20 Νοε 2012

Ο ακτοπλοϊκός κλάδος χρήζει συγχωνεύσεων

Άρθρο-Ανάλυση
του Γιώργου Ξηραδάκη-XRTC



Ύστερα από την επίσημη έναρξη των διαδικασιών διαβούλευσης από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου (το οποίο θα διαρκέσει έως τις 5 Δεκεμβρίου) όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς καλούνται να ανταποκριθούν στο ύψος των περιστάσεων. Άλλωστε όσον αφορά στην ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932/01 η οποία θα πρέπει να συντελεσθεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο. Οι επιβεβλημμένες αλλαγές ορίζουν στην εξεύρεση λύσεων ενίσχυσης της ευελιξίας σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. Παράλληλα, γίνεται εκτενής λόγος για τροποποιήσεις στο καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και των μεγεθών των πλοίων.

ΟΛΘ: Τον Φεβρουάριο του 2013 οι οικονομικές προσφορές για τη μαρίνα

Μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου θα κατατεθούν στην ΟΛΘ ΑΕ οι δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στην α΄ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Αυτό προβλέπει η προκήρυξη της β΄ φάσης του σχετικού διαγωνισμού για τα δύο επιχειρηματικά σχήματα που προκρίθηκαν από την α΄ φάση –συνολικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τρία σχήματα. Πρόκειται συγκεκριμένα για την εταιρία Lamda Development S.A. και την κοινοπραξία Άκτωρ Α.Τ.Ε., ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kröslin GMBH.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την Άνοιξη του 2013, με ελάχιστη χρονική απόκλιση έναντι του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

ΠΕΝΕΝ: Η δρομολόγηση ελληνικών πλοίων με ιταλική σημαία

Φωτό: Ο πρέοδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

"Η ναύλωση και η δρομολόγηση πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες στην γραμμή της Αδριατικής με Ιταλική σημαία και μικτό πλήρωμα (Έλληνες και Ιταλούς) συνιστά μια σοβαρή εξέλιξη που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους Έλληνες Ναυτεργάτες, τις θέσεις εργασίας και τα θεσπισμένα και συγκροτημένα δικαιώματά τους. Την αρχή έκανε η ΑΝΕΚ.

Η ανωτέρω εταιρεία δεν έχει ως τώρα (20/11/2012) κανενός είδους διαπραγμάτευση με την ΠΝΟ και τα κλαδικά Ναυτεργατικά Σωματεία, επίσης, όπως προκύπτει από την αρμόδια υπηρεσία του ΝΑΤ, δεν έχει καταθέσει αίτηση στο ΝΑΤ για την ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που εργάζονται στο πλοίο «Coraggio»

Υποχωρεί η ελληνική σημαία στην Aδριατική

Με μία κίνηση που ταράζει τα νερά της Αδριατικής και αποδεικνύει ότι στη θάλασσα... δεν υπάρχουν αδιέξοδα, η ΑΝΕΚ, προκειμένου να επιβιώσει του ανταγωνισμού, αποφάσισε να ναυλώσει πλοίο υπό ιταλική σημαία και να το δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία.

Πρόκειται για το πλοίο Coraggio το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Grandi Navi Veloci του Αλντο Γκριμάλντι με έδρα τη Γένοβα. Ναυπηγήθηκε το 2007 και έχει μήκος 199 μέτρα και πλάτος 26 μέτρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει και περίπου 30 φορτηγά περισσότερα από το «Κρήτη Ι», το οποίο και αντικαθιστά. Το «Κρήτη Ι» αναμένεται να ναυλωθεί, όπως αναφέρουν στελέχη της ΑΝΕΚ.

14 Νοε 2012

Ο Κ.Μουσουρούλης στην Ολομέλεια της Βουλής-Video


I uploaded a video Βουλή ΚΜ Ολομέλεια Προϋπολογισμός 2013 10.11.2012

Ανάσα για τη ναυπηγοεπισκευή η ναυτιλία μικρών αποστάσεων

Πνοή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος μπορεί να δώσει ο ελληνόκτητος στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στο βαθμό που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου προσδώσει την απαιτούμενη προσοχή και προωθήσει τα αναγκαία μέτρα σε συνεργασία και με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Δεδομένου ότι ο Πειραιάς βρίσκεται πάνω στη ρότα τους, τα ελληνόκτητα πλοία που δραστηριοποιούνται στο επονομαζόμενο short sea shipping, μπορούν να αποβούν οι πιο συχνοί χρήστες των υπηρεσιών της Ζώνης, εάν ισχύσουν δύο προϋποθέσεις, αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Χαράλαμπος Σημαντώνης.

Η Hewlett-Packard επιλέγει την Ελλάδα ως πύλης εισόδου στην ΕΕ



Το λιμάνι του Πειραιά επέλεξε η Hewlett-Packard ως πύλη εισόδου των προϊόντων της για την ΕΕ. Η συμφωνία με τον κολοσσό της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤραινΟΣΕ είναι  μεγάλης σημασίας για την ελληνική οικονομία και  δίνει έναν τόνο αισιοδοξίας στην προσπάθεια της κυβέρνησης να   δημιουργήσει ανάπτυξη. Επίσης πρόκειται για συμφωνία που στέλνει ισχυρό μήνυμα στις μεγάλες εταιρείες ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που μπορούν να εμπιστευτούν .

