31 Οκτ 2013

Επιστολή του Μιχ.Λάμπρου στον Μ.Βαρβιτσιώτη με 6 προτάσεις για την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού



Κύριον                                                                                       29/10/2013
Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη,
Υπουργόν Ναυτιλίας και Αιγαίου,
Πειραιά                                                                                 



Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,                       



Ε Π Ε Ι Γ Ο Ν



Θέμα: Νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό



Αναμένοντας το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου για τον θαλάσσιο τουρισμό που όπως έχετε εξαγγείλει θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή προς ψήφιση, θα ήθελα να επισημάνω ορισμένα σημεία τα οποία θεωρώ ότι χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.




Βέβαια ίσως τα περισσότερα σημεία να τα γνωρίζετε, όμως μια υπενθύμιση κάνει πάντα καλό, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα τόσο σπουδαίο νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό και για την εθνική μας οικονομία.



Ως  μια γενική παρατήρηση θα ήθελα να τονίσω ότι το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό αποτελεί κατά την γνώμη μου μια μοναδική ευκαρία να αποδυναμώσομε ό,τι ελαφρυντικά ισχύουν για τα σκάφη αναψυχής στις γειτονικές μας χώρες, κυρίως την Τουρκία, την Κροατία και το Μαυροβούνιο, ούτως ώστε οι πολυπληθείς ιδιοκτήτες και οι ναυλωτές που κατά κανόνα επιλέγουν κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά να χρησιμοποιούν πλέον τις Ελληνικές Μαρίνες για έναρξη και τέλος των ταξιδίων τους και να ελλιμενίζουν τα σκάφη στον Ελλαδικό χώρο. Για να γίνουν όμως όλα αυτά θα πρέπει απαραίτητα να απολαμβάνουν τουλάχιστον τα ίδια προνόμια που σήμερα τους παρέχουν οι γειτονικές μας χώρες καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο την Ελλάδα ως ένα ανταγωνιστικό προορισμό.



Η νομοθεσία που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα δημιουργεί σύγχυση και αδυναμία σωστής αντίδρασης και αποδοχής από τους ιδιοκτήτες, ναυλωτές, μεσίτες, πράκτορες, managers και Πλοιάρχους των σκαφών αναψυχής κάθε κατηγορίας.



Παραθέτω κατωτέρω μερικά πιο συγκεκριμένα στοιχεία /παρατηρήσεις που έλαβα πρόσφατα από Πλοιοκτήτες και μεσίτες σκαφών αναψυχής που θεωρούν ως τα βασικότερα για να μεταμορφώσουν την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία σε μια σωστή, χωρίς γραφειοκρατίες και άσκοπες καθυστερήσεις, εντελώς νέα κατάσταση, που σαφώς θα προσελκύσει σκάφη αναψυχής στην Ελληνική σημαία και γενικότερα στην Ελληνική επικράτεια.



1)   Απλοποίηση και διευκόλυνση των διαδικασιών των σκαφών αναψυχής στις αφίξεις και αναχωρήσεις σε όλα τα λιμάνια της χώρας.  Καθορισμένες εκ των προτέρων διαδικασίες σε όλα τα λιμάνια, βασισμένες στις διαδικασίες αναφοράς με την χρήση internet.  Απλουστευμένα και standard ναυλοσύμφωνα για τον έλεγχο από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία που θα συμπεριλαμβάνουν επίσης και τις διαδικασίες υπολογισμού του ΦΠΑ.  Γιατί το ΦΠΑ να μην υπολογίζεται και να εισπράττεται από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία;  Το ίδιο ποσοστό ΦΠΑ πρέπει να υπολογίζεται για όλες τις ναυλώσεις.



2)   Άμεση άρση του καμποτάζ για όλα τα υπό ξένες σημαίες σκάφη ή τουλάχιστον για τα σκάφη που φέρουν σημαία κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια προνόμια και να τηρούνται οι ίδιες διαδικασίες που ισχύουν για τα υπό Ελληνική σημαία σκάφη αναψυχής.



3)   Προμήθεια καυσίμων σε τράνζιτ τιμές να ισχύει για όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών σκαφών, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία. Αυτή η διάταξη θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα από την πώληση καυσίμων στα σκάφη, τα οποία δυστυχώς σήμερα αναγκάζονται να προσεγγίζουν Τουρκικά λιμάνια ή λιμάνια του Μαυροβουνίου, όπου ισχύει η ελεύθερη άνευ όρων προμήθεια.



4)   Εάν τα επαγγελματικά σκάφη χρησιμοποιούνται για μικρό διάστημα και για αναψυχή από τους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους να μην ισχύουν επαχθέστεροι όροι και περισσότεροι φόροι από εκείνους που ισχύουν για οποιονδήποτε ναυλωτή σκάφους.



5)   Για τα σκάφη που παραμένουν σε Ελληνικά λιμάνια ή μαρίνες για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να μην επιβάλονται οι συνήθεις φόροι που ισχύουν για εκείνα που είναι διερχόμενα ή που μένουν για μικρό χρονικό διάστημα.  Θα πρέπει επίσης να ισχύσει το ίδιο καθεστώς για όλα τα σκάφη αναψυχής, δηλαδή τα ετήσια τέλη να επιβάλλονται με βάση το μήκος του κάθε σκάφους.



6)   Όσον αφορά τον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας, κρίνομε ότι είναι σκόπιμο να δημιουργηθεί ιδιαίτερη Διεύθυνση στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με αποκλειστική ευθύνη την παρακολούθηση και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται στους κλάδους της Κρουαζιέρας και του yachting. Ως γνωστόν αυτοί οι δύο φορείς εκπροσωπούν το σύνολο της τουριστικής ναυτιλίας της πατρίδας μας και αποτελούν πυλώνες ενίσχυσης της εθνικής μας οικονομίας.



Σας ευχαριστώ που είχατε την καλοσύνη να με ακούσετε γι’ αυτόν τον τόσο σπουδαίο και ζωτικό για την οικονομία μας τομέα.



Με εκτίμηση,







______________

Μιχάλης Λάμπρος

Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC.







Κοινοπ. :

-      κ. Ιωάννη Στουρνάρα, Υπουργόν Οικονομίας,

-      κ. Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργόν Τουρισμού,

-      Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, κ. Α. Στελλιάτον,

-      Ένωση Εφοπλιστών κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.