο οι επενδύσεις στη Ναυτιλία

Αν και  η αύξηση χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου  τον περασμένο  Ιούνιο κινήθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από ό,τι  στα τέλη του 2009 και πιο  συγκεκριμένα κατά 6,63%, δημιουργώντας  μεγαλύτερες προσδοκίες για ανάκαμψη της αγοράς ιδιαίτερα από τα τέλη του 2014, παρ’ όλα αυτά υπάρχουν οι  μετριοπαθείς εκτιμήσεις του WTO για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου και του IMF για την ανάπτυξη της Παγκόσμιας οικονομίας, οι οποίες λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ανάκαμψη της ναυτιλιακής αγοράς επηρεάζοντας αρνητικά τα οφέλη από την μειωμένη αύξηση χωρητικότητας.

Νέα συμβόλαια αξίας 1,5 δισ. δολαρίων για την Ocean Rig

 
Νέα συμβόλαια για τα drillships της εταιρείας αξίας περίπου 1,5 δισ. δολαρίων έκλεισε η θυγατρική της Dryships, η Ocean Rig, φτάνοντας τα έσοδα που θα έχει τα επόμενα χρόνια από τα συμβόλαια που έχει υπογράψει στα 6,1 δισ. δολάρια.

24 Ιουλ 2013

Νηνεμία στον τομέα αγοραπωλησιών πλοίων



Σε αρκετά χαμηλά επίπεδα τη προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο τομέας αγοραπωλησιών με
μόνο 3 πράξεις να έχουν πραγματοποιηθεί στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και με μηδενικές
πράξεις στα δεξαμενόπλοια.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

Φωτορεπορτάζ από το 50ο Ράλλυ Αιγαίου

Κάντε "κλικ" στην ένδειξη "περισσότερα" για να δείτε συναρπαστικές φωτογραφίες από το 50ο Ράλλυ Αιγαίου. 

Σύμμαχος ο καιρός για Κουφονήσι-Πήρε κεφάλι του Optimum3




Στο πιο ενδιαφέρον στάδιο μπαίνει πλέον το 50ο Ράλλυ Αιγαίου που το πρωί της Τετάρτης (24/7) άφησε πίσω του την Πάτμο κι άνοιξε πανιά για το Κουφονήσι , τελευταίο σταθμό για τον πολύχρωμο στόλο πριν τερματίσει το σαββατοκύριακο στο Σούνιο.

Μετά τις δυο πρώτες ιστιοδρομίες το Optimum3 Aspida των Περικλή Λιβά και Νίκου Λάζου έχει αποκτήσει ένα σαφές προβάδισμα που του έχουν χαρίσει οι δυο συνεχείς νίκες ωστόσο όλα θα κριθούν στις δυο τελευταίες ιστιοδρομίες καθώς και σε αυτή που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά από το Κουφονήσι.

«Συντριπτικό χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών»









Οι Ενώσεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝΠΕΕΜΑΓΕΝ εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

          «Σήμερα πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, μετά από αίτημα των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Κεφάλαιο – κυβέρνηση- Ευρωπαϊκή Ένωση – ΔΝΤ, με την αντιλαϊκή πολιτική τους, αυξάνουν διαρκώς το βαθμό εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, των εργαζομένων, κατακρεουργούν δικαιώματα, για την ενίσχυση της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου.
          Με την Υπουργική Απόφαση (αριθ.3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» παραβιάζεται ακόμα και ο ν.4078/2012 που επικύρωσε την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006).

Καταγγελίες για τη νομιμοποίηση των ατομικών συμβάσεων εργασίας στη ναυτιλία







Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Άθλια, αντιδημοκρατική και πραξικοπηματική είναι η ενέργεια του ΥΝΑ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να περάσει μέσω της Υπουργικής απόφασης τη διάταξη η οποία αναφέρει ότι «σε περίπτωση που δεν υφίσταται σε ισχύ Συλλογική Σύμβαση εργασίας που έχει εφαρμογή, οι όροι και οι συνθήκες ναυτολόγησης του Ναυτικού συμφωνούνται ελεύθερα από τα συμβαλλόμενα μέρη και καταχωρούνται στην γραπτή σύμβαση» (Υπουργική απόφαση 3522.2/08/2013 με τίτλο «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας», άρθρο 6 της Υπουργικής απόφασης).

Κρουαζιέρα: Τα ελληνικά λιμάνια διεκδικούν μέρος των 38 δισ.ευρώ




Πυρετώδεις διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη στα μεγάλα λιμάνια της χώρας προκειμένου να δυναμώσουν στον τομέα της κρουαζιέρας, με καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες ώστε να μεγαλώσουν το μερίδιό τους σε μία πίτα που «φουσκώνει» χρόνο με τον χρόνο αποφέροντας  δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι ενδεικτικό ότι παρά τη δύσκολη πορεία της οικονομίας και τις μνήμες καταστροφής από το  ναυάγιο  του Costa Concordia η  κρουαζιέρα στην Ευρώπη κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη το 2012, προσελκύοντας νέους πελάτες με μεγαλύτερα πλοία.

«Πόλεμος» δισεκατομμυρίων μεταξύ Κίνας - Ν. Κορέας για τα ναυπηγεία

 


Σκληραίνει ο «πόλεμος» των ναυπηγείων ανάμεσα στην Κίνα και τη Νότια Κορέα που κάνουν πλέον διευρυμένη χρήση των δυνατοτήτων των πιστωτικών τους ιδρυμάτων προκειμένου να αντέξουν την κρίση και να κερδίσουν τη μάχη των νέων παραγγελιών. Οι τράπεζες των δύο χωρών ενισχύουν με δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια τα ναυπηγεία τους, προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά τους και αντέξουν στην κρίση. Μόνο τις τελευταίες ημέρες η Industrial Bank of China έδωσε 6,5 δισ. δολάρια, ενώ στην Κορέα το ποσό για τη διάσωση των ναυπηγείων STX φτάνει τα 2,67 δισ. δολάρια.