ΣΥΡΙΖΑ: Υπόλογη η κυβέρνηση απέναντι στους ναυτεργάτες…

…για την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των ναυτικών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η τρικομματική κυβέρνηση Σαμαρά με μία πρωτοφανή, «εν κρυπτώ» διαδικασία, αύξησε κατά δύο χρόνια το απαιτούμενο όριο ηλικίας, της συνταξιοδότησης των ναυτεργατών.

Έντονες αντιδράσεις της ΠΝΟ για το όριο συνταξιοδότησης

Φωτό: Ο γγ της ΠΝΟ, cptn Ιωάννης Χαλάς.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η Διοίκηση της ΠΝΟ που συνεδρίασε σήμερα ενημερώθηκε, μεταξύ άλλων, για την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του Νόμου 4093/12-11-2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 – 2016 – Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016».

Aκτοπλοΐα: «Ante portas» οι νέοι παίκτες και οι συγχωνεύσεις

Μπορεί η ακτοπλοΐα να βουλιάζει στα προβλήματα και τα χρέη της και ο κίνδυνος να πτωχεύσει αφήνοντας τα ελληνικά νησιά χωρίς συγκοινωνία να είναι πλέον ορατός όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου όμως υπάρχει πλέον και η άλλη άποψη σύμφωνα με την οποία θα εμφανιστούν νέοι παίκτες- επιχειρηματίες  στο προσκήνιο.

 «Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Είμαστε παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες ακόμη και στελέχη ναυτιλιακών να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις γραμμές. Και τώρα με τις ναυλώσεις πλοίων και όχι με αγορές δεν χρειάζονται μεγάλα ποσά» επισημαίνουν οι θιασώτες της θέσης αυτής.

Ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια

Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία

Ριζικές αλλαγές στην απασχόληση των εργαζομένων στα λιμάνια με την προώθηση της ευελιξίας στις εργασιακές σχέσεις και προετοιμασία των βασικών περιουσιακών τους στοιχείων για ιδιωτικοποίηση μέσω συμβάσεων παραχώρησης, προβλέπει το σχέδιο της έκθεσης της τρόικας για την Ελλάδα, που αποτέλεσε βάση της συζήτησης στο Eurogroup της Δευτέρας.

Στην ίδια έκθεση γίνεται αναφορά και στη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη για την ακτοπλοΐα σε δύο άξονες: τη δρομολόγηση των πλοίων και τις αλλαγές στο εργασιακό των ναυτικών, με στόχο να ενισχυθεί ο τουριστικός τομέας της χώρας.

13 Νοε 2012

Αρνείται κάθε ευθύνη για την οικολογική καταστροφή ο Έλληνας καπετάνιος του Prestige

Ο καπετάνιος του πετρελαιοφόρου Prestige, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της βορειοδυτικής Ισπανίας το 2002, δήλωσε σήμερα Τρίτη ενώπιον του δικαστηρίου ότι δεν φέρει καμία ευθύνη για τη χειρότερη οικολογική καταστροφή που έχει σημειωθεί ποτέ στη χώρα και ότι το πλοίο είχε περάσει από όλους τους απαραίτητους ελέγχους.

Αύξηση της διακίνησης φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Η διακίνηση φορτίων από το συμβατικό λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ξεπεράσει μέχρι το τέλος της χρονιάς το 12%, ενώ θετικό θα είναι και το πρόσημο στη διακίνηση των κοντέινερς.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία του εννεαμήνου παρά την ένταση της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης η διακίνηση από τους προβλήτες της ΟΛΘ χύδην ξηρού και γενικού φορτίου αυξήθηκε κατά 13,39%, ενώ αν συμπεριλάβουμε και τα υγρά καύσιμα το ποσοστό της αύξησης εκτοξεύεται στο 19,4%. Αυτό σημαίνει ότι ο διαμετακομιστικός ρόλος του λιμανιού «άντεξε» τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, περίοδος που παραδοσιακά καταγράφεται μεγάλη μείωση στην διακίνηση λόγω θέρους.

ΠΕΝΕΝ: Αύξηση κατά δύο χρόνια των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για τους Ναυτεργάτες

Φωτό: Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

" Όπως έχουμε υπογραμμίσει όλο το τελευταίο διάστημα είναι σε πλήρη εξέλιξη η επίθεση κυβέρνησης – τρόικας και εφοπλιστών εναντίον των εργαζομένων και του Ναυτεργατικού κόσμου της χώρας μας.

Ο ΟΛΠ εφαρμόζει το berth allocation για το 2013

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., ανακοίνωσε για πρώτη φορά, το σύνολο των κρουαζιερόπλοιων κατά ημέρα ελλιμενισμού (berth allocation) του 2013, ικανοποιώντας έτσι ένα ακόμα αίτημα της αγοράς κρουαζιέρας.