5 Ιουλ 2013

Με αμείωτη ταχύτητα συνεχίζεται το ράλι της ναυαλαγοράς




Ανάλυση
G.Moundreas SA

Το ράλι του BDI συνεχίζεται με αμείωτη ταχύτητα και όπως όλα δείχνουν το σπάσιμο του
φράγματος των 1.200 μονάδων είναι δεδομένο με τα Capes να έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία
ανοδικής πορείας αλλά και τους δείκτες των υπόλοιπων πλοίων να συμμετέχουν σε αυτή την πορεία.


Οι εισαγωγές Coal για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αυξάνονται, καθώς τα
αποθέματα μειώνονται και ενώ η χώρα βρίσκεται εν μέσω καλοκαιριού όπου οι ανάγκες για ενέργεια
είναι αυξημένες. Είναι χαρακτηριστικό ότι 2 Capes και 3 Panamax ναυλώθηκαν σε μία μέρα για να
μεταφέρουν Coal, όταν όλη την προηγούμενη εβδομάδα τα πλοία που είχαν ναυλωθεί ήταν 7 στο
σύνολο η κατά μέσο όρο ένα την ημέρα.
Παράλληλα, και οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα έχουν αρχίσει και αυξάνονται, όχι μόνο γιατί τα
αποθέματα είχα φτάσει σε χαμηλά επίπεδα, στις 8 Μαρτίου έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο των
τελευταίων 4 ετών, αλλά και γιατί οι Traders, λόγω ότι οι τιμές του Iron Ore έχουν αρχίσει και
σταθεροποιούνται, σπεκουλάρουν ότι θα ανέβουν σύντομα και έχουν αρχίσει και αγοράζουν
εκτιμώντας ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα το πουλήσουν σε υψηλότερη τιμή αυξάνοντας έτσι
τα κέρδη τους. Η ανωτέρω διαδικασία της σπέκουλας έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής
του Iron Ore και ταυτόχρονα την αύξηση των ημερησίων εσόδων των Capes. Ταυτόχρονα, οι
εισαγωγές από το Tubarao της Βραζιλίας προς Qingdao, Κίνα, παρουσιάζουν αύξηση, γεγονός που
ωφελεί περισσότερο τα ημερήσια έσοδα, αφού η απόσταση αυτή είναι 11,000 ναυτικά μίλια δηλαδή 3
φορές περισσότερο από τις εξαγωγές από το Port Hedland της Αυστραλίας που είναι και το κύριο
λιμάνι φόρτωσης.
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η πορεία και ο όγκος των νέων παραγγελιών, αντανακλά
και την πεποίθηση των πλοιοκτητών για την πορεία της αγοράς. Οι εταιρίες προβαίνουν σε
παραγγελίες νέων πλοίων όταν πιστεύουν ότι η μελλοντική ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την
προσφορά, προσδοκώντας έτσι μεγαλύτερα κέρδη. Στην παρούσα φάση, και δεδομένου των χαμηλών
τιμών στην αγορά των νεότευκτων πλοίων, η αύξηση των νέων παραγγελιών σηματοδοτεί την
πεποίθηση των πλοιοκτητών ότι η αγορά σιγά-σιγά και ιδιαίτερα μετά το 2014 θα ανακάμψει
σημαντικά. Να σημειώσουμε ότι σε γενικές γραμμές ο μέσος χρόνος παράδοσης ενός νεότευκτου
πλοίου από την ημερομηνία παραγγελίας εκτιμάται περίπου στα 2 χρόνια, άρα η παρούσα αύξηση
των παραγγελιών δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την αγορά ιδιαίτερα από το 2015 αλλά η τάση
της βελτίωσης θα αρχίσει να γίνεται εμφανής από το 2014 όπου το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης
θα εξομαλυνθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.