Στην «κλειστή λέσχη» που περιλαμβάνει τα πιο ποιοτικά πλοία του κόσμου
διατηρεί την πρωτοκαθεδρία η ελληνική σημαία, η οποία εξακολουθεί να
αποτελεί πόλο έλξης για τους παραδοσιακούς Ελληνες πλοιοκτήτες.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG), η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα, στα ελάχιστα πλοία παγκοσμίως που καταφέρουν να διακρίνονται για τα πιο υψηλά στάνταρ ασφαλείας ναυσιπλοΐας (safety) και πλοίου (security) η συντριπτική πλειοψηφία αυτών φέρουν την ελληνική σημαία.
Τα εν λόγω πλοία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «Qualship 21» ή όπως είναι η πλήρης ονομασία του «Quality Shipping for the 21st Century Program» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, της πιο αυστηρής ακτοφυλακής στον κόσμο. Τα κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι πολύ αυστηρά και μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου των υπό ξένη σημαία πλοίων που έπιασαν αμερικανικά λιμάνια κέρδισαν το χαρακτηρισμό «Qualship 21».
Ειδικότερα για το 2012 περιελήφθησαν στο «Qualship 21» μόνο 480 πλοία, εκ των οποίων τα 102 ήταν υπό ελληνική σημαία, δηλαδή το 21,5% των πλοίων. Η επιτυχία για την ελληνική σημαία γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή εάν υπολογιστεί ότι ο υπό ελληνική σημαία στόλος εκπροσωπεί με βάση τον αριθμό των πλοίων μόλις το 1,57% του παγκοσμίου. Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης περιλαμβάνονται πλοία υπό σημαία Marshal Islands (95) και στην τρίτη θέση πλοία υπό σημαία Λιβερίας (85).
Το πρόγραμμα «Qualship 21», που άρχισε το 2001, καθιερώνει ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας και παροχής κινήτρων για πλοία υπό ξένη σημαία που καταπλέουν σε λιμένες των ΗΠΑ, που περιλαμβάνει το σχετικό πιστοποιητικό, μειωμένες επιθεωρήσεις κ.λπ.
Στην ετήσια έκθεση της USCG περιλαμβάνονται ακόμη τα ετήσια αποτελέσματα των ελέγχων στα λιμάνια των ΗΠΑ. Οπως εκτιμά η USCG, η απόδοση των ξένων πλοίων στα θέματα ασφαλείας ήταν μεικτή. Από τη μία πλευρά υπήρξε μια άνοδος στον αριθμό των κρατήσεων, παρά το γεγονός ότι οι έρευνες ήταν λιγότερες κατά 6% το 2012.
Ως αποτέλεσμα αυτής της σχέσης ο συνολικός ετήσιος δείκτης κρατήσεων αυξήθηκε, σύμφωνα με τον αρχηγό της Αμερικανικής Ακτοφυλακής Joseph A. Servidio.
Οταν το αποτέλεσμα αυτό συνδυαστεί με μία μείωση κατά 3% του αριθμού των πλοίων που «έπιασαν» στα αμερικανικά λιμάνια, τότε η εικόνα είναι ανησυχητική, πρόσθεσε ο Αμερικανός αξιωματούχος.
Νέα πλοία στη σημαία
Στο μεταξύ δύο ακόμη πλοία έφερε στην ελληνική σημαία τον τελευταίο μήνα
ο Ομιλος Αγγελικούση, σύμφωνα με τις σχετικές εγκριτικές πράξεις που
υπέγραψαν οι συναρμόδιοι υπουργοί. Ειδικότερα την ελληνική σημαία θα
υψώσει το νεότευκτο φορτηγό πλοίο «Anangel Elegance» της θυγατρικής
Anangel Maritime, το οποίο χτίζεται στα ναυπηγεία «Shanghai Waigaoqiao»
της Κίνας, 106.727 κόρων ολικής χωρητικότητας. Την ελληνική σημαία θα
υψώσει και το πλοίο μεταφοράς υγραερίου «Woodside Goode» της άλλης
θυγατρικής του ομίλου, της Maran Gas.
Την ελληνική σημαία θα υψώσουν άμεσα τέσσερα πλοία ισάριθμων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Πρόκειται για:
Το 2012 οι αφίξεις πλοίων και οι έλεγχοι μειώθηκαν, ενώ οι κρατήσεις πλοίων αυξήθηκαν. Το 2012, συνολικά 9.011 διαφορετικά πλοία, από 87 διαφορετικές σημαίες, «έδεσαν» 72.309 φορές σε αμερικανικά λιμάνια. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή διενέργησε 9.469 ελέγχους σε ό,τι αφορά τη SOLAS και 8.627 ελέγχους σε ό,τι αφορά τον ISPS στα πλοία αυτά.
Ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν το 2012, γιατί εμφάνισαν ελλείψεις σε θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια ναυσιπλοΐας (safety), αυξήθηκε ελαφρά από 97 σε 105. Επίσης ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν για ελλείψεις που παρουσίασαν σε θέματα ασφαλείας (security) μειώθηκε από 18 το 2011 σε οκτώ το 2012.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ - lkar@naftemporiki.gr
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG), η οποία κυκλοφόρησε πρόσφατα, στα ελάχιστα πλοία παγκοσμίως που καταφέρουν να διακρίνονται για τα πιο υψηλά στάνταρ ασφαλείας ναυσιπλοΐας (safety) και πλοίου (security) η συντριπτική πλειοψηφία αυτών φέρουν την ελληνική σημαία.
Τα εν λόγω πλοία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα «Qualship 21» ή όπως είναι η πλήρης ονομασία του «Quality Shipping for the 21st Century Program» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, της πιο αυστηρής ακτοφυλακής στον κόσμο. Τα κριτήρια για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι πολύ αυστηρά και μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου των υπό ξένη σημαία πλοίων που έπιασαν αμερικανικά λιμάνια κέρδισαν το χαρακτηρισμό «Qualship 21».
Ειδικότερα για το 2012 περιελήφθησαν στο «Qualship 21» μόνο 480 πλοία, εκ των οποίων τα 102 ήταν υπό ελληνική σημαία, δηλαδή το 21,5% των πλοίων. Η επιτυχία για την ελληνική σημαία γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή εάν υπολογιστεί ότι ο υπό ελληνική σημαία στόλος εκπροσωπεί με βάση τον αριθμό των πλοίων μόλις το 1,57% του παγκοσμίου. Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης περιλαμβάνονται πλοία υπό σημαία Marshal Islands (95) και στην τρίτη θέση πλοία υπό σημαία Λιβερίας (85).
Το πρόγραμμα «Qualship 21», που άρχισε το 2001, καθιερώνει ένα σύστημα αξιολόγησης ποιότητας και παροχής κινήτρων για πλοία υπό ξένη σημαία που καταπλέουν σε λιμένες των ΗΠΑ, που περιλαμβάνει το σχετικό πιστοποιητικό, μειωμένες επιθεωρήσεις κ.λπ.
Στην ετήσια έκθεση της USCG περιλαμβάνονται ακόμη τα ετήσια αποτελέσματα των ελέγχων στα λιμάνια των ΗΠΑ. Οπως εκτιμά η USCG, η απόδοση των ξένων πλοίων στα θέματα ασφαλείας ήταν μεικτή. Από τη μία πλευρά υπήρξε μια άνοδος στον αριθμό των κρατήσεων, παρά το γεγονός ότι οι έρευνες ήταν λιγότερες κατά 6% το 2012.
Ως αποτέλεσμα αυτής της σχέσης ο συνολικός ετήσιος δείκτης κρατήσεων αυξήθηκε, σύμφωνα με τον αρχηγό της Αμερικανικής Ακτοφυλακής Joseph A. Servidio.
Οταν το αποτέλεσμα αυτό συνδυαστεί με μία μείωση κατά 3% του αριθμού των πλοίων που «έπιασαν» στα αμερικανικά λιμάνια, τότε η εικόνα είναι ανησυχητική, πρόσθεσε ο Αμερικανός αξιωματούχος.
Την ελληνική σημαία θα υψώσουν άμεσα τέσσερα πλοία ισάριθμων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Πρόκειται για:
- το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «Delta Star» της Delta Tankers,
- το υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιο «Happy Lady» της εταιρείας Adriatic Vantures,
- το φορτηγό πλοίο «Ionic» της εταιρείας Nereus Shipping», το οποίο έφερε πριν σημαία Παναμά και
- το φορτηγό πλοίο «Thessaloniki» της εταιρείας Chronos Shipping, το οποίο επίσης έφερε πριν σημαία Παναμά.
Το 2012 οι αφίξεις πλοίων και οι έλεγχοι μειώθηκαν, ενώ οι κρατήσεις πλοίων αυξήθηκαν. Το 2012, συνολικά 9.011 διαφορετικά πλοία, από 87 διαφορετικές σημαίες, «έδεσαν» 72.309 φορές σε αμερικανικά λιμάνια. Η Αμερικανική Ακτοφυλακή διενέργησε 9.469 ελέγχους σε ό,τι αφορά τη SOLAS και 8.627 ελέγχους σε ό,τι αφορά τον ISPS στα πλοία αυτά.
Ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν το 2012, γιατί εμφάνισαν ελλείψεις σε θέματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια ναυσιπλοΐας (safety), αυξήθηκε ελαφρά από 97 σε 105. Επίσης ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κρατήθηκαν για ελλείψεις που παρουσίασαν σε θέματα ασφαλείας (security) μειώθηκε από 18 το 2011 σε οκτώ το 2012.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ - lkar@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.