10 Ιουν 2013

Η ακτοπλοΐα θα επιβιώσει ανεξαρτήτως εθνικότητας


Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το newmoney.gr
Αναδημοσίευση

Ισορροπίες…φόβου για το άμεσο μέλλον επικρατούν στην ελληνική ακτοπλοΐα, αφού είναι δεδομένο ότι η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τον κλάδο και αναζητούνται λύσεις.
Οι πρόσφατες κινητοποιήσεις σε πλοία εταιρειών που χρωστάνε μισθούς πολλών μηνών στους ναυτικούς και στους υπαλλήλους των γραφείων κατέδειξε την αλλαγή νοοτροπίας που υπάρχει πλέον.
Ούτε η πλειοψηφία των ναυτεργατικών σωματείων τράβηξε το σχοινί ούτε οι εταιρείες, οι οποίες έδωσαν 2-3 μισθούς και τα πλοία έλυσαν κάβους και ταξίδεψαν.
Η ρευστότητα είναι δυσεύρετη, όπως συμβαίνει σε όλο τον επιχειρηματικό κόσμο, τα δάνεια αγγίζουν τα 900 εκατομμύρια ευρώ  και το να δέσουν τα πλοία και να μην έχουν έσοδα μόνο να χειροτερέψει την κατάσταση θα έχει ως αποτέλεσμα.
Αν δεν κάνουν δρομολόγια το κατακαλόκαιρο τα πλοία τότε οι ζημιές θα εκτοξευθούν και οι μισθοί δεν πρόκειται να καταβληθούν. Για αυτό τον λόγο και οι δύο πλευρές, ναυτεργασία και εργοδοσία,  υποχώρησαν τόσο όσο χρειάζεται ώστε να μην καταρρεύσει το σύστημα.
Η ακτοπλοΐα θα επιζήσει αυτό το καλοκαίρι όμως τα δύσκολα θα αρχίσουν από το φθινόπωρο. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι ξένα funds περιμένουν στη γωνία για να μπουν σε ακτοπλοϊκά σχήματα για ένα κομμάτι ψωμί και να ελέγξουν το Αιγαίο. Το χρήμα δεν έχει χρώμα και ιδεολογία λένε όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα.
Η ακτοπλοΐα είτε έτσι είτε αλλιώς θα συνεχίσει να υπάρχει ανεξαρτήτως της εθνικότητας των επενδυτών και μεγαλομετόχων της. Η πολυνησιακή μορφή της Ελλάδας την καθιστά εκ των ων ουκ άνευ.
Απλά θα πρέπει η κυβέρνηση να διαλέξει αν θα παραμείνει σε χέρια ελληνικά ή θα έχουμε ελληνική εκπροσώπηση με ξένα κεφαλαία που μάλλον θα έρθουν εξ ανατολών.