18 Ιαν 2013

Ναυτιλία: Μειώθηκε κατά 3,6% ο Ελληνικός Εμπορικός Στόλος

Σε μία εποχή που η οικονομία της Ελλάδας έχει ανάγκη την ελληνική ναυτιλία, τα μέτρα που έχουν ληφθούν αλλά και η τεράστια γραφειοκρατία οδηγούν στην απομάκρυνση από το ελληνικό νηολόγιο όλο και περισσότερων πλοίων. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή μείωση κατά 3,6% παρουσίασε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 κοχ και άνω, το μήνα Νοέμβριο 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Νοεμβρίου 2011, έναντι μείωσης 3,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

«Μαύρη τρύπα» ύψους ενός δισ. στον προϋπολογισμό του ΝΑΤ

Οργανικό έλλειμμα 993,4 εκατ. ευρώ προβλέπει ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2013. Τα έσοδα του ταμείου των ναυτικών υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στα 251.223.577 ευρώ και τα έξοδα στο 1.244.611.594 ευρώ. Για το ΚΑΑΝ (Κεφάλαιο Ανεργίας - Ασθένειας Ναυτικών) προβλέπεται ποσό 50 εκατ. ευρώ, ενώ εγγράφεται ποσό 133 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΚΕΑΝ (Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτικών). Από τη μείωση των επικουρικών συντάξεων προβλέπεται αύξηση των εσόδων του ΚΕΑΝ κατά 13 εκατ. ευρώ.

China Daily: Η Cosco θέλει το 60% του ΟΛΠ

Το 60% του λιμανιού του Πειραιά σχεδιάζει να αποκτήσει ο μεγαλύτερος ιαπωνικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της China Daily.

Όπως αναφέρει το πρακτορείο, το ποσό της επένδυσής εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ, ενώ η Cosco θα καταθέσει την επενδυτική της πρόταση μόλις η Αθήνα ανακοινώσει το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των δύο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας. Ο κινεζικός όμιλος αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Κ.Μουσουρούλης: Προσπάθεια Να Αποκατασταθούν Οι Μισθολογικές Αδικίες

- Αντιδράσεις από την Ενωση Πλοιάρχων

«Μένος» κατά των ναυτικών καταλόγισε χθες στην κυβέρνηση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων ΕΝ, Γιώργος Βλάχος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τη νέα χρονιά. Παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλη, ο πρόεδρος των πλοιάρχων είπε ότι η ανταμοιβή του ναυτικού για τη διαχρονική προσφορά του είναι η εξευτελισμός και ο αφανισμός του.

Ναυτιλία: Μαύρες οι προβλέψεις για το 2013 λόγω έλλειψης χρηματοδότησης

Όλες οι αναλύσεις και οι εκτιμήσεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2013 είναι από ιδιαίτερα επιφυλακτικές έως αρνητικές. Αιτία είναι η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Επίσης κοινό σημείο αναφοράς στις περισσότερες αναλύσεις από
όπου θα εξαρτηθεί και η πορεία της ναυλαγοράς είναι η ανάπτυξη των οικονομιών της Ανατολικής Ασίας και ιδίως της Κίνας αφού η ανάπτυξη της είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ζήτηση για πρώτες
ύλες και κυρίως για Iron Ore και Coal.

«Εικάζεται ότι σε περίπτωση που η ναυλαγορά κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2012 και δεδομένης της έλλειψης χρηματοδότησης είναι ότι η αδυναμία refinance θα οδηγήσει είτε σε κατασχέσεις πλοίων ή σε αύξηση των πλοίων προς πώληση, δημιουργώντας περαιτέρω πτωτικές τάσεις στις τιμές
τους και οδηγώντας περισσότερα πλοία προς διάλυση ιδιαίτερα πλοία που έχουν χτιστεί πριν το 1995 καθώς θα έχουν πολύ σκληρό ανταγωνισμό μετά την μεγάλη αύξηση του τονάζ το 2012 αλλά και τη συνεχιζόμενη το 2013, που υπολογίζεται περίπου στο 6%» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA