6 Σεπ 2013

Κρουαζιέρα: Αυξήθηκαν οι Τούρκοι τουρίστες στα ελληνικά νησιά

Ένας από τους παράγοντες που ενισχύουν την αύξηση της κρουαζιέρας στην  Ελλάδα είναι η μεγάλη ζήτηση και το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά, κυρίως του Ανατολικού Αιγαίου, από Τούρκους και Ρώσους επιβάτες, ιδιαίτερα μετά την απλοποίηση χορήγησης visa και την αναμενόμενη μείωση του κόστους σε περίπου  30 με 35 ευρώ  ανά επιβάτη έναντι των 60 με 80 που ισχύει σήμερα.

«Υπολογίζουμε ότι κατά το έτος 2014 θα επισκεφθούν τα Ελληνικά νησιά με κρουαζιερόπλοια πάνω από 80.000 Τούρκοι και Ρώσοι επιβάτες» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος Γενικός Διευθυντής MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC και Αντιπρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας :
«Οι πληροφορίες μας από την Τουρκία αναφέρουν ότι τα μικρά κρουαζιερόπλοια που εκτελούν κρουαζιέρες στα έξι νησιά του πιλοτικού προγράμματος ήτοι την Λήμνο, τη Μυτιλήνη, την Χίο, την Σάμο, την Ρόδο και το Καστελόριζο, είναι πλήρη και υπάρχει μια αρκετά μεγάλη λίστα αναμονής, παρά το γεγονός ότι τη φετινή χρονιά προστέθηκαν και άλλα πλοία.»
Υπάρχει όμως και η «σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού:
«Ο τομέας της κρουαζιέρας που υστερούμε δυστυχώς σημαντικά σε σύγκριση με άλλα κράτη της Μεσογείου είναι το homeporting. Παρά τις συνεχείς προσπάθειες προς τις ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων των υπεύθυνων φορέων και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας διαπιστώνομε με απογοήτευση ότι δεν έχουν ακόμα πεισθεί οι ξένες εταιρείες ότι η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει τις ίδιες ή και καλύτερες διευκολύνσεις και εξυπηρέτησης από την Ιταλία ή την Ισπανία που προηγούνται σε αυτό τον τομέα σημαντικά» τονίζει στο «Π.Θ.» ο Μιχάλης Λάμπρος:
«Γι’ αυτό το τόσο σπουδαίο θέμα μίλησε πρόσφατα και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ο οποίος τόνισε με έμφαση τα εξής:
«Στόχος μας είναι οι κρουαζιέρες να ξεκινάνε και να τελειώνουν το ταξίδι τους σε Ελληνικά λιμάνια και όχι απλά να προσεγγίζουν στα λιμάνια μας.  Μέχρι τώρα κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.  Έχουμε στα χέρια μας ένα ακατέργαστο διαμάντι δισεκατομμύριων που όμως δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε. Είναι απαραίτητο να γίνουν κάποια έργα, όμως το κόστος είναι πολύ μεγάλο.»

Θα μου επιτρέψει ο κύριος Υπουργός να διαφωνήσω.  Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε επωφελώς το homeporting αρκεί να κινηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς υπό την αίγιδα φυσικά των Υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου και Τουρισμού ενωμένοι με σωστό πρόγραμμα επαφών με τις ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, όχι μόνο με αλληλογραφία αλλά με τακτικές επισκέψεις στα γραφεία των εταιρειών στο ΜΙΑΜΙ πρόσωπο με πρόσωπο.  Το έχομε ξαναπεί και το τονίζομε ακόμα μια φορά.  Αυτά τα θέματα δεν λύνονται πίσω από τις καρέκλες των γραφείων, χρειάζεται προσωπική επαφή» και καταλήγει: 
«Είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτούμε την ραγδαία αύξηση του διεθνούς τουρισμού ένα μεγάλο μέρος του οποίου αφορά την Κρουαζιέρα σε ποσοστά αυξήσεων ετησίως στην Ευρώπη 5%, στη Μεσόγειο και Μέση Ανατολή 5%, περιοχές που μπορεί να δραστηριοποιηθούν οι κρουαζιέρες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